• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 19 مرداد 1400
کد مطلب : 137786
+
-

صدای همشهری

  به داد درختان زاینده‌رود برسید
در روزهای اخیر برخی مسئولان استان اصفهان اعلام کردند که بیش‌از ۴۰۰هزاراصله درخت کهنسال حاشیه زاینده‌رود در مناطق و شهرستان‌های مختلف در خطر خشکسالی قرار گرفته‌اند. این وضعیت، بلایی است که خشکی طولانی‌مدت زاینده‌رود مسبب آن است. مسئولان مربوط در استان و کشور نباید اجازه دهند طبیعت استان و به‌ویژه شهراصفهان، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در کشور، بیش‌از این آسیب ببیند.
نادر صبوحی از اصفهان

  جبران خسارت سیل در آوج
روستای «وروق» از توابع شهرستان آوج در استان قزوین در جریان وقوع سیل روزهای اخیر متحمل خسارت‌های بسیاری شد و حتی 3نفر از اهالی جان خود را از دست دادند. علاوه براینها زندگی و کشت‌وکار روستاییان هم آسیب زیادی دیده‌است. با توجه به حجم سنگین خسارت‌ها مسئولان مربوط در استان و کشور باید هرچه سریع‌تر به داد ما برسند و فکری به‌حال ما کنند. با وضعیتی که به‌وجود آمده نمی‌دانیم چطور باید به زندگی خود سروسامان بدهیم.
یک روستایی از وروق در استان قزوین

   پروتکل‌های بهداشتی در برخی نانوایی‌ها رعایت نمی‌شود
متأسفانه برخی از نانوایی‌های شهر سنندج پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا را رعایت نمی‌کنند. هر روزی که برای خرید نان در صف می‌ایستم با مواردی مواجه می‌شوم که نشان می‌دهد نانوایان اصلا رعایت نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند. دربرخی نانوایی‌ها رفت‌وآمد افراد متفرقه به محل پخت نان زیاد است که این موضوع سلامت شهروندان را دراین اوضاع قرمز کرونایی، بیش‌از پیش به‌خطر می‌اندازد. مسئولان حوزه بهداشت عمومی باید نظارت بیشتری بر عملکرد اصناف در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.
ژاله نصرتی از سنندج 

   از کارآفرین‌ها حمایت کنید
کارآفرینی هستم که در شهرستان طبس در زمینه جوراب‌بافی فعالیت می‌کنم و 12سال است که کارگاهی را با کمک خانواده‌ام راه‌اندازی کرده‌ام و به‌مروز زمان توانسته‌ام عده‌ای را هم مشغول به کار کنم. مدتی است که به‌دلیل کسادی بازار با مشکلات بسیاری در زمینه فروش محصولات تولیدی کارگاهم مواجه شده‌ام و ازاین موضوع ترس دارم که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، مجبور شوم کسب‌وکار خود را تعطیل کنم. مسئولان استان به‌فکر کسب‌وکارهای کوچک هم باشند و از آنها حمایت کنند تا بتوانیم به فعالیت ادامه دهیم. به گوش مسئولان برسانید که جلوی سنگ‌اندازی‌ها در مسیر دریافت تسهیلات را بگیرند تا بتوانیم به کار خود ادامه دهیم.
چاووشی از طبس در استان خراسان‌جنوبی

این خبر را به اشتراک بگذارید