• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 13 شهریور 1400
کد مطلب : 139500
+
-

تازه‌های نشر/ شنبه‌ی گلوریا


کتاب «شنبه‌ی گلوریا» اثر ماریو بندتی را لیلا مینایی به فارسی برگردانده و نشر ماهی آن را منتشر کرده است. خواندن آثار بندتی این توفیق را برای شما دارد که سفری را از جهان تخیل آغاز کنید. همانطور که در داستان‌های کامل او نشان داده شده است، جایی که داستان‌های عاشقانه، سیاسی، طنزآمیز و حتی غم‌انگیز یک‌سری آینه هستند که می‌توانیم زندگی خود را در آنها ببینیم. همه ما می‌توانیم یکدیگر را در شخصیت‌هایشان تشخیص دهیم. ماریو بندتی(اروگوئه، پاسو د لوس توروس، 14سپتامبر1920 - مونته ویدئو، 17مه2009) در یک مدرسه آلمانی تحصیل کرد و زندگی خود را به‌عنوان طنزنویس، فروشنده، صندوقدار، حسابدار، کارمند عمومی و روزنامه‌نگار پیش برد. او نویسنده رمان، داستان کوتاه، شعر، تئاتر و نقد ادبی بود. کارهای او از مجموعه‌ای بیش از هشتاد کتاب تشکیل شده است و استعداد او در سراسر جهان شناخته شده است. نشر ماهی چاپ جدید این کتاب را در 168صفحه به‌بهای 21هزار تومان منتشر کرده است.

  راز

رمان «راز» نوشته فیلیپ گرمبر را مهستی بحرینی به فارسی برگردانده است. فیلیپ گرمبر داستان خود را در ابتدای امر از یک روایت یکنواخت شروع می‌کند. فضایی مسحور‌کننده که در عوامل طبیعی ریز به ریز چیده می‌شوند و ناگهان و به یک آن، به یک نقطه عطف می‌رسد. شاید بهترین ایماژی که می‌تواند این داستان را به تصویر درآورد همان طرح جلد کتاب باشد. طرحی که با هوشیاری انتخاب شده است. این رمان آن‌قدر برای گرمبر خوشامد بود که جوایز زیادی را برای آن به ارمغان آورد و بر شهرتش افزود. براساس این رمان فیلم با اهمیتی هم به‌کارگردانی «کلود میلر» فرانسوی ساخته شده است. نشر ماهی این کتاب 152صفحه‌ای را به‌بهای 20هزار تومان منتشر کرده است.

  عصیان

«عصیان» نوشته یوزف روت را علی اسدیان به فارسی برگردانده است. پس از خواندن این کتاب، خواننده هرگز آندریاس رمان «عصیان» را از یاد نخواهد برد، همانطور که گرگور سامسای «مسخ» را و همانطور که راسکلنیکف «جنایت و مکافات» را. یوزف روت، همچون نوابغ داستان‌نویسی در داستانش پرتره‌ای را تصویر می‌کند که مثل یک همزاد با ما زندگی می‌کند و مثل یک پیشگو از سرنوشت محتوممان خبر می‌دهد. پرتره زندگی انسانی که تصور می‌کند قانون نجات‌دهنده است اما همین قانون از او یک عصیان‌گر می‌سازد. نشر ماهی این رمان خواندنی را در 176صفحه به‌بهای 22هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید