• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 14 مرداد 1400
کد مطلب : 137382
+
-

نکته بازی/فقط شبیه مجتبی حسینی نشو


حمید مطهری که به‌عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی فصل موفقی را در پرسپولیس پشت سر گذاشت، حالا گفته: «آماده چالش سرمربیگری هستم.» مطهری تأیید کرده که در طول فصل 4 موقعیت جدایی از پرسپولیس و آغاز کار سرمربیگری را داشت، اما نپذیرفت. گویا سایپا پیش از فراز کمالوند دنبال مطهری بوده که جواب منفی شنیده است. گذر زمان هم نشان داد تصمیم مطهری در این مورد درست بوده است. به هر حال او هم مثل هر دستیار دیگری حق دارد رؤیای سرمربیگری را در ذهنش داشته باشد. دیر یا زود مطهری از یحیی جدا می‌شود و کارش را به‌صورت مستقل آغاز می‌کند. فقط امیدواریم سرنوشت او در سرمربیگری، شبیه مجتبی حسینی دستیار سابق گل‌محمدی نباشد. سال‌ها همه فکر می‌کردند موفقیت یحیی به‌خاطر حسینی است، اما گویا اینطور نبود!

جایگزین قائدی؟ مثلا کی؟

فرهاد مجیدی که پیش‌تر موافقتش را برای جدایی مهدی قائدی اعلام کرده و گفته بود: «مانع پیشرفت او نمی‌شویم»، در نشست خبری پیش از بازی با گل‌گهر یک تبصره گذاشته؛ اینکه باید جانشین مناسب برای قائدی پیدا شود. نمی‌دانیم برای فصل آینده قانون منع جذب بازیکن خارجی ادامه می‌یابد یا حذف می‌شود، اما لااقل بین بازیکنان داخلی گزینه‌ای که در حد قائدی باشد و بتواند جای خالی او را پر کند به چشم نمی‌خورد. مهاجم بوشهری جوان اول این سال‌های فوتبال ایران بوده و مخصوصا در 2 فصل اخیر خیلی جاها گره از کار استقلال گشوده است. حتی اگر منع جذب خارجی‌ها برداشته شود هم بعید است با بودجه معمول باشگاه‌های ایرانی بازیکن تاپ در حد قائدی پیدا کرد. اگر نمی‌خواهید او را آزاد کنید، بهتر است رک بگویید!

یک دهه گرفتاریم!

در شرایطی که حساب کار از دست همه ایرانیان در رفته و الان هیچ‌کس نمی‌داند حسرت صعودمان به المپیک چهل و چند ساله شده، تیم ملی فوتبال ژاپن در المپیک توکیو به جمع 4 تیم پایانی رسید و در نیمه‌نهایی به سختی، در وقت‌های اضافی با یک گل به اسپانیا باخت. به این ترتیب آنها از صعود به فینال بازماندند، اما قطعا تیمی شایسته بودند و آینده درخشانی خواهند داشت. این تیم زیر 23ساله‌های ژاپن که می‌تواند به جمع4 تیم پایانی المپیک برسد، قشنگ برای فوتبال آسیا در یک دهه آینده خط و نشان می‌کشد. نمی‌خواهیم ته دل‌تان را خالی کنیم، اما رقیب سنتی ایران در آسیا نسلی را تربیت کرده که برای یک دهه آینده قرار است حسابی عذاب‌مان بدهد. ما هم هنوز نمی‌دانیم سرمربی تیم امیدمان کیست!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید