• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
پنج شنبه 25 آذر 1400
کد مطلب : 148327
+
-

برد سمی

پرسپولیس برد اما باز هم در خط دفاعی متزلزل بود و با پنالتی عجیبی که داد لحظات سخت و دلهره‌آوری برای هوادارانش ساخت

برد سمی

ترکیب اولیه پرسپولیس روبه‌روی پیکان، چند غافلگیری بزرگ داشت. بازگشت جلال حسینی به ترکیب اصلی، فیکس‌شدن محمد شریفی و البته حضور ترابی که گفته می‌شد با مصدومیت درگیر است، پیکانی‌ها را غافلگیر کرد. تنها ‌18‌دقیقه بعد از شروع مسابقه و درحالی‌که پیکانی‌ها صاحب یک بخت ایده‌آل برای گلزنی شده بودند، این مهدی عبدی بود که توانست نخستین گل این نبرد را روی جاگیری اشتباه گلر پیکان به ثمر برساند. در ادامه بازی کمی به تعادل رسید اما نفوذ عالی عالیشاه و پاس دقیق او برای آل‌کثیر، سرخ‌ها را به گل دوم رساند. نکته نگران‌کننده برای سرخ‌ها در این نبرد، مصدومیت دوباره و تعویض اجباری ترابی درست قبل از مسابقه حساس با سپاهان بود. این مسابقه هم همانند دیدارهای گذشته پرسپولیس، جنجال داوری داشت. اعلام پنالتی به سود پیکان، قرمزها را به‌شدت عصبانی کرد. این پنالتی اختلاف‌ را به حداقل رساند اما در دقایق پایانی پاس رضا اسدی و ضربه نهایی علی شجاعی، تیر خلاص را به حریف زد تا پیکان درست مثل بازی قبلی روبه‌روی استقلال، 3‌گل هم از پرسپولیس خورده باشد. یحیی با شکست‌دادن دستیار سابق، دوباره به جدول لیگ برتر برگشت؛ یک پیروزی بسیار مهم قبل از شروع 5هفته حساس پایان نیم‌فصل اول برای تیمی که قصد دارد موفقیت‌های گذشته‌اش در لیگ را این فصل هم تکرار کند.

   این فوتبال نبود
همانطور که انتظار می‌رفت در حافظیه خبری از یک فوتبال واقعی نبود؛ چرا‌که اساسا روی آن چمن نمی‌توان حتی به فوتبال فکر کرد؛ چمنی که حتی برای دویدن اسب‌ها در چوگان مناسب به‌نظر نمی‌رسد. این‌بار برخلاف 4‌هفته اخیر، خبری از اعلام پنالتی به سود مس هم نبود و در نهایت بازی با تساوی بدون گل تمام شد. تیم محمد ربیعی البته در این نبرد چند موقعیت نسبتا خوب ایجاد کرد اما درخشش ایمان صادقی، اجازه باز‌شدن دروازه فجر را نداد.
شاگردان سولدو در تراکتور بعد از چند نتیجه بد، دوباره به مسیر پیروزی برگشتند. یک گل زودهنگام از رضا دهقانی و یک گل دیروقت از سامان نریمان جهان، 3‌امتیاز این نبرد بسیار حساس را به‌حساب تراکتوری‌ها واریز کرد. نکته مهم این مسابقه، شکست توأمان کرار و فراز کمالوند بود؛ چهره‌هایی که زمانی در فوتبال تبریز محبوبیت بسیار زیادی داشتند. تراکتوری‌ها بعد از مصدومیت اخباری، مهدی حقیقت را درون دروازه قرار دادند و این گلر جوان در نخستین تجربه لیگ برتری‌اش دروازه تراکتور را بسته نگه داشت.

   برد بزرگ با گل مشکوک
بعد از تساوی جنجالی هفته گذشته روبه‌روی پرسپولیس، هوادار یک برد بسیار مهم و ارزشمند را در نقش‌جهان به دست آورد و زمین مسابقه با ذوب را با دست‌های پر ترک کرد. تنها گل این مسابقه را امیرحسین خدامرادی به ثمر رساند. ذوبی‌ها که برای این بازی به جای استادیوم خانگی به نقش‌جهان کوچ کرده بودند، نتوانستند عملکرد خوبی از خودشان به نمایش بگذارند. اگر‌چه به‌نظر می‌رسید گل هوادار در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. باید دید که آیا عنایتی این مسئله را می‌پذیرد یا باز هم آن را به جوگیر‌شدن بازیکنانش ربط می‌دهد!

   فرار با تعویض طلایی
کار بزرگ این هفته را نساجی با گل‌زدن به آلومینیوم انجام داد؛ تیمی که در ۹‌مسابقه قبلی ۸‌کلین‌شیت داشت، این‌بار دروازه‌اش در قائمشهر باز شد. کریم اسلامی در دقیقه40 نخستین گل این بازی را به ثمر رساند. بازی تا 15‌دقیقه آخر با همین نتیجه دنبال می‌شد اما تعویض طلایی خطیبی کار را به تساوی کشاند. شاهین مجیدی تنها یک‌دقیقه بعد از ورود به زمین، گل تساوی را برای اراکی‌ها زد تا آلومینیوم همچنان در لیگ بیست‌و‌یکم بدون شکست بماند.

   هجوم یک امتیازی
نفت آبادان با تغییراتی که علیرضا منصوریان در ترکیبش به‌وجود آورده بود، نبرد روبه‌روی پدیده را به‌شدت هجومی شروع کرد. آنها در همان نیمه اول چند موقعیت بسیار کلیدی برای گل‌زدن به حریف مشهدی داشتند اما موفق به انجام این کار نشدند. نفت در نیمه دوم هم تیم برتر زمین بود اما موفق به عبور از دیوار دفاعی رقیب نشد. این دومین تساوی بدون گل این هفته به شمار می‌رفت. جالب اینکه داوود سیدعباسی در نخستین تجربه هدایت پدیده، درست به اندازه 8تجربه قبلی میثاقیان برای مشهدی‌ها امتیاز گرفت!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :