• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 مرداد 1400
کد مطلب : 137019
+
-

خوزستان پس از ناآرامی‌ها

نماینده شادگان: مشکلات به‌صورت «موقتی» حل شده است

خوزستان
خوزستان پس از ناآرامی‌ها


خوزستان در اخبار کم‌رنگ شده است و وضعیت دقیق شهرهایی که دست‌کم برای 13 شب ناآرام بودند مشخص نیست. مجید ناصری‌ن‍ژاد نماینده شادگان گفته که مشکلات «تاحدی به‌صورت موقتی» حل شده است. 
به‌گفته این نماینده «آرامش نسبی» در استان حاکم شده اما مسائل به‌صورت اساسی حل نشده است و هنوز مشکل آب شرب و آب آشامیدنی وجود دارد و اعتبارات و وعده‌هایی که داده شده به استان نرسیده. 
ناصری‌نژاد به ایلنا گفته که یکی از مشکلات استان پرداخت نکردن حقوق کارکنان، آبداران و کارگران سازمان آبفای استان در شهرستان‌های مختلف در 7‌ماه گذشته است که تحقق وعده‌ تخصیص اعتبارات را دوچندان کرده است. از سوی دیگر حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل 90مجلس نیز در توییتی نوشته که این کمیسیون پس از بررسی‌های کارشناسی، پیگیر ترک‌فعل‌ها و سوءتدبیرهای مسئولان استانی و ملی خواهد بود. بر این اساس، هیأتی نیز از این کمیسیون اصل 90راهی خوزستان می‌شود. همچنین در هفته جاری جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز از بهارستان عازم خوزستان می‌شوند. 
این هیأت قرار است گزارشی درباره اقدامات انجام شده در استان و مشکلات در حوزه‌های عمرانی، انرژی و آب ارائه کند. پیش از این هیأتی از دولت که در راس آنها معاون اول رئیس‌جمهور حضور داشت به خوزستان سفر کرد. 
رئیس قوه قضاییه نیز هیأتی به این استان فرستاد و سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب کمیته‌ای برای رسیدگی به مسائل استان تشکیل داده. اما هنوز گزارشی رسمی، شفاف و دقیق از چگونگی وضعیت و آمار بازداشتی‌ها و کشته‌شده‌ها منتشر نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید