• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 9 مرداد 1400
کد مطلب : 136856
+
-

آندرگراند

متروی شانگهای و شبکه‌های اجتماعی

متروی شانگهای، به لحاظ طول مسیر طولانی‌ترین متروی جهان و با ۳۸۱ ایستگاه، دومین مترو جهان از لحاظ تعداد ایستگاه‌هاست. این مترو که از ۳۵ سال پیش در حال ساخت، بهره‌برداری و همچنان در حال توسعه است، به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی چینی هم فعال است. برای مثال این عکس گل نیلوفر را ساعت 6:30 دقیقه روز دوشنبه با این متن در شبکه اجتماعی ویبو (توییتر چینی‌ها) منتشر کرده‌است و کنار آن نوشته: صبح بخیر مترو: همه باید با لبخند با زندگی مواجه شوند، اگر شکایتی نباشد، غمی نیست. وقتی آدمی امید دارد، سرشار از اعتماد به‌نفس در زندگی خواهد بود. مادامی که با ذهنی زیبا به جهان نگاه کنید، همواره با روحیه‌ای خوش‌بینانه با زندگی مواجه می‌شوید.


متروی شانگهای محصولات فرهنگی هم برای مسافرانش عرضه می‌کند، البته گهگاه این محصولات به‌طور اخص چینی و برای تبلیغ ایدئولوژی حاکم در این کشور هستند. مثلاً این کارت اختصاصی در ایستگاه شین‌تیاندی توزیع می‌شود و به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین، محل قرار گرفتن آثار فرهنگی سرخ در شهر شانگهای را روی نقشه‌ای که با دست طراحی شده‌است برای مسافران نمایش می‌دهد.


مانند همه متروهای جهان ساعات صبحگاهی مترو بسیار شلوغ است. متروی شانگهای با استفاده از حساب کاربری خود در ویبو، از کاربرانش می‌خواهد که اگر فکر می‌کنند پیشنهادی دارند که می‌تواند سرعت عملکرد مترو را افزایش دهد و میزان انتظار مسافران را کم کند، در ویبو به این شرکت اطلاع دهند، متروی شانگهای قول می‌دهد که به‌صورت پویا و بلافاصله پیشنهادهای عملی را برای کاهش مدت انتظار و تسریع عملکرد مترو در صبح روزهای شلوغ و کیفیت سفر عملی کند. برای مثال زیر یکی از توییت‌های اینچنینی، یکی از کاربران پاسخ داده: خط ۱۵ خیلی گرم است، می‌توانید کمی کولر را زیادتر کنید؟ و حساب کاربری مترو هم بلافاصله جواب داده که اگر ممکن است شماره واگنی که در آن هستید را برای ما بفرستید.



متروی شانگهای به‌تازگی در ویبو پیامی در مورد نحوه نشستن صحیح روی صندلی‌های مترو منتشر کرده‌بود که با واکنش بسیار وسیع در میان کاربران چینی مواجه شد. تعداد زیادی از کاربران عکس‌های مختلفی از تجربیات خودشان در مواجهه با مسافرانی که بدون توجه به آسایش دیگران به اشکال مختلف جای زیادی را روی صندلی‌های مترو اشغال می‌کنند، در این شبکه اجتماعی ارسال کردند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :