• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 مرداد 1400
کد مطلب : 138271
+
-

مأموریت 28گانه اژه‌ای به معاون اولش


با حکم قاضی‌القضات، معاون اول قوه قضائیه مأمور نظارت بر تدوین 4 سند مهم راهبردی، ارتباط با دولت و مجلس، نظارت بر معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه و دادگستری‌ استان‌ها، رفع موازی‌کاری و تداخل وظایف معاونت‌ها، نظارت بر ساماندهی پژوهش و آموزش در قوه قضائیه و پیگیری پرونده‌های معوق شد.
براساس حکم غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، بخشی از اختیاراتش به معاون اول قوه قضائیه تفویض و محمد مصدق، علاوه بر ماموریت مشورت و ارائه راهکارهای روشن و عملیاتی به رئیس قوه قضائیه درخصوص برنامه‌های تحولی این قوه و موارد مندرج در حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه، مسئولیت نظارت عالیه بر فعالیت سایر معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و دادگستری استان‌ها را نیز عهده‌دار شد.  به گزارش میزان، از دیگر اختیارات تفویض شده، نظارت عالیه بر آسیب‌شناسی سند تحول  و مسئولیت اجرای تشکیلات قوه قضائیه، ریاست بر ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی و نظارت بر فعالیت شعب ویژه دادگاه‌های موضوع قانون اخلالگران در نظام اقتصادی و نیز ساماندهی امر نظارت و رفع تداخل در فعالیت‌های نهادهای نظارتی قوه قضائیه است.
نظارت عالیه بر تدوین اسناد راهبردی ازجمله سند جامع ارتباط این قوه با مردم، موضوع بند ششم حکم انتصاب مقام معظم رهبری، سند جامع کاهش اطاله دادرسی، سند جامع پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه قضایی، سند جامع سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران، نظارت عالیه بر رسیدگی به پرونده‌های معوق و هماهنگی و پیگیری به ‌منظور تعیین تکلیف فوری آنها از طریق مراجع رسیدگی‌کننده از دیگر مواردی است که در اختیارات معاون اول قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی به چشم می‌خورد. این گزارش می‌افزاید؛ براساس تفویض اختیار صورت گرفته، معاونت اول قوه قضائیه مأمور هم‌اندیشی با قضات عالی رتبه، نخبگان حوزه و دانشگاه و تشکل‌های مردم نهاد و انعکاس دیدگاه‌های آنان به رئیس قوه قضائیه شده است که این امر حاکی از اهتمام دستگاه قضایی به‌نظرات و دیدگاه‌های متخصصان و شهروندان است.

 مکث
هشدار دادستان کل کشور به بانک‌ها؛ عملیات ربا ممنوع

جعفر منتظری، دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای به بانک‌ها ضمن هشدار درخصوص هرگونه عملیات منجر به بروز ربا در مؤسسات مالی، از تعقیب عاملان عملیات ربا در بانک‌ها خبر داد. به گزارش ایلنا، در متن این نامه آمده است: اعمال نظارت‌های دقیق مدیران و مسئولان محترم نظام پولی کشور و پیشگیری و برخورد جدی با این پدیده شوم و مذموم امری ضروری و غیرقابل اجتناب است و لذا ترتیبی اتخاذ فرمایید که بر اقدامات اعمالی بازدارنده تحقق این موضوع در عملیات آن مجموعه و نیز بخش‌های وابسته از قبیل شرکت‌های سرمایه‌گذار، شرکت‌های واسپاری و صرافی‌ها نظارت‌های لازم اعمال و ضمن استقرار نظامات لازم پیشگیرانه درصورت مواجهه با هرگونه عملیات منجر به بروز ربا نسبت به معرفی متخلفان به مراجع ذیصلاح قضایی اقدام کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید