• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 9 شهریور 1400
کد مطلب : 139183
+
-

شب رونمایی از مسی

آخرین شب فوتبال باشگاهی پیش از فیفادی شبی به یاد ماندنی بود

شب رونمایی از مسی

آخرین شب فوتبال باشگاهی در اروپا پیش از فیفادی پیش‌رو با اتفاقاتی همراه بود. بارسلونا به‌زور ختافه را برد و گریزمان هو شد، مورینیو باز هم روی نیمکت آاس‌رم طعم پیروزی را چشید، میلان با دبل ژیرو به بردی پرگل دست یافت، تاتنهام 9امتیازی شد و به‌تنهایی برصدر جدول لیگ برتر تکیه زد، مسی نخستین بازی‌اش را با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن انجام داد و اواسط نیمه دوم به‌جای نیمار و در پست پشت مهاجم به میدان رفت و هربار پا به‌ توپ شد مورد تشویق شدید هواداران قرار گرفت، منچستریونایتد با بدبختی ولوز را برد و هواداران در شبکه‌های اجتماعی ابراز امیدواری کردند که رونالدو این بازی را ندیده باشد، اتلتیکو با گل به‌خودی دقیقه پایانی ویارئال توانست از شکست 2بریک بگریزد، یووه به رده دوازدهم سری‌آ سقوط کرد تا انتقادات از الگری استارت بخورد و درنهایت ولفسبورگ هم با فان‌بومل به صدر بوندس‌لیگا رسید.

   گل 30 هزار
30 هزارمین گل تاریخ لیگ برتر هم یکشنبه به ثمر رسید. کریس وود از برنلی در تساوی یک-یک مقابل لیدز نامش را در تاریخ فوتبال ثبت کرد. گلزنان گل‌های رند قبلی به این ترتیب به تاریخ لیگ راه یافته بودند:
یک: برایان دین(شفیلدیونایتد)۱۹۹۲، ۱۰۰: اریک کانتونا(لیدز)۱۹۹۲، ۱۰۰۰: مایک نیول(بلکبرن)۱۹۹۳، ۵۰۰۰: اندی تاونسند(آستون‌ویلا)۱۹۹۶، ۱۰۰۰۰: لس فردیناند(تاتنهام)۲۰۰۱، ۱۵۰۰۰: موریتس فولتس(فولام)۲۰۰۶، ۲۰۰۰۰: مارک آلبرایتون (آستون‌ویلا)۲۰۱۱، ۲۵۰۰۰: زلاتان(منچستریونایتد) ۲۰۱۶، ۳۰۰۰۰: کریس وود(برنلی).

   رکورد بزرگ سون
سون هیون مین دومین گل 3‌امتیازی‌اش را در این فصل برای تاتنهام زد تا این تیم لندنی را با صددرصد امتیازات به صدر جدول ببرد. حالا نونو اسپریتو با تاتنهام صدرنشین است درحالی‌که تیم قبلی‌اش یعنی ولوز حتی یک‌امتیاز به‌دست نیاورده. سون رکوردی شخصی هم به نام خودش ثبت کرد. گل شانسی‌اش به واتفورد در دویستمین بازی این مهاجم کره‌ای در لیگ برتر زده شد. او نخستین بازی‌اش را در تاتنهام در 13سپتامبر2015 انجام داد و به‌عنوان یار تعویضی مقابل ساندرلند به میدان رفت؛ ۲۰۰بازی، ۷۲گل، ۴۳پاس گل، بهترین بازیکن فصل در فصل 20-2019 و 19-2018، کارنامه سون در این سال‌ها بوده است.

   گل تمام هلندی
پس از 12سال یک گلی تمام‌هلندی در لالیگا زده شد. گل دوم بارسلونا به ختافه حاصل پاس فرنکی دی‌یونگ و ضربه ممفیس بود که این اتفاق از سال2009 که هونتلار با پاس آرین روبن برای رئال گل زده بود، سابقه نداشت. این اتفاق نخستین‌بار در ژانویه2004 رخ داد، جایی که جووانی فان‌برونخورست به کلایورت پاس‌گل داد تا بارسا یک‌گل تمام هلندی داشته باشد.

   بارسای شوت‌نزن
در غیاب مسی، بارسا یک تیم معمولی با تاریخی غنی است. بارسایی‌ها در بازی با ختاف تنها 7‌بار اقدام به شوت زدن کردند که 3‌تای آن داخل چارچوب بود و 2‌تا تبدیل به گل شد. این بدترین آمار این تیم در یک بازی خانگی از فصل04-2003 بود. یک‌بار هم همین آمار در زمان والورده و در ژانویه2019 در بازی خارج از خانه تکرار شده بود.

   آرسنال را جا گذاشت
با برد خفیف یک بر صفر در زمین ولورهمپتون، رکورد شکست‌ناپذیری در دیدارهای خارج از خانه از چنگ آرسنال بیرون آمد و به منچستریونایتد رسید. یونایتد تعداد مسابقه‌های بدون باخت خود در دیدارهای خارج خانه را به عدد28رساند که رکورد جدیدی است. با این تفاوت که رکورد آرسنال در دوران طلایی این باشگاه و در زمان لیگ طلایی بدون باخت در سال2004ثبت شده بود و آمار منچستر در حالی به‌دست آمده که بیشتر این بازی‌ها را در ورزشگاه‌های خالی تیم‌های حریف برگزار کرده است. منچستر در این 28بازی 18تا را برده و 10بار مساوی کرده؛ ۵۱گل زده و ۱۹گل خورده.

   اوله در باشگاه 100تایی‌ها
اوله‌گونار سولسشائر به رکورد 200مسابقه روی نیمکت منچستریونایتد به‌عنوان سرمربی رسید تا در جمع 9سرمربی تاریخ این باشگاه با رکورد 3رقمی جای بگیرد. از میان ۸ سرمربی قبلی تاریخ باشگاه که تعداد بازی‌های خود را 3رقمی کرده‌اند، تنها ارنست منگنال توانسته در ۱۰۰بازی نخست، بردهای بیشتری نسبت به اوله کسب کند با ۵۴برد. رکورد اوله به این شرح است؛ 100بازی، ۵۳برد، ۲۸تساوی، ۱۹باخت، ۱۸۲گل زده، ۱۰۷گل خورده.

   سنت‌شکنی مورینیو
مورینیو که یک مربی با افکار تدافعی شناخته می‌شود، در ایتالیا انگار مربی دیگری است. او با برد 4بر صفر مقابل سالرنتینا تیمش را به صدر جدول برد. این برای دومین‌بار از سال1970 است که آاِس رم در 2‌بازی ابتدایی لیگ موفق به زدن حداقل 7‌گل می‌شود. نخستین بار این اتفاق در فصل 04-2003 رقم خورده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید