• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 9 شهریور 1400
کد مطلب : 139194
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/o2oMk
+
-

دفاع خطی درستکار، بنا و علیرضا دبیر

سرمربیان 2تیم آزاد و فرنگی در نشست خبری از برنامه‌های خود برای مسابقات جهانی نروژ گفتند و رئیس فدراسیون نیز به دفاع از هر دوی آنها پرداخت

نشست خبری سرمربیان کشتی آزاد و فرنگی روز گذشته برگزار شد و محمد بنا و پژمان درستکار به حواشی اخیر پیرامون کشتی پاسخ دادند. سؤالات از محمد بنا بیشتر درباره انتخاب‌های ملی‌پوشان بود که بنا آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: «عدالت رعایت شده ولی من سیستم خودم را داشته و دارم!» درستکار هم که با انتقادات بسیاری سرمربی آزادکاران شده است، با گلایه از اینکه استقبال خوبی از او نشده، صحبت‌هایش را پیش برد. علیرضا دبیر هم در دقایق پایانی جلسه به نشست خبری آمد و درباره ابهامات روزهای اخیر توضیحاتی ارائه داد.

   محمد بنا: نفرین مادرها باشد برای من!
محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره نحوه انتخاب ملی‌پوشان برای رقابت‌های جهانی گفت: «فرایند از زمان خادم سر زبان‌‌ها افتاد و چرخه هم از زمان آقای دبیر. من سال‌هاست شرایط خاص خودم را درباره انتخابی داشتم. من تفکرات خودم را دارم و صد‌درصد درباره انتخابی تیم‌ملی برای جهانی نروژ عدالت رعایت شده است.» بنا درباره مهدی فلاح که گفته در حق او اجحاف شده است، گفت: «اگر او ادعای انتخابی جهانی را دارد، بالی که جلوتر از اوست. ساروی ثابت شده است و من‌ از او در المپیک جواب گرفتم. خیلی دوستان مدام از عدالت می‌گویند. بروید صحبت‌های خادم را ببینید که با یک مسابقه انتخابی به جایی نمی‌رسیم. هی می‌گویند به فلان کشتی‌گیر توجه نشد و مادرش نفرین می‌کند، خب اگر نفرینی هست، باشد برای من! برای من عزت و شرف کشورم و سربلندی تیمم از هر چیزی مهم‌تر است.» سرمربی فرنگی‌کاران درباره انتقادهای عبدولی بابت کنار رفتن از تیم ملی، گفت: «کادر فنی شرایط و قوانینی دارد و هر کس در این چارچوب باشد، می‌تواند در تیم‌ملی باشد. عبدولی مورد احترام همه است. به او گفتم اردوها شروع شده بیا، اما او می‌گفت تمرینم را می‌کنم می‌روم خانه! به او گفتم عزیزم قرنطینه است. به او پیغام دادیم بیا در جام تختی کشتی بگیر اما نیامد. وقتی هم شرکت نکرد از چرخه خارج شد. با او یا دیگران هیچ مشکل شخصی ندارم. من یا دیگران هیچ‌کدام از تیم‌ملی بالاتر نیستیم.»

   درستکار: درباره یزدانی فاجعه‌سازی نکنید
پژمان درستکار، سرمربی جدید تیم‌ملی کشتی آزاد است که انتخابش با انتقادات بسیاری روبه‌رو شده و خیلی‌ها علیرضا دبیر را بابت انتخاب او متهم به رفیق‌بازی می‌کنند. درستکار روز گذشته در ابتدای نشست خبری نیز با همین سؤال مواجه شد و پاسخ داد: «ما همیشه در کشتی خوش‌استقبال و بدبدرقه بودیم اما برای من بداستقبال بودیم! من در مورد انتخاب خودم نباید پاسخگو باشم و خود آقای دبیر توضیحات جامعی را دادند. ایشان محبت داشت و به من اعتقاد دارد. او آبروی خودش و کشتی را بیشتر از هر چیزی دوست دارد. او در این زمینه رفیق‌بازی نکرد و احساسی تصمیم نگرفت. تصمیمی است که ایشان گرفته و من هم فقط با خدا معامله کردم که آمدم.» درستکار درباره غیبت محسن کاوه در کنار خودش گفت: «آقای کاوه بزرگ و رئیس ماست و سمت ایشان مدیر تیم‌های ملی است. اگر تشریف بیاورند در خدمت‌شان هستیم.» سرمربی آزادکاران درباره برنامه‌هایش برای جلوگیری از تحمیل چهارمین باخت یزدانی مقابل تیلور و اینکه آیا بهتر نیست قاسمپور در این وزن به رقابت‌های جهانی اعزام شود، گفت: «خواهش من این است که فاجعه‌سازی نکنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. یزدانی در المپیک تاکتیک بهتری داشت و اگر در ثانیه‌های پایانی مدیریت بهتری می‌شد، به پیروزی می‌رسید. احساس می‌کنم حسن این توانمندی را دارد که او را شکست بدهد و امیدوارم این بار اتفاق خوبی بیفتد. ما هم تمام تلاش‌مان را برای آنالیز خوب حریف انجام می‌دهیم.»‌

   دبیر: به انتخابی اعتقاد ندارم
علیرضا دبیر که در دقایق پایانی به محل نشست آمده بود، در ابتدای صحبت‌هایش از افتتاح کمپ کشتی در روزهای آینده خبر داد: «کمپ کشتی را با ۴مدال‌آور المپیک تا چند روز آینده افتتاح می‌کنیم و مسئولان هم اگر دوست داشتند می‌توانند بیایند. البته هر مسئولی که واکسن زده باشد می‌تواند به مراسم افتتاحیه بیاید.» رئیس فدراسیون در ادامه با دفاع از عملکرد محمد بنا در انتخابی تیم ملی گفت: «تا روزی که در فدراسیون هستم به برگزاری یک انتخابی اعتقاد ندارم. انتخابی باید در چارچوب چرخه باشد. عملکرد کشتی‌گیر باید ۵ یا ۶ماه بررسی شود. خیلی از کشتی‌گیران در زمان ما با یک انتخابی در خرداد ضربه خوردند. مثلا طرف در شهریور۹۰ قهرمان جهان شده، بعد او را رها کردیم و بعد ۹ماه گفتند بیا در خرداد انتخابی بگیر. می‌گویند آقای بنا مشورت‌پذیر نیست. بحث‌های او با سوریان یا من را قبل از المپیک باید می‌دیدید. هم او و هم پژمان وقت می‌گذارند و از آنها ممنونم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید