• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 9 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14034
+
-

لیگ برتر؛ منتظر مازندرانی ‌ها

عصر امروز هیجان‌ ‌لیگ آزادگان با صعود احتمالی یکی از تیم‌های مازندران به لیگ برتر پایان می‌یابد

فوتبال
لیگ برتر؛ منتظر مازندرانی ‌ها




اشکان جهان‌آرای|  ساری - خبرنگار: 

تکلیف لیگ برتر فوتبال کشور با برگزاری دیدارهای روز جمعه مشخص شد و حالا مهم‌ترین رویدادهای فوتبالی ایران، مشخص شدن وضعیت لیگ آزادگان و تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر و همچنین برگزاری دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران است. در هر 2 رویداد نیز مازندران یک پای ماجراست. در فینال جام حذفی که پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود خونه‌ به‌ خونه باید در خرمشهر مقابل استقلال بازی کند. در لیگ آزادگان هم نساجی و خونه‌ به‌ خونه در حساس‌ترین حالت ممکن باید با رقیبان خود بازی کنند تا مشخص شود که بالاخره آیا تیمی از مازندران به لیگ برتر راه می‌یابد یا نه. امروز همه نگاه‌های فوتبالی ایران به مسجدسلیمان، بابل، تهران و تبریز است. نفت مسجدسلیمان با 64 امتیاز، خونه‌ به‌ خونه بابل با 61 امتیاز، نساجی قائمشهر با 61 امتیاز و بادران تهران با 59 امتیاز، 4 تیم باقی مانده در کورس صعود به لیگ برتر هستند که به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. حساسیت رقابت‌ها در هفته گذشته آنقدر زیاد بود که بخش مهمی از برنامه پربیننده 90 به لیگ آزادگان اختصاص یافت و حتی آیتم‌های ویژه‌ای برای تیم‌های مازندرانی مدعی صعود تهیه و پخش شد.


روی کاغذ

 با نتایجی که هفته گذشته به دست آمد، امروز هر اتفاقی ممکن است بیفتد. شکست نفت در مسجدسلیمان مقابل مس رفسنجان و پیروزی نمایندگان مازندران می‌تواند شاگردان «محمود فکری» را از صعود به لیگ برتر محروم کند. از سوی دیگر اگر خونه‌ به‌ خونه در کسب امتیاز از برق جدید شیراز دچار لغزش شود، نساجی در صورت پیروزی به لیگ برتر صعود می‌کند. خونه‌ به‌ خونه حتی در صورت پیروزی هم به دلیل هم‌امتیاز بودن با نساجی، احتمال باقی ماندن در لیگ دسته یک فوتبال کشور را دارد. به این شرط که بازیکنان نساجی تفاضل گل این تیم را بیشتر از تفاضل گل خونه‌ به‌ خونه کنند. در حال حاضر تفاضل گل خونه‌ به‌ خونه 21 و تفاضل گل نساجی 17 است. یک احتمال دیگر هم وجود دارد که برای فوتبال مازندران تحقق آن می‌تواند خیلی تلخ باشد. تساوی یا شکست 2 تیم مازندرانی در صورت پیروزی بادران تهران می‌تواند این تیم را همراه با نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر فوتبال کشور بفرستد. بنابراین امروز هر 4 تیم فقط و فقط باید به پیروزی فکر کنند و نساجی به پیروزی پرگل‌تر از بقیه رقبا. 

احتمال کسب دست‌کم یک امتیاز توسط نفت مسجدسلیمان در بازی خانگی مقابل مس رفسنجان رده دهمی، بسیار زیاد است. بنابراین رقابت بین 2 تیم مازندرانی برای صعود به لیگ برتر حساسیت بیشتری دارد. شاگردان «محمود فکری» امروز باید تلاش کنند که دست کم گل نخورند تا با کسب همین یک امتیاز مجوز صعود به لیگ برتر را به دست بیاورند و سبب شوند که یکی از تیم‌های هم‌استانی سرمربی‌شان حذف شود.


تنش‌های فوتبالی بابل و قائمشهر

شاگردان «جواد نکونام» و «دراگان اسکوچیچ» جنگی تمام عیار برای کنار زدن همدیگر دارند. مرز بابل و قائمشهر در جدول لیگ آزادگان امروز بسیار باریک‌تر از مرز جغرافیایی آن‌هاست و شهروندان هر 2 شهر امیدوارند که ساعت 19 امروز و پس از پایان بازی‌ به خیابان‌ها بیایند و جشن صعود را برگزار کنند. این حساسیت حتی باعث شده که در روزهای اخیر حاشیه‌هایی نیز به وجود بیاید و تنش‌هایی بین 2 باشگاه ایجاد شود. تا جاییکه مالک باشگاه خونه‌ به‌ خونه ادعاهایی را در زمینه انتخاب داوران بازی‌های لیگ آزادگان توسط «جواد نکونام» سرمربی امروز نساجی و نیم‌فصل نخست خونه‌ به‌ خونه مطرح کند.

همین موضوع سبب شد که نکونام هم اعلام کند که از «قاسم حسن‌زاده» مالک باشگاه خونه‌ به‌ خونه شکایت می‌کند. حسن‌زاده هم اعلام کرده که منتظر شکایت نکونام می‌ماند تا پس از پایان لیگ آزادگان در دادگاه حاضر شود و حرف‌های زیادی که برای گفتن دارد را مطرح کند. از سوی دیگر ادعای سرپرست باشگاه بادران در مورد بازی این تیم با خونه‌ به‌ خونه و ابهامات در داوری این بازی و مشخص بودن نتیجه این بازی پیش از دیدار که به تایید تلویحی عضو کمیته داوران فوتبال کشور هم رسید، سبب شد باشگاه خونه‌ به‌ خونه هم از سرپرست باشگاه بادران شکایت کند. سرپرست خونه‌ به‌ خونه نیز اعلام کرده که پس از پایان بازی‌های لیگ مسائل پشت پرده در مورد بازی‌های این لیگ را افشا می‌کند. 


حریف مازندرانی اسکوچیچ

این تنش‌ها و کری‌خوانی‌های بین 2 باشگاه حتی به شیراز هم رسید. حریف امروز خونه‌ به‌ خونه بابل در زمین فوتبال شهدای هفتم تیر این شهر، برق جدید شیراز است. تیمی که سرمربی آن «رحمان رضایی» فوتبالیست چمستانی سابق تیم ملی و مربی کنونی فوتبال کشور است. پس از بازی هفته گذشته و هم‌امتیاز شدن نساجی و خونه‌ به‌ خونه، اسکوچیچ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر نساجی فکر می‌کند می‌تواند در تهران به راه‌آهن 7 گل بزند، ما در بابل 15 گل به حریف می‌زنیم. این ادعای سرمربی خونه‌ به‌ خونه سبب شد که سرمربی مازندرانی برق جدید شیراز نیز واکنش نشان دهد و در مصاحبه‌ای عنوان کند که «راجع به اسکوچیچ و حرفی که زده قضاوت نمی‌کنم، ولی ایشان باید به حرفی که می‌زند کمی فکر کند. به نظرم هیچکس در کسوت مربی، چنین حرفی نمی‌زند. سرمربی بارسا که صدر جدول لالیگاست، چنین ادعایی نمی‌کند و نمی‌گوید ما به تیم ته جدول 15 تا می‌زنیم. اسکوچیچ با این حرف‌ها به خودش بی‌احترامی کرده است. با تمام قدرت در هفته آخر بازی می‌کنیم تا از حیثیت و آبروی خودمان دفاع کنیم.»

سرمربی مازندرانی تیم رده دوازدهمی برق جدید شیراز که هفته گذشته تیم رده هشتمی گل‌گهر سیرجان را 4-0 شکست داد، در آخرین دیدار لیگ آزادگان باید در استان خود به مصاف یک تیم هم‌استانی برود که اگر مقابل آن شکست بخورد سبب لیگ برتری شدنش خواهد شد و اگر کسب امتیاز کند، یک تیم دیگر از استان خود را به لیگ برتر می‌فرستد. همین موضوع سبب شده که هواداران نساجی امروز امید زیادی به «رحمان رضایی» و تیمش داشته باشند و به اثرگذاری ادعای اسکوچیچ برای بهتر بازی کردن شاگردان «رحمان رضایی» امیدوار بمانند.


جدال حیثیتی راه‌آهن

در مقابل نساجی باید با تیمی بازی کند که با 10 امتیاز از 33 بازی و با 65 گل خورده قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ آزادگان است و دومین خط دفاع ضعیف لیگ آزادگان را در اختیار دارد. راه‌آهنی‌ها امروز فقط برای حفظ حیثیت خود می‌جنگند و همین موضوع می‌تواند اتفاقا کار را برای نساجی سخت کند. ادعاهای مطرح شده درباره تماس‌های گرفته شده با برخی بازیکنان این تیم و همچنین نیاز نساجی به برد پرگل برای صعود به لیگ برتر نیز سبب شده که بازیکنان راه‌آهن و بازی آن‌ها امروز بیشتر زیر ذره‌بین قرار بگیرد. «مهدی حسن‌پور» سرپرست تیم راه‌آهن چند روز پیش اعلام کرد که بازیکنان این تیم حیثیت و شرف خود را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنند و برای دفاع از حیثیت‌شان با تمام توان به مصاف نساجی می‌روند تا نساجی روز دشواری را در پیش داشته باشد.


مازندرانی‌های دسته یک

تا چند ساعت دیگر تمام گره‌ها و معادلات لیگ دسته یک فوتبال کشور باز خواهد شد. معادلاتی که امسال مازندرانی‌ها در آن نقش پررنگی دارند. از «محمود فکری» که تیم خوبی را برای صعود آماده کرد و امیدوار است امروز دست کم یک امتیاز بگیرد، تا خونه‌ به‌ خونه و نساجی که برای پشت سر گذاشتن یکدیگر یا شاید هم صعود هم‌زمان به لیگ برتر می‌جنگند.

در این معادلات نباید نقش «نادر دست‌نشان» به عنوان سرمربی ملوان انزلی را نادیده گرفت. او هرچند که موفق به تکرار چندباره عملکرد خود در لیگ آزادگان، یعنی رساندن تیم به لیگ برتر نشد، اما با شکست دادن تیم‌های مطرح و مدعی جدول، نقش اثرگذاری در حساس‌تر شدن لیگ داشت. علاوه بر دست‌نشان، فکری و 2 تیم مازندرانی، باید به نقش حساس اندیشه‌های «رحمان رضایی» در تعیین تکلیف لیگ آزادگان هم اشاره کرد. امروز اندیشه‌های «رحمان رضایی» هم می‌تواند خونه‌ به‌ خونه را لیگ برتری کند و هم این که تدارکات جشن صعود خونه‌ به‌ خونه به لیگ برتر را بر هم بزند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید