• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 25 آذر 1400
کد مطلب : 148318
+
-

سکوهای جهان زیرپای وزنه‌برداران ایران

رسول معتمدی با 2طلا و یک نقره قهرمان وزن 102 کیلوگرم جهان شد. در این وزن حقوقی هم 2 برنز گرفت

شادی به وزنه‌برداری بازگشت. رسول معتمدی دیشب با 2مدال طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی جهانی تاشکند، ناکامی‌های اخیروزنه ‌برداری را جبران کرد. معتمدی که به همراه امیر حقوقی در دسته 102کیلوگرم وزنه می‌زد، در حرکت یک ضرب با رکورد 177کیلوگرم مدال نقره گرفت. او که از شانس‌های مدال تیم ایران بود، شروع ناامید‌کننده‌ای داشت. معتمدی در حرکت اول وزنه 170کیلوگرمی را انداخت اما در حرکت دوم این وزنه را مهار کرد. او در حرکت 2ضرب شگفتی‌ساز شد. معتمدی در حرکت اول 215کیلوگرم وزنه زد. در حرکت دوم وزنه 120‌کیلوگرمی را انداخت. در حالی که یون سئونگ جین در یک ضرب وزنه 180کیلویی را مهار کرده بود و در دو ضرب وزنه 216کیلویی، این نگرانی وجود داشت که معتمدی نتواند روی سکوی قهرمانی برود. اما در حرکت سوم جین وزنه 220‌کیلویی را انداخت و چند دقیقه بعد معتمدی همین وزنه را مهار کرد. او با این وزنه‌ها طلای 2ضرب، طلای مجموع با رکورد 377کیلوگرم و نقره یک ضرب را گرفت. در این دسته امیرحقوقی هم 2برنز داشت. او که در یک ضرب 172کیلوگرم وزنه زده بود، در 2ضرب با مهار وزنه 216کیلوگرمی مدال برنز مجموع با رکورد 388کیلوگرم و 2ضرب را صاحب شد.  

  ششمی دختر وزنه‌بردار
الهام حسینی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان بهتر از همیشه وزنه زد اما ششم شد. زنان ایران برای دومین بار به مسابقات جهانی اعزام شده‌اند و حسینی نخستین وزنه‌بردار تیم بود که عصر روز گذشته در تاشکند روی صحنه رفت. او که در گروه A دسته 81کیلوگرم وزنه می‌زد، در یک‌ضرب وزنه‌های 91، 96 و 98 کیلوگرم را مهار کرد. 98کیلوگرم بهترین وزنه‌ای بود که او تا به امروز بالای سر برده است. حسینی در دوضرب هم سنگین‌تر از همیشه وزنه زد. او در حرکت اول وزنه 116کیلوگرمی را مهار کرد. در حرکت دوم در بلند کردن وزنه 125کیلوگرمی موفق نبود اما همین وزنه را در حرکت سوم بالای سر کشید. او با مجموع 223کیلوگرم در رده ششم قرار گرفت. در این وزن آلینا ماروچاک از اوکراین با مجموع 248کیلوگرم طلا گرفت. ریواز از کلمبیا با مجموع 239 و ایسئول کیم از کره‌جنوبی هم با مجموع 238کیلوگرم نقره و برنز گرفتند.
در این مسابقات غیراز حسینی، فاطمه یوسفی و یکتا جمالی هم برای تیم زنان ایران وزنه می‌زنند. البته پیش از این نام الناز باجلانی هم در لیست تیم اعزامی دیده می‌شد اما به یکباره و بدون اینکه فدراسیون توضیحی دهد، باجلانی به تاشکند اعزام نشد.
روزهای گذشته هم مردان روی صحنه رفتند ولی به نتایج درخشانی نرسیدند. مرتضی بیگلری نخستین وزنه‌بردار ایرانی بود که مسابقه داد. او که در گروه B دسته 81کیلوگرم وزنه می‌زد، رکوردی در یک‌ضرب ثبت نکرد و خیلی زود از دور رقابت‌ها حذف شد. تنها مدال ایران در دسته 81کیلوگرم به‌دست آمد. مصطفی جوادی مدال برنز یک‌ضرب و نقره دوضرب را گرفت. ایوب موسوی هم که یکی از شانس‌های مدال ایران معرفی شده بود، در رده دهم دسته 89کیلوگرم قرار گرفت. از نظر کارشناسان وزن کم کردن بیش از حد او دلیل این ناکامی بود. رضا دهداری هم در دسته 96کیلوگرم ششم
شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید