• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13872
+
-

سلام غنا

میز خبر
سلام غنا



سفیر غنا در تهران همراه با هیات تجاری این کشور چهارشنبه گذشته به استان همدان سفر کرد.
به گزارش همشهری، یادداشت تفاهم همکاری بین فعالان اقتصادی ملایر و کشور غنا در زمینه‌های ایجاد کارخانه‌ها و مجموعه آموزشی مبل و منبت و کارخانه کشمش پاک‌کنی در شمال کشور غنا امضا شد. محمد سیوتی یحیا ایدی در نشست مشترکش به همراه هیات تجاری کشور غنا با مسئولان استان همدان و شهرستان ملایر، ضمن تقدیر از میهمان‌نوازی مردم ملایر، هدف از این سفر و بازدید از توانمندی‌های ملایر را تعامل اقتصادی و سرمایه‌گذاری دوجانبه با این شهرستان و قسمت شمال کشور غنا عنوان کرد.وی با بیان اینکه ملایر دارای قابلیت‌های بین‌المللی در زمینه صادرات است، گفت: این شهرستان می‌تواند به اندازه کل کشور صادرات انواع محصول و کالا داشته باشد.

سیوتی یحیا ایدی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از ملایر اظهار کرد: به این نتیجه رسیده‌ام که نقاط مشترک بسیاری بین ما و مردم این منطقه وجود دارد که می‌توانیم در حوزه‌های تجاری و اقتصادی با هم به اشتراک بگذاریم.
سفیر کشور غنا به توانمندی بالای هنرمندان ملایر در زمینه تکنیک چوب و تولید مبلمان با دست اشاره و خاطرنشان کرد: در قسمت شمال غنا چوب‌هایی به نام «تیبا» تولید می‌شود که برای فعالیت منبت‌کاران ملایر مناسب است و ما می‌توانیم مواد اولیه مورد نیاز شما را تأمین کنیم.
وی با بیان اینکه کشور مطبوعش با کمبود ماشین‌آلات کشاورزی مواجه است، گفت: آمادگی داریم ماشین‌آلات کشاورزی تولید شده در همدان را خریداری کنیم.


بازدید از نهاوند

یحیا ایدی از مزارع کشت کلزا و کارخانه روغن نگین نهاوند نیز بازدید کرد.
رئیس اتاق بازرگانی استان در رابطه با دستاورد سفر این هیأت تجاری از کشور غنا گفت: این هیات در راستای سفر سال قبل به استان همدان به شهرستان نهاوند آمدند.
علی‌اصغر زبردست با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی غنا گفت: این کشور دارای بارندگی زیادی در طول سال است و با توجه به این نوع آب و هوا بسیاری از محصولات گرمسیری مانند آناناس، نارگیل، انبه و... در آن تولید می‌شود. غنا بزرگ‌ترین تولیدکننده کاکائو در جهان است که بخش زیادی از این محصول از طریق این کشور وارد ایران می‌شود.

زبردست افزود: با توجه به کشت دانه‌های روغنی و وجود کارخانه روغن نگین نهاوند در شهرستان می‌توان زمینه صادرات این محصولات را در شهرستان فراهم کرد.
استاندار همدان نیز در دیدار با سفیر غنا اظهار کرد: اتاق صنایع و معادن و بازرگانی همدان از جمله اتاق‌های برجسته و فعال کشور است و بسیار امیدوارم با هوشیاری اتاق بازرگانی استان و سفارت غنا و کار کارشناسی بتوانیم با کشور غنا ارتباطات خوبی را در تولید و اشتغال داشته باشیم. هر توافقی اتاق بازرگانی استان و سفارت غنا داشته باشند را تایید می کنم.محمدناصر نیکبخت تأکید کرد: استان همدان، منهای دریا همه امکانات کشور ایران را در خود دارد. امیدوارم با اتاق بازرگانی همدان به توافقات لازم که منافع هر دو کشور در آن لحاظ شده باشد، برسید.

سفیر غنا نیز گفت: در سفری که به استان همدان داشتیم به کارخانه‌های مختلفی رفتیم و فرصت‌های همکاری را دیدیدم و از این موضوع خوشحال هستیم. 
وی افزود: امکانات بالقوه و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که ارتباطات تجاری با کشور غنا به ویژه با قسمت شمالی غنا داشته باشید. خوشحال می‌شویم که یکی از شهرهای ما را به خواهرخواندگی بپذیرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید