• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 مرداد 1400
کد مطلب : 138275
+
-

روی خط خبر / خرید ۳۰ میلیون دُز واکسن قطعی شده است


 سید ابراهیم رئیسی،رئیس جمهوری از قطعی شدن خرید ۳۰ میلیون دُز واکسن خبر داد و گفت: با افزایش تعداد داروخانه‌های مجاز برای توزیع داروهای کرونایی تا ۳۰۰ داروخانه ظرف روزهای آتی شاهد کاهش صف در داروخانه‌ها خواهیم بود. به گزارش ایرنا، او دیروز  در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه برای کنترل و توقف شیوع کرونا حتما باید یک عزم و اجماع ملی ایجاد شود، گفت: همه بخش‌های دولتی و غیردولتی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و همه آحاد مردم باید برای کنترل وضعیت شیوع این ویروس خطرناک، هماهنگ و هم‌صدا باشند.
رییس جمهوری افزود: برای ایجاد این هم‌صدایی و هماهنگی باید با تبیین وتشریح ابعاد مختلف این معضل هم در ایران و هم در دیگر کشورها، مردم را برای مقابله همه‌جانبه و قاطع با کرونا آماده کرد.

  توکیو به‌دنبال همکاری قوی با تهران ‌و ریاض است
وزیرخارجه ژاپن تأکید کرد که کشورش به‌دنبال همکاری محکم با ایران و عربستان در راستای کاهش تنش و ایجاد ثبات در منطقه است. 
به گزارش ایسنا، توشیمیتسو موتگی، وزیر خارجه ژاپن در گفت‌وگو با الشرق‌الاوسط به مسائل مختلف منطقه ازجمله روابط توکیو با تهران و ریاض پرداخت. وی قرار است سفری به 7کشور خاورمیانه ازجمله ایران را آغاز کند.
 وی تأکید کرد: برای مثال زمانی تنش‌ها در منطقه افزایش یافت و آبه شینزو، نخست‌وزیر پیشین ژاپن به ایران سفر کرد و به‌طور مستقیم از رهبر ایران تلاش برای کاهش تنش‌ها و ایجاد ثبات را خواستار شد، از آن زمان به‌طور مداوم ارتباط در سطح رؤسا و وزرای خارجه وجود دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید