• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 25 آذر 1400
کد مطلب : 148322
+
-

بازوبند نحس

اوبامیانگ دیگر کاپیتان توپچی‌ها نیست. چرا کاپیتانی به هیچ‌کسی در آرسنال وفا نمی‌کند؟

بازوبند نحس

پیرامریک اوبامیانگ که در آخرین جلسه تمرینی پیش از دیدار برابر وستهم غیبت داشت، مورد غضب باشگاه لندنی قرار گرفت و بازوبند کاپیتانی را از دست داد. انگار اوبا برای حضور در یک سالن به قصد زدن خالکوبی تمرینات تیم را پیچانده بود. آرسنال در بیانیه‌ای رسمی بدون اشاره به‌دلیل کنار گذاشتن این بازیکن از تیم و گرفتن بازوبند از او اعلام کرد: «با توجه به بی‌نظمی هفته گذشته، اوبامیانگ دیگر کاپیتان باشگاه نخواهد بود و در لیست بازی مقابل وستهم حضور نخواهد داشت. ما از تمام بازیکنان‌مان، مخصوصا کاپیتان انتظار داریم تا به قوانین احترام بگذارند و با استانداردهای وضع شده توسط ما موافق باشند.»
اصولا در آرسنال بازوبند کاپیتانی به کمتر کسی وفا می‌کند. 2 سال پیش هم گرانیت ژاکا در ۵نوامبر۲۰۱۹ پس از اخراج از زمین به هواداران معترض توهین کرد و بلافاصله بازوبند از او پس گرفته شد. 24روز بعد اونای امری از مربیگری این تیم اخراج شد. حالا پیش‌بینی می‌شود اوبامیانگ هم در ژانویه به فروش برسد تا جا برای خرید دوشان ولاهوویچ از فیورنتینا باز شود. اوبا از زمانی که تمدید کرده و بازوبند را در اختیار گرفته، دیگر آن بازیکن سابق نشده. آرسنال و آرتتا ماه‌ها برای جلب رضایت او التماس کردند. اوبا در این فصل برای رسیدن به هر گل به‌طور میانگین 259دقیقه صبر کرده است. او در 37بازی‌آخرش در ترکیب توپچی‌ها تنها 13گل به ثمر رسانده است. حالا کاپیتان اول تیم لاکازت است که او هم آخرین فصل حضورش را در تیم سپری می‌کند و از شرایط خودش و نیمکت‌نشینی‌ها راضی نیست.
اوبامیانگ قبل از کاپیتانی، در لیگ برتر 60‌بازی برای آرسنال انجام داد و با نمره 7.13، 40‌گل برای این تیم به ثمر رساند. او بعد از کاپیتانی 68‌بازی انجام داد و درحالی‌که نمره‌اش به 6.87کاهش یافت تنها 28‌گل وارد دروازه رقبا کرد.
هر 9کاپیتان آخر آرسنال وضعیت بدی داشتند که بد نیست مروری بر وضعیت آنها داشته باشیم. گالاس؛ بازوبند از او پس گرفته شد، فابرگاس؛ به باشگاه خیانت کرد و به بارسلونا و سپس به چلسی، رقیب سنتی پیوست، فان‌پرسی؛ او هم خیانت کرد و برای جام گرفتن از منچستریونایتد دشمن سردرآورد، فرمائلن؛ فقط در 42‌درصد بازی‌های لیگ فیکس بود و بعدا به بارسلونا رفت، آرتتا؛ فقط در 8درصد بازی‌های لیگ فیکس بود، مرتساکر؛ فقط در 6درصد بازی‌های لیگ در ترکیب اصلی قرار گرفت، کوشیلنی؛ قراردادش تمدید نشد و مجبور شد سال‌های آخر فوتبالش را در لیگ فرانسه به پایان ببرد، ژاکا؛ بازوبند از او پس گرفته شد، و درنهایت هم اوبامیانگ که به سرنوشت ژاکا دچار شد.
امسال هجدهمین سالی است که آرسنال به‌احتمال زیاد بدون قهرمانی در لیگ فصل را به پایان می‌رساند که طولانی‌ترین دوره زمانی در تاریخ باشگاه است که قهرمان لیگ نمی‌شود. هواداران در سال‌های آخر آرسن ونگر از او انتقاد می‌کردند که چرا جام نمی‌گیرد و این در حالی است که او هر فصل سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گرفت و ده‌ها بازیکن گمنام جوان را به ستاره بزرگ تبدیل کرد و برای باشگاه ورزشگاه جدید و مدرن ساخت. حالا آرسنال که می‌بیند با آرتتا به جایی نمی‌رسد، سعی دارد حداقل در مسائل انضباطی استانداردهای خودش را رعایت کند.
پس از سرد شدن روابط اوبامیانگ با آرتتا و سران باشگاه آرسنال، احتمال جدایی این بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی وجود دارد. روزنامه اسپرت نیز از این بازیکن به‌عنوان یک گزینه کم هزینه برای خط حمله بارسلونا نام برد. او پیش از تمدید شدیدا مورد توجه بارسلونا بود؛ زمانی که اوضاع اقتصادی باشگاه کاتالونی برعکس امروز خوب بود. بارسا پیش از این برای خرید زمستانی در پست مهاجم به گزینه کاوانی از من‌یونایتد فکر می‌کرد اما این بازیکن مدتی طولانی است که مصدوم است. بارسا نمی‌خواهد تجربه آگودرو برایش تکرار شود. از یوونتوس هم به‌عنوان یکی از باشگاه‌های خواهان جذب اوبامیانگ یاد می‌شود. یووه بعد از رونالدو به مشکل گلزنی خورده و اخیرا دیبالا هم دوباره مصدوم شده. با این‌حال دستمزد سالی 15میلیون یورویی اوبا ممکن است یووه را از تلاش برای این انتقال منصرف کند.

بارسا این‌بار در پنالتی‌ها باخت
بارسلونا در فاصله 10‌روز مانده تا سالمرگ مارادونا در عربستان به مصاف بوکا جونیورز رفت؛ تیمی که مارادونا با آن به شهرت رسیده بود. تساوی 1-1 در وقت قانونی و شکست 4-2 در پنالتی، بوکا را به نخستین جام یادبود مارادونای فقید رساند اما بارسلونا از سفر به ریاض در این وانفسای مشکلات اقتصادی باشگاه، به 3‌میلیون یورو درآمد دست یافت. در این بازی نخست بارسلونا با گلزنی فران خوتگلا (یکی از بازیکنان تیم دوم باشگاه) در دقیقه52 پیش افتاد، اما اسکیل سبایوس در دقیقه77 گل تساوی را برای نماینده آرژانتین به ثمر رساند. دنی آلوز هم برای اولین‌بار در بازگشت به بارسا به میدان رفت و با بازی در پست مدافع راست، رضایت همه را جلب کرد و نشان داد که هنوز تمام نشده. از روزی که در 13ژانویه2020 والورده از مربیگری بارسا برکنار شده، این تیم روی خوش ندیده. بارسا با او در طول دو‌فصل‌و‌نیم در لالیگا تنها 7شکست داشت و حالا در این فصل و پیش از رسیدن به نیم‌فصل 6شکست در لیگ نصیب این تیم شده. پس از اخراج او بارسا با ستین، کومان و ژاوی در کمتر از 2سال در مجموع ۲۳بار شکست خورده. با ستین 8گل در یک بازی از بایرن خوردند، با کومان و ژاوی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود نکردند و حالا جام یادبود مارادونا را هم از دست دادند. مارادونا طی 2 مقطع در فصل 82-1981 و از سال 1995 تا 1997 برای بوکا بازی کرد و در فاصله‌ سال‌های 1982 تا 1984 هم با پیراهن بارسلونا به میدان رفت.

سلام بر بازنشستگی اجباری
آگوئرو در بدترین روزهای بارسلونا در سال‌های اخیر، از فوتبال خداحافظی کرد

آگوئرو از فوتبال خداحافظی کرد. این خبری بود که روز گذشته رسما از سوی این بازیکن در کنفرانس مطبوعاتی‌اش اعلام شد تا پرونده ستاره آرژانتینی خیلی زود در بارسا بسته شود؛ بارسایی که بدترین روزهای فوتبالی‌اش در سال‌های اخیر را تجربه می‌کند. سرجیو که به‌خاطر بازی‌کردن در کنار مسی به بارسلونا آمده بود، با انتقال این بازیکن به پاریس به هدفش نرسید و حالا مجبور است در‌ 33‌سالگی به‌خاطر مشکلات قلبی برای همیشه فوتبال را کنار بگذارد. او روز گذشته در کنفرانسی که تمام اعضای تیم اصلی و از همه مهم‌تر پپ گواردیولا در آن حضور داشتند، حاضر شد و رسما اعلام کرد تصمیم گرفته فوتبال بازی‌کردن را کنار بگذارد. بد نیست مروری بر مهم‌ترین بخش صحبت‌های او در کنفرانس روز گذشته داشته باشیم.

تصمیم گرفته‌ام دیگر به‌صورت حرفه‌ای فوتبال بازی نکنم و این لحظه بسیار سختی است. این سخت‌ترین تصمیم زندگی من بود. این تصمیم را به‌خاطر سلامتی و مشکلی که یک‌ماه پیش برایم پیش آمد، گرفتم. این بهترین تصمیم برای من است. دکترها به من گفتند که بهترین کار برای من این است که دیگر بازی نکنم. من 10‌روز پیش این تصمیم را گرفتم و می‌خواستم به همه بگویم که هر کاری از دستم بر‌می‌آمد، انجام دادم. به دوران حرفه‌ای خود افتخار می‌کنم و بابت آن خوشحالم.
   من همیشه رؤیای فوتبال بازی‌کردن را داشتم. رؤیای من فوتبال بازی‌کردن در بالاترین سطح بود. هرگز فکر نمی‌کردم بتوانم در اروپا بازی کنم.
   دوران حضور در بارسلونا؟ اینجا می‌مانم. حسی که اینجا داشتم را جای دیگری تجربه نکردم. من دوست داشتم اینجا باشم و کمک کنم اما هر چیزی به یک دلیلی اتفاق می‌افتد و من برای بارسا بهترین‌ها را آرزو دارم.
   هر کسی همیشه می‌خواهد چیزهای بیشتری ببرد اما من بابت جام‌هایی که برده‌ام، بسیار خوشحالم و همیشه می‌توان چیز بیشتری کسب کرد اما فکر می‌کنم من بهترین کار را برای خودم و باشگاهم انجام دادم چون همیشه می‌گویم در نهایت بازیکنان بخشی از تیم را تشکیل می‌دهند و هر کاری که کردم، برای کمک به تیم و باشگاه بود.

مربی ظالم!
تیم پپ به حریفان رحم نمی‌کند
گواردیولا به بازیکنانش می‌گوید تا جایی که می‌شود به تیم حریف گل بزنند. او گل‌های زیاد را نشانگر تحقیر حریف نمی‌داند و به بازیکنان یاد می‌دهد که اگر قائل به احترام به تیم رقیب هستید، نباید به آن رحم کنید. این‌بار سرمربی منچسترسیتی به استاد خودش یعنی مارچلو بیلسا روی بی‌رحم خودش را نشان داد و علاوه بر گرفتن انتقام شکست فصل قبل، یکی از 4 باخت بد تاریخ لیدز را به این تیم تحمیل کرد. حالا سیتی با گواردیولا در 207بازی در لیگ برتر از مرز 500گل زده عبور و میانگین 2.4گل در هر بازی را ثبت کرده است. یورگن کلوپ در 234بازی لیگ برتری به رکورد 500گل زده دست یافته بود. الکس فرگوسن در 265مسابقه، آرسن ونگر در 271بازی، مورینیو در 289بازی و بنیتس در 329مسابقه به رکورد 500گل زده در لیگ برتر با تیم‌های خود دست یافته بودند.

  گواردیولا در لیگ برتر توانسته 28تیم از 29حریفی را که مقابل آن قرار گرفته، شکست دهد. تنها تیمی که قسر در رفته، میدلزبورو است. بعد از برد 8- صفر برابر واتفورد، پیروزی پریشب 7بر صفر مقابل لیدز دومین برد پرگل سیتی با گواردیولا بود.

  لیدز یک‌بار با همین نتیجه به آرسنال و یک‌بار به وستهم باخته بود اما بدترین شکست تاریخ این باشگاه باخت 8بریک به استوک در سال1934بود.

 منچسترسیتی پس از لیورپول در سال 1982، به دومین تیمی تبدیل شد که در یک سال میلادی موفق به کسب 33‌پیروزی در رقابت لیگ سطح اول فوتبال انگلیس می‌شود.

 منچسترسیتی تنها به یک برد از 3‌بازی نیاز دارد تا به باشگاهی با بیشترین برد در یک سال تقویمی در تاریخ لیگ برتر تبدیل شود. بازی بعدی سیتی یکشنبه‌شب مقابل تیم ته‌جدولی نیوکاسل است که برد در این بازی برای همشهری‌ها حتمی است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید