• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 1 دی 1400
کد مطلب : 148811
+
-

تازه‌های نشر/ تعویذ


تعویذ، داستان زندگی زنِ شاعرِ میانسالی به نام «آئوکسیلیو لاکوئوتوره» است که از اروگوئه به مکزیک مهاجرت کرده و تنها بازمانده حمله نیروهای ضد‌شورش به دانشگاه ملی مکزیک است. این کتاب ترکیبی از ادبیات و جنایت و روایتگر کشتار «تلاتلولکو» و دیگر وقایع وحشتناک سال 1968در مکزیک است. زمان رمان، روزگاری است که حکومت‌های دیکتاتوری در بیشتر کشورهای آمریکای لاتین به قدرت رسیده‌اند یا در آستانه به قدرت رسیدن هستند. در این رمان، بولانیو توانسته فضای بعد از کودتای پینوشه در شیلی و حس و حال روشنفکران و شاعران درگیر در آن ماجراها و رویدادهای پس از آن را به خوبی روایت کند. روبرتو بولانیو، ‌زاده 15ژوئیه 1953و درگذشته 28آوریل 2003نویسنده و شاعر شیلیایی و از پیشگامان موج نوی داستان نویسی آمریکای جنوبی است. این رمان 173صفحه‌ای با شمارگان هزار و 500نسخه به بهای 28هزار تومان از سوی نشر ماهی منتشر شده است.

  تفریحگاه خانوادگی

«تفریحگاه خانوادگی» نوشته «یکتا کوپان» را فرهاد سخا به فارسی برگردانده و از سوی نشر ماهی منتشر شده است. کتاب، داستان مشکلات خانواده‌ای است که در جامعه امروز ترکیه زندگی می‌کنند. راوی داستان، مزین، دختر بزرگ خانواده است؛ دختری غمگین و عصیانگر که از پدر هوسباز و خواهر کوچکش، چیدم، بیزار است. او پدرش را مایه دردمندی مادر می‌داند و خواهرش را مسبب مرگ او. او سالیان سال با نفرت از خواهرش زندگی می‌کند تا اینکه بیماری پدر فرصتی می‌شود برای بازیابی پیوند دو خواهر. کوپان، نویسنده‌ ترکیه‌ای این کتاب، خاطرات گذشته مزین و زندگی کنونی او را توصیف می‌کند و از خلال آن، با نگاهی روانشناسانه، مسائل این خانواده و تأثیرش بر روابط میان آنها را به تصویر می‌کشد. نشر ماهی این رمان 176صفحه‌ای را به بهای 28هزار تومان منتشر کرده است.

  نگذار به بادبادک‌ها شلیک کنند

«نگذار به بادبادک‌ها شلیک کنند» نوشته «فریده چیچک اوغلو» نویسنده ترکیه‌ای را فرهاد سخا به فارسی برگردانده است. این رمان 120صفحه‌ای، مجموعه‌ نامه‌های «باریش» است به دختری به نام «اینجی» که به تازگی از بند زندانیان سیاسی آزاد شده. باریش بیرون از زندان کسی را ندارد و از کودکی که مادرش به زندان افتاده او نیز در همانجا بزرگ شده است. فریده چیچک‌اوغلو خود چند سالی به‌دلیل عقاید و فعالیت‌هایش پشت میله‌ها بوده و در این کتاب زندگی زندانیان سیاسی و عادی بند زنان را در ترکیه به‌خوبی تصویر کرده است. فریده چیچک‌اوغلو، متولد 1951در آنکاراست. نشر ماهی این کتاب را با شمارگان هزار و 500نسخه، به بهای 22هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید