• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 9 شهریور 1400
کد مطلب : 139185
+
-

آماربازی


12
تیم ذوب‌آهن با جذب 12بازیکن رکورددار جذب بازیکن در نقل‌وانتقالات تابستانی است. ذوب‌آهن فصل گذشته به پایین‌ترین رتبه‌خود در تاریخ لیگ برتر رسید و  تارتار در بدو ورودش به این باشگاه تصمیم گرفته تغییرات فراوانی در ترکیب سبزپوشان ایجاد کند. تا این مقطع از نقل‌وانتقالات، ذوب‌آهن 12بازیکن از لیگ‌برتر، لیگ‌یک و لیگ2ایران به خدمت گرفته که 3بازیکن از تیم سابق تارتار یعنی پیکان به اصفهان آمده‌اند. آرمان قاسمی، دانیال ماهینی، محمد خدابنده‌لو، بابامحمدی، پوریا پورعلی، حبیب فرعباسی، حسین ابراهیمی، رضا خالقی‌فر، سجاد جعفری، سجاد دانایی، عارف رستمی و مرتضی خراسانی 12خرید ذوب‌آهن تا روز 8شهریور بوده‌اند و این تیم به‌دنبال جذب نادر محمدی اوت‌انداز معروف تیم پیکان هم هست.

08
  بعد از ذوب‌آهن، تیم استقلال رکورددار جذب بیشترین بازیکن در نقل‌وانتقالات بوده است. آبی‌ها تا روز گذشته 8بازیکن را به‌طور قطعی جذب کرده‌اند و میزان تغییرات آنها در فاصله 2 فصل، عدد قابل توجهی است. امیرحسین حسین‎زاده و ابوالفضل جلالی (سایپا)، زبیر نیک‌نفس و عارف آقاسی (فولاد)، امین قاسمی‌نژاد (پدیده)، علیرضا رضایی (پیکان)، محمدرضا آزادی (پانتولیکوس یونان) و جعفر سلمانی (پورتیموننزه پرتغال) 8خرید آبی‌ها تا عصر دیروز بوده‌اند. 6بازیکن از این جمع سهمیه لیگ برتری حساب می‌شوند اما ممکن است استقلال دروازه‌بانی که از پیکان آمده یعنی علیرضا رضایی را به‌طور قرضی به تیم دیگری واگذار کند. این موضوع بستگی به ماندن یا رفتن رشید مظاهری دارد. استقلال همچنین خواهان رایان تفضلی و لوسیانو پریرا هم هست.

00
 و اما تیم‌هایی که هنوز هیچ بازیکنی نگرفته‌اند؛ درحالی‌که روزهای زیادی از نقل‌وانتقالات تابستانی سپری شده تیم‌های پدیده، نفت آبادان، فولاد، نفت مسجدسلیمان و هوادار هنوز هیچ بازیکن جدیدی نخریده‌اند. فولاد که این فصل با هدایت ویسی به لیگ می‌آید چند بازیکن از دست داده و تازه در چند روز اخیر تمدید قرارداد بازیکنان سابقش را آغاز کرده است. هوادار همچنان بلاتکلیف و به‌دنبال فروش امتیاز است. نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان به روال سال‌های گذشته تا آخرین روزهای نقل‌وانتقالات شرایط مالی و مدیریتی نامعلومی دارند. پدیده هم بعد از چندبار تغییر مالکیت، اوضاع نامشخصی دارد و جانشین رحمتی در این تیم هنوز مشخص نشده است. البته تراکتور هم به‌دلیل بسته بودن پنجره‌اش هنوز با هیچ بازیکنی رسما قرارداد نبسته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید