• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب : 139322
+
-

آماربازی


04
تعداد پرسپولیسی‌های تیم‌ملی از لیست قبلی تا لیست فعلی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و از 7نفر به 3نفر رسیده است. در لیست قبلی تیم‌ملی که خردادماه برای بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در بحرین شکل گرفت از پرسپولیس سیامک نعمتی، کنعانی‌زادگان، نوراللهی، کامیابی‌نیا، سرلک، ترابی و امیری حضور داشتند اما الان از این جمع فقط 3نفر آخر باقی مانده‌اند. کنعانی‌زادگان و نوراللهی دیگر پرسپولیسی نیستند و کمال و سیامک اصلا دعوت نشده‌اند. به این ترتیب پرسپولیس رکورد بیشترین تعداد بازیکن در تیم‌ملی را از دست داده و فعلا این رکورد را به استقلال واگذار کرده است. جالب است که از بازیکنان فصل گذشته استقلال فقط یک نفر در لیست فعلی هست اما آبی‌ها با خرید 3بازیکن حاضر در تیم‌ملی تعداد ملی‌پوشان خود را به 4نفر رسانده‌اند.

18
27بازیکن حال حاضر تیم ملی از 18باشگاه مختلف دعوت شده‌اند و یک نفر از آنها هم هنوز باشگاه جدیدش را انتخاب نکرده است و فعلا تیم ندارد. 11بازیکنی که از لیگ داخلی دعوت شده‌اند از 4تیم استقلال(4)، پرسپولیس(3)، سپاهان(3) و فولاد(1) هستند. 16بازیکنی که در خارج از ایران بازی می‌کنند نیز در 14باشگاه و 11کشور مختلف مشغول به بازی هستند. شباب‌الاهلی امارات تنها باشگاه خارجی است که 2 بازیکن در تیم ملی ایران دارد و در میان لیگ‌ها هم لیگ پرتغال با 3نماینده بیشترین سهمیه را در تیم ملی دارد. میلاد محمدی هم تنها بازیکن بدون باشگاه است که به تازگی از خنت بلژیک جدا شده اما هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده است.

19
یاسین سلمانی از سپاهان با 19سال سن جوان‌ترین بازیکن حاضر در تیم ملی است. هافبک هجومی زردپوشان که برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شده بود توانست نمره قبولی را از مربیان تیم ملی بگیرد و در لیست نهایی هم حاضر باشد. او پدیده جدید سپاهانی‌هاست که در آکادمی همین باشگاه تربیت شده اما زادگاهش شهر گرگان است. سلمانی متولد 8اسفند 1380و بعد از صیادمنش دومین دهه هشتادی تاریخ تیم ملی ایران است. او در لیگ گذشته در 6بازی به‌عنوان بازیکن اصلی و در 11بازی به‌عنوان یار تعویضی توسط نویدکیا به بازی گرفته شد. حاصل 699دقیقه بازی او برای سپاهان 4گل و یک پاس گل بود. نمره او در سایت متریکا 7.28بوده که او را از ستاره‌هایی چون محمدرضا حسینی و سروش رفیعی و... در سپاهان موفق‌تر نشان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید