• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 مرداد 1400
کد مطلب : 137015
+
-

روی خط خبر/ امروز نمی‌توان به مردم دروغ گفت


معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به طرح صیانت از فضای مجازی مجلس گفت: نباید زمانی که با یک پدیده جدید روبه‌رو می‌شویم تنها به فکر عوارض سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت استفاده از آن پدیده باشیم. 
اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه باید از گذشته درس عبرت گرفت، به مقاومت در استفاده از همه پدیده‌های نو نظیر راه‌آهن، تلویزیون، ویدئو و ماهواره اشاره کرد و گفت: در مقطعی از تلویزیون به‌عنوان اتاق شیطان یاد می‌شد. این در حالی است که امروز در همه روستاهای کشور از این تجهیزات دنیای ارتباطات استفاده می‌شود. باید در نظر داشت که با علم و فناوری نمی‌توان مبارزه کرد؛ البته این مباحث نیازمند قواعد و قوانین حکمرانی دقیقی هستند که باید به درستی نوشته شود. به گزارش پاد، او ادامه داد: امکانپذیر نیست که در دنیای امروز مطلبی را از مردم مخفی و یا بر آنها تحمیل کرد. امروز نمی‌توان به مردم دروغ گفت. کشور در مرحله‌ای قرار دارد که نمی‌توان به مردم چیزی گفت ولی کار دیگری انجام داد.

  ارجاع نظر دولت درباره 110طرح به مجلس 
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: طرح صیانت از فضای مجازی و ۱۱۰ طرح دیگر مجلس را به دقت مورد بررسی قرار دادیم و نقد کردیم و در یک مجلد‌ به مجلس خواهیم فرستاد تا بدانند، ابعادی از این طرح‌ها چه مشکلاتی را در پی خواهد داشت. 
به گزارش ایلنا، لعیا جنیدی در این‌باره افزود: زمانی که این طرح به‌دست معاونت حقوقی رسید با دقت این طرح را مورد بررسی قرار دادیم و نظریات خود را نسبت به این طرح عنوان کردیم و سپس طرح را به دولت ارجاع کردیم تا مورد توجه دولت قرار بگیرد، همچنین نقدهای خودمان را نسبت به این طرح بیان کردیم. در همین مدت زمان باقیمانده تلاش داریم تا با کمیسیون‌های مجلس طی جلساتی، صحبت کنیم. طرح صیانت از فضای مجازی و ۱۱۰ طرح دیگر مجلس را به دقت مورد بررسی قرار دادیم و نقد کردیم و در یک مجلد‌ به مجلس خواهیم فرستاد تا بدانند ابعادی از این طرح‌ها چه مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

  بهترین تبلیغ برای اصلاح‌طلبان عملکرد مجلس یازدهم است
‎عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه آینده اصلاح‌طلبان را روشن می‌بینیم، گفت: کافی است که اصلاح‌طلبان بتوانند از یک فاکتوری به نام مجلس یازدهم استفاده کنند؛ یعنی اگر این مجلس فعلی همین روندی را که تا الان رفته است، ادامه دهد نیاز نیست هیچ‌گونه تبلیغاتی هم کنند؛ به‌عبارتی کافی است که مردم خودشان بفهمند که این نوع نگاه نمی‌تواند کشور را اداره کند.  به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: بهترین مبلغ اصلاح‌طلبان همین مجلس و همین نطق‌ها و برخوردها است؛ به شرطی که اصلاح‌طلبان از یک طرف دچار یاس و افسردگی و از هول حلیم در دیگ افتادن از سوی دیگر نشوند؛ یعنی دچار افراط و تفریط در کنش اجتماعی و سیاسی‌شان نشوند(نه منزوی شوند و نه به‌دنبال این بروند که به هر قیمتی خودشان را آویزان کنند)، اگر با متانت روی مواضع خودشان بایستند، در 4 سال آینده به‌صورت طبیعی این مجلس خودش شرایط را برای اصلاح‌طلبان فراهم می‌کند و اصلاح‌طلبان نیازی به تبلیغات ندارند.

   بازدید کمیسیون امنیت ملی از مراکز هسته‌ای 
محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای این کمیسیون از مراکز هسته‌ای به‌منظور تهیه گزارش نهایی برجام خبر داد.
 او به ایرنا گفت: مجلس ناظر بر حُسن اجرای قانون است و تفاوتی ندارد که دولت دوازدهم یا سیزدهم سر کار باشد؛ بنابراین گزارش اجرای قانون بدون درنظر گرفتن اینکه چه دولتی قانون را اجرای می‌کند، تکمیل خواهد شد. ظرفیت‌های خوبی با اجرای قانون اقدام راهبردی در بازسازی و افزایش غنی‌سازی به فعلیت رسیده است. در کنار این بازدید قرار است رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در جلسه این هفته کمیسیون اصل 90 جهت ارائه گزارش درباره روند اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها حاضر شود.

  حاشیه‌سازی دوباره اسرائیل علیه ایران
واکنش‌ها به حمله به نفتکش شرکت اسرائیلی ادامه دارد. در پی این حمله وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با رئیس ستاد ارتش این رژیم تشکیل جلسه داد.
 به گزارش ایسنا یک مقام ارشد این رژیم هم گفت: اسرائیل احتمالا به حمله به کشتی خود پاسخ می‌دهد اما اینکه چگونه و چه زمانی این پاسخ داده می‌شود، مشخص نیست. روز جمعه یک کشتی نفتکش که مدیریت آن را شرکت اسرائیلی زودیاک، بر عهده دارد در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت که این شرکت مدعی شده در این حمله دو خدمه کشتی که یکی انگلیسی و دیگری شهروند رومانی بوده، کشته شده‌اند. یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل هم با متهم کردن ایران به‌دست داشتن در این حمله، خواستار «پاسخ قاطع» به حمله به کشتی رژیم اسرائیل شده است. او در بیانیه‌ای خطاب به وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد: «باید در قبال حمله‌ای که در آن دو نفر از خدمه کشتی کشته شدند واکنش سختی نشان داد. ایران تنها مشکل اسرائیل نیست بلکه به همه آسیب می‌رساند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید