• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 14 مرداد 1400
کد مطلب : 137383
+
-

آماربازی

600
رکورد 600دقیقه‌ای پرسپولیس تا پایان لیگ بیستم هم پابرجا ماند تا خط دفاعی این تیم صاحب بهترین رکورد در بسته نگه داشتن دروازه‌اش باشد. سرخپوشان از بازی یازدهم تا بازی هجدهم خود هیچ گلی دریافت نکردند و بعد از 6کلین‌شیت متوالی بالاخره در ورزشگاه آزادی مقابل نفت مسجدسلیمان دروازه‌شان باز شد. البته پرسپولیس آن بازی را 2بریک برد اما رکورد گل نخوردن این تیم روی 600دقیقه متوقف شد. دومین رکورد این فصل در گل نخوردن متعلق به استقلال بود که در هفته‌های پایانی 485دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشت اما نهایتا مقابل تراکتور گل خورد. سپاهان و فولاد هم با 460و 442دقیقه صاحب سومین و چهارمین رکورد این فصل در زمینه گل نخوردن بوده‌اند.

744
اما طولانی‌ترین زمان گل‌نزدن در این فصل متعلق به نفت آبادان بود که در مقطعی از فصل یک رکورد عجیب و غریب از خودش به جا گذاشت. شاگردان سیروس پورموسوی در نیم‌فصل اول نتایج بسیار خوبی گرفته بودند اما از هفته چهاردهم و بعد از تساوی یک-یک مقابل فولاد یکباره خط حمله این تیم طلسم شد و در 7بازی متوالی نتوانست هیچ گلی به ثمر برساند. برزیلی‌های بحران‌زده در این هفته‌ها حتی مقابل ماشین‌سازی و ذوب‌آهن قعرنشین هم موفق به گلزنی نشدند. درنهایت این تیم بعد از 744دقیقه مقابل تراکتور موفق به گلزنی شد و بازی با این تیم را یک-یک به پایان رساند. بعد از نفتی‌ها، سایپا با 561دقیقه، مس رفسنجان با 492دقیقه و استقلال با 408دقیقه بدترین رکوردها را در این زمینه به جا گذاشتند.

20
تیم پرسپولیس در این فصل تنها یک‌بار شکست خورد و مثل لیگ هجدهم، مسابقات را با کمترین باخت در تاریخ لیگ برتر به پایان رساند. تا به حال هیچ تیمی نتوانسته یک فصل از لیگ برتر ایران را بدون شکست به پایان برساند. تنها باخت پرسپولیس در این فصل در بازی دهم مقابل آلومینیوم رقم خورد و بعد از آن سرخپوشان 20بازی متوالی را بدون باخت به پایان رساندند تا صاحب رکورد 20هفته شکست‌ناپذیری هم باشند. بعد از سرخپوشان، تیم سپاهان با 17هفته شکست‌ناپذیری صاحب دومین رکورد خوب این فصل بود. سپاهان آخرین بار در هفته سیزدهم به پدیده باخت و بعد از آن دیگر هرگز شکست نخورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید