• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب : 139321
+
-

خرید لحظه آخری

باشگاه‌های بزرگ اروپایی در روز آخر نقل‌وانتقالات چه کردند؟

نیمه‌شب دیشب پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستانی فوتبال اروپا بسته شد. اگر خوره فوتبال باشید، تا آخرین لحظه یعنی 2:30 بامداد امروز اخبار لحظه به لحظه نقل‌و انتقالات را دنبال کرده‌اید و بیش‌از این گزارش از جابه‌جایی بازیکنان در دقیقه90 اطلاع دارید. این اتفاقات تا عصر دیروز به‌روزرسانی شده است.

   رئال/ درحالی‌که همگان انتظار داشتند رئال‌مادرید امباپه را از چنگ دارودسته ناصر الخلیفی بیرون بیاورد، فلورنتینو پرس در اقدامی رونالدینیویی یک بازیکن دیگر را به‌جای او خرید. کاماوینگا بازیکن جوانی است که زیدان او را مدت‌ها در تیم فرانسوی رن زیرنظر داشت و حالا با 31میلیون یورو به رئال آمده تا ذخیره کاسمیرو باشد. البته تا هنگام تنظیم شدن این گزارش هنوز گزینه خرید امباپه منتفی نشده بود. با آمدن کاماوینگا یکی از استعدادهای آکادمی به نام بلانکو که فصل قبل در چند بازی در پست هافبک دفاعی به میدان رفت حرام می‌شود.

   بارسا/  بارسلونا که آگوئرو را تا 2 ‌ماه دیگر به‌دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد، دیروز در بازار پرسه می‌زد بلکه مهاجم یا بازیکنی پشت مهاجم شکار کند. کاوانی یکی از این گزینه ها بود.  به هر حال  با آمدن کریستیانو رونالدو جا برای او در خط حمله تنگ می‌شود. حتی پیراهن شماره7 هم از این مهاجم اروگوئه‌ای پس گرفته و به رونالدو داده شده بود. ژائو فلیکس، بازیکن پرتغالی اتلتیکو مادرید که با وجود قیمت بالای 100 میلیون یورویی‌اش نتوانسته در این تیم بدرخشد، یکی از گزینه‌های بارسلونا بود. پیانیچ هم که گفته می‌شد ممکن است قرضی به یوونتوس برود، در انتقالش مشکل به‌وجود آمد.

   چلسی/  تا آخرین لحظه‌های تهیه این گزارش هنوز سویا مدافع ملی‌پوش فرانسوی‌اش را به چلسی نداده بود. باشگاه اسپانیایی روی ژول کنده 75میلیون یورو قیمت گذاشته بود، رقمی برابر با رقم فسخ قراردادش و همین هواداران چلسی را عصبانی کرد. آنها به صفحه باشگاه سویا حمله بردند و توفان توییتری به‌ راه‌ انداختند و نوشتند «هیچ‌وقت با هواداران چلسی در نیفت»! چلسی به هوای اینکه کنده را می‌خرد، کورت زوما را به وستهم فروخته بود. جالب اینکه عصر دیروز که احتمال انتقال امپابه به رئال کم شد، شایعه شد پرز سراغ کنده رفته و به‌دنبال جذب او در آخرین ساعات نقل‌و‌انتقالات است.

   بایرن/ بایرن‌مونیخ طبق سنت و استراتژی همیشگی، یک ستاره دیگر را در بوندس‌لیگا خریداری کرد؛ نه الزاما براساس نیاز بلکه به‌منظور تضعیف تیم‌های رقیب. خرید لحظه آخری بایرنی‌ها سابیتزر (زابیتسر)، هافبک بازیساز 27ساله سوئیسی تیم لایپزیش بود که فصل قبل برای ناگلزمان در این تیم بازی می‌کرد و حالا باید زیرنظر همین مربی در مونیخ به میدان برود. بایرن غیر از این بازیکن و سرمربی لایپزیش یک مدافع به نام اوپامکانو هم از این تیم خریداری کرده بود. بایرن برای خرید این بازیکن تنها 16میلیون یورو هزینه کرد. قرارداد انتقال سابیتزر از سالزبورگ به لایپزیش در سال۲۰۱۴ امضا و او پس از یک سال به آلمان منتقل شده بود. فوتبالیست سال۲۰۱۷ اتریش ۲۲۹بار در تمامی رقابت‌ها برای لایپزیش به میدان رفت و ۵۲گل و ۴۲پاس‌گل را در کارنامه‌اش ثبت کرد. ماریو گوتزه (۲۰۱۳)، رابرت لواندوفسکی (۲۰۱۴) و متس هوملس (۲۰۱۶) از دورتموند؛ زی‌روبرتو (۲۰۰۲)، میشاییل بالاک (۲۰۰۲) و لوسیو (۲۰۰۴) از بایرلورکوزن؛ کلودیو پیزارو (۲۰۰۱)، میروسلاو کلوزه (۲۰۰۷) و سرژ گنبری (۲۰۱۷) از وردربرمن؛ لوئیس گوستاوو (۲۰۱۱)، سباستین رودی (۲۰۱۷) و نیکلاس زوله (۲۰۱۷) از هوفنهایم؛ مانوئل نویر (۲۰۱۱)، لئون گورتسکا (۲۰۱۸) و الکساندر نوبل (۲۰۲۰) از شالکه؛ ماریو گومز (۲۰۰۹)، یوشوا کیمیش(۲۰۱۵) و بنجامین پاوارد (۲۰۱۹) از اشتوتگارت؛ یولیان ناگلزمان (۲۰۲۱)، دایوت اوپامکانو (۲۰۲۱) و مارسل سابیتزر (۲۰۲۱) از لایپزیش، ستاره‌های دیگری هستند که در این سال‌ها از تیم‌های دیگر بوندس‌لیگا به بایرن آمدند.

   لایپزیش/ لایپزیش که یکی از مدافعانش را به لیورپول داده بود، دیروز هم با لسترسیتی بر سر انتقال قرضی آدمولا لوکمن به توافق رسید. در کنار این همه خروجی، لایپزیش یک بازیکن مهم به خدمت گرفت و توانست موریبا را از بارسلونا با 15میلیون یورو بگیرد. موریبا که از استعدادهای ناب لاماسیا به‌حساب می‌آمد به این دلیل که حاضر نبود قراردادش را تمدید کند و ممکن بود فصل بعد رایگان به رئال‌مادرید برود، توسط باشگاه بارسلونا فروخته شد.

   یوونتوس/  باشگاه تورینی رقم فروش رونالدو را 15میلیون یورو به‌علاوه 8میلیون آپشن اعلام کرد. یووه که از 2 بازی ابتدای فصل تنها یک امتیاز کسب کرده، موفق شد مویزه کین را از اورتون خریداری کند. مویزه از پدیده‌های خود یووه بود که قدرش دانسته نشد. او فصل قبل را به‌طور قرضی در پاری‌سن‌ژرمن بازی کرد. این مهاجم 21ساله محصول آکادمی یووه است و در انتقالی قرضی و 2 ساله همراه با بند خرید اجباری از اورتون به یوونتوس پیوست. قرارداد اولیه مویزه کین تا ژوئن2023 با یوونتوس اعتبار دارد و یووه بابت این قرارداد 2 ساله، مبلغ 7‌میلیون یورو را به اورتون پرداخت می‌کند. در پایان فصل 23-2022، یوونتوس موظف است 28میلیون یوروی دیگر به اورتون پرداخت کند تا قرارداد مویزه کین به شکل دائمی تبدیل شود. مبلغ 3‌میلیون یورو پاداش نیز برای اورتون درنظر گرفته شده و این یعنی بازگشت کین به یووه می‌تواند مجموعا 38میلیون یورو برای این تیم هزینه در بر داشته باشد. او فصل گذشته در ۴۱بازی در همه رقابت‌ها، ۱۷بار برای پاریس موفق به گلزنی شد.

   من‌یونایتد/ منچستریونایتد موفق شد دنیل جیمز ولزی را با مبلغ 30میلیون یورو به لیدزیونایتد بفروشد. با خرید سانچو از دورتموند، بازگشت رشفورد از مصدومیت، رونمایی از کریستیانو رونالدو و درخشش میسن گرینوود که در 3 بازی منچستر در این فصل 3 گل زده، جا برای دنیل جیمز تنگ‌تر می‌شد. مارسیال هم که در تیم مانده و در کنار گرینوود گزینه اول و دوم ورود به بازی به‌عنوان جانشین است. عصر دیروز شایعه شد درصورت انتقال امباپه به رئال، مارسیال به پاریس خواهد رفت. با توجه به انتقال جیمز و خالی شدن پیراهن شماره۲۱، ادینسون کاوانی می‌تواند به پیراهن محبوب خود (که در ۹سال اخیر و در تیم ملی اروگوئه به تن کرده) دست یابد و پیراهن شماره۷ نیز به کریس رونالدو برسد.

   میلان/  میلان باز هم به سبک افرادی که از مغازه‌ها جنس نسیه می‌برند، اقدام به خرید قرضی بازیکن گرفت. تیمو باکایوکو، هافبک دفاعی چلسی که مدعی بود به‌خاطر نداشتن پارتی به‌جای کانته در تیم ملی فیکس بازی نمی‌کند، پس از چند سال آوارگی و حضور قرضی در تیم‌های موناکو و ناپولی برای چهارمین بار به سری‌آ برگشت و با قراردادی 2 ساله و قرضی با بند خرید 15میلیون یورویی به میلان پیوست. او در نخستین دوره حضورش برای روسونری در ۴۱بازی به میدان رفت و موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شد.

   آرسنال/ آرسنال به‌جای یافتن سرمربی، در روز آخر نقل‌وانتقالات هم دنبال خرید بازیکن بود. خبر خوب برای توپچی‌ها اینکه ویلیان برزیلی پذیرفت قراردادش را فسخ کند. با توجه به دستمزد هفته‌ای 240هزار پوندی این بازیکن، با این تصمیم حدود 20میلیون پوند صرفه‌جویی شد. او رایگان از چلسی آمد و قراردادی 3 ساله داشت اما نتوانست بدرخشد و در ۳۷بازی، تنها یک‌بار موفق به گلزنی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید