• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 9 شهریور 1400
کد مطلب : 139182
+
-

جعفر و جلالی در استقلال؛ شیمبا پشت در

استقلال دیروز قرارداد جعفر سلمانی را برای امضا به هتل تیم‌ملی فرستاد اما لوسیانو پریرا منتظر 100هزار دلار پول نقد است


امیرحسین اعظمی| استقلال در ادامه فعالیتش در بازار نقل و انتقالات، روز گذشته با جعفر سلمانی بازیکن پورتیموننزه پرتغال قرارداد امضا کرد و با ابوالفضل جلالی مدافع چپ سایپا هم به توافقات نهایی رسید تا عمده‌ترین خریدهایش را انجام داده باشد. این در حالی است که مدیران استقلال در تلاش برای عقد قرارداد با لوسیانو پریرا هستند تا این مهاجم برزیلی را هم به‌صورت رسمی به خدمت بگیرند.

   قرارداد هتلی
پرونده نقل‌و‌انتقالاتی استقلال روز گذشته با پروژه جذب جعفر سلمانی آغاز شد، بازیکنی که گفته می‌شد با 150‌هزارتا رضایتنامه‌اش را از باشگاه پورتیموننزه پرتغال گرفته و آماده امضای قرارداد با استقلال است. باتوجه به اینکه اسکوچیچ اجازه خروج هیچ بازیکنی را از اردوی تیم ملی نمی‌دهد، روز گذشته نماینده این بازیکن در باشگاه استقلال حاضر شد و بر سر امضای قراردادی 2‌ساله با آبی‌ها به توافق رسید. پس از امضای استقلالی‌ها پای قرارداد، سلمانی هم در اردوی تیم ملی قرارداد را امضا کرد تا کار انتقالش به تیم مجیدی نهایی شود.

  جلالی هم توافق کرد
ابوالفضل جلالی هم یکی از بازیکنان مورد توجه کادر فنی استقلال است که ظهر دیروز به باشگاه رفت اما بعد از 4ساعت بدون عقد قرارداد رسمی از دفتر باشگاه خارج شد. جلالی در هنگام خروج گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران داشت و گفت: «مذاکرات مثبت بود و ان‌شاءالله همه‌‌چیز فردا (امروز) نهایی می‌شود.» سؤال دیگر در مورد آبی بودن انگشت جلالی بود و اینکه آیا این رنگ به‌خاطر امضای قرارداد و اثر انگشت است که او بار دیگر بر موضع قبلی خود اصرار کرد و گفت: «نه، ان‌شاءالله فردا نهایی می‌شود.» این ماجرا در مورد محمدرضا آزادی دیگر خرید استقلال هم تکرار شده بود و احتمالا قرارداد جلالی هم امروز نهایی خواهد شد. درصورت رسمی شدن این انتقال، جلالی هشتمین خرید استقلال خواهد بود.

  درخواست شیمبا از استقلال
لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد خوزستان قراردادی با این باشگاه ندارد ولی مسئولان فولاد درصدد حفظ این بازیکن هستند. این در حالی است که باشگاه استقلال پنجشنبه هفته گذشته پیش‌‌قراردادی برای شیمبا ارسال کرد و پریرا هم با امضای این برگه به مسئولان استقلال قول داد که بعد از بازگشت به ایران به دفتر باشگاه رفته و قراردادش را امضا کند. البته در چند روز گذشته هم این موضوع عنوان شد که استقلال نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند ولی مدیران استقلال مدعی هستند هنوز هیچ حکم قطعی از سوی فیفا یا دادگاه CAS علیه این تیم صادر نشده و آنها می‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند. از طرفی گفته می‌شود باشگاه استقلال یک ‌چک ضمانت به فدراسیون فوتبال داده‌ تا بتواند بازیکن خارجی بگیرد.استقلالی‌ها در پیش‌قراردادی که چند روز پیش برای شیمبا ارسال کردند، تأکید داشته‌اند که او نمی‌تواند توافق را برهم زده و به تیم دیگری برود ولی شیمبا هم برای استقلال شروطی را تعیین کرده که بتواند با خیال راحت به ایران آمده و قراردادش را با استقلال امضا کند. از طرفی گرشاسبی، مدیرعامل فولاد در تلاش است تا پریرا را هم برای فصل بعد حفظ کند. حتی فولادی‌ها حاضرند بیشتر از استقلال به پریرا پول بدهند. این بازیکن تا پایان هفته به ایران می‌آید و باید دید در نهایت چه اتفاقاتی در مورد تیم آینده پریرا رخ خواهد داد. اولویت اول شیمبا برای فصل بعد حضور در استقلال است و او به مدیر برنامه‌هایش گفته که دوست دارد بازی در این تیم پرطرفدار را تجربه کند ولی مسئله مهم برای شیمبا، گرفتن پول از باشگاه بعد از عقد قرارداد است. استقلال و پریرا روی مبلغ 200هزار دلار توافق کرده‌اند ولی شیمبا به مسئولان باشگاه گفته که با توجه به زیاد نبودن مبلغ قرارداد، نصف این مبلغ را بلافاصله بعد از عقد قرارداد می‌خواهد. این در حالی است که فرهاد مجیدی تأکید ویژه‌ای روی جذب شیمبا داشته و حتما باید یک مهره تهاجمی را به تیمش اضافه کند. احمد مددی مدیرعامل استقلال هم که اعلام کرده بود کار جذب شیمبا تقریبا نهایی شده حالا باید این وعده را عملی کند. اگر استقلال نصف مبلغ قرارداد این بازیکن را بدهد، شیمبا هم استقلالی خواهد شد. در چنین شرایطی رئیس هیأت‌مدیره باشگاه استقلال مدعی شده آبی‌ها یک‌مهاجم فوق‌حرفه‌ای هم بعد از بازی با الهلال جذب می‌کنند!

این خبر را به اشتراک بگذارید