• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب : 139314
+
-

زیریک‌خم/ حمله شاگرد به استاد

محسن محمود  صفری- خبرنگار

سعید عبدولی که همچنان از عدم ‌حضورش در تیم ملی شاکی است، بعد از نشست خبری سرمربیان کشتی، در صفحه شخصی‌اش به‌شدت از محمد بنا انتقاد کرد. آخرین مسابقه‌ای که سعید عبدولی شرکت کرد مسابقات جهانی2019 قزاقستان بود که در وزن غیرالمپیکی 82کیلوگرم مدال برنز جهان را کسب کرد. عبدولی پس از آن در هیچ رقابتی روی تشک نیامد و بالطبع محمد بنا هم جایگزینی برای او انتخاب کرد تا شروع اختلاف سرمربی و شاگرد قدیمی همین موضوع باشد؛ شاگرد و استادی که در المپیک لندن برای هم سنگ‌تمام می‌گذاشتند. حالا عبدولی از هر بهانه‌ای برای حمله به بنا استفاده می‌کند. در المپیک لندن محمد بنا جایزه 100میلیونی‌اش را به عبدولی بخشید و از مسئولان درخواست کرد با اینکه عبدولی اصلا مدال نگرفته بود به او اندازه مدال طلا پاداش بدهند! آن روزها به پشتوانه 3طلای المپیک، کسی روی حرف بنا حرف نمی‌زد و عبدولی نامش در بین طلایی‌ها رد شد. با اینکه سال‌ها در مورد اجحاف در حق سعید در المپیک لندن اختلاف نظر وجود داشته و دارد!
حالا با گذشت سال‌ها از آن روزهای خوش، این‌بار بنا و عبدولی روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. عبدولی همه را محکوم می‌کند که توطئه کرده‌اند تا او را کنار بگذارند که مدال نگیرد و بنا اعتقاد دارد هیچ‌کس بالاتر از تیم ملی نیست. بنا معتقد است عبدولی باید در جام تختی کشتی می‌گرفت تا راهی به تیم ملی داشته باشد که او از این مسئله تمکین نکرده است. آخرین حمله عبدولی به محمد بنا در فضای مجازی ساعاتی بعد از نشست خبری محمد بنا بود که عبدولی علاوه بر استفاده از الفاظ نامناسب خطاب به بنا گفته بود: «آخه این سرمربیگری به چه دردی می‌خوره وقتی با خودشیرینی باشه؟»

قهرمان المپیک در کامبوج؟
چندی پیش اعلام شد که پ‍ژمان درستکار از کمیل قاسمی دارنده مدال طلا و نقره المپیک درخواست کرده در اردوی تیم ملی به‌عنوان مربی فعالیت کند اما سنگین‌وزن سابق تیم ملی این پیشنهاد را نپذیرفته است. عنوان شد کمیل مشغله کاری را دلیل عدم‌حضورش در کادر درستکار عنوان کرده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که کمیل قاسمی در کشور کامبوج مشغول به‌کار مربیگری شده و این اتفاق در سکوت خبری رخ داده است. قاسمی از قهرمانان خوش‌تکنیک دسته فوق‌سنگین جهان در سال‌های نه‌چندان‌دور بود و بسیاری از مربیانی که با او کار می‌کردند اعتقاد داشتند کمیل در آینده مربی خوبی خواهد شد. ولی اینکه چرا او کشور کامبوج را برای کار مربیگری انتخاب کرده است مشخص نیست.

هر روز یک حاشیه
پژمان درستکار نشست خبری‌ این هفته‌اش را با گلایه نسبت به استقبال بدی که از او شده آغاز کرد و به‌نوعی به حواشی اخیر درباره سرمربیگری‌اش در تیم ملی واکنش نشان داد. ساعاتی پس از این اتفاق، عکس‌هایی از اردوی تیم ملی کشتی آزاد منتشر شد که نشان می‌داد داوود رخش‌خورشید دوست صمیمی درستکار و دستیار او در تیم ایران‌مال در اردوی تیم‌ملی حضور دارد، بدون اینکه نامی از او در بین دعوت‌شدگان به اردو باشد! رخش‌خورشید از مربیان نام‌آشناست ولی بهتر بود حضور او در اردو رسما اعلام می‌شد تا دوباره حواشی پیرامون تیم ملی شکل نگیرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید