• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 14 مرداد 1400
کد مطلب : 137388
+
-

المپیک/ المپیک، قرعه مرگ ندارد


در روز دوم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک، شاگردان غلامرضا محمدی در اوزان 74 و 125کیلوگرم به مصاف رقبا خواهند رفت. زارع جوان و حسین‌خانی باتجربه برای رسیدن به مدال المپیک باید حداقل 2قهرمان جهان را از پیش رو بردارند.

  ترافیک مدعیان در 74کیلو
طبق قرعه‌‌کشی، مصطفی حسین‌خانی نفر سوم جهان در اوزان غیرالمپیکی در کشتی اول خود با کایل داک، قهرمان 2دوره جهان از آمریکا روبه‌رو خواهد شد. داک طلای جهان در وزن 79کیلوگرم را در اختیار دارد که برای حضور در المپیک به وزن 74کیلوگرم آمده است. کایل داک در انتخابی تیم ملی آمریکا جردن باروز، قهرمان جهان و المپیک را شکست داد و به دوبنده تیم ملی رسید. مصطفی حسین‌خانی کار بسیار سختی برای گذشتن از سد داک خواهد داشت. او درصورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان محمدحبیب کادزی محمداف از بلاروس و گندری گارزون از کوبا می‌رود. فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک نیز در گروه حسین‌خانی قرار دارد. گروه حسین‌خانی سخت به‌نظر می‌رسد ولی اگر نگاهی به آن طرف جدول داشته باشید می‌بینید که سیداکوف روس، عبدالرحمانوف ازبک و اتوگورو ژاپنی شرایط سخت‌تری را برای هر حریفی رقم خواهند زد. وزن 74کیلوگرم ترافیک مدعی دارد و برای کسب مدال در این وزن باید حداقل 2 تا 3قهرمان جهان را شکست داد.

  قرعه مناسب زارع
امیرحسین زارع جوان در وزن ۱۲۵کیلوگرم در حالی پا به تشک المپیک می‌گذارد که تا‌به‌حال در مسابقات جهانی بزرگسالان کشتی نگرفته است. زارع با عملکردی که در 3سال گذشته داشت، توانست دوبنده تیم ملی را به‌دست آورد. او در دور اول با الکساندر خوتسیانویسکی، دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی می‌گیرد و درصورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان جاهید براهال از الجزایر و اگزون شالا از کوزوو خواهد رفت. احتمال رویارویی زارع با گنو پتریاشویلی دارنده 3مدال طلای جهان و برنز المپیک در مرحله نیمه‌نهایی وجود دارد. زارع در مسابقات لیگ موفق شد پتریاشویلی را شکست دهد و این آغاز راه زارع در رده سنی بزرگسالان بود. رقابت‌های اوزان 74 و 125کیلوگرم از ساعت ۶:۳۰ امروز (پنجشنبه) به وقت ایران آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید