• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 3 مرداد 1400
کد مطلب : 136484
+
-

انتقام از غول مرحله آخر

تیم ملی والیبال ایران در شروع باز‌ی‌های المپیک، مهم‌ترین رقیبش لهستان را شکست داد تا روزی که با طلای تیراندازی آغاز شده بود با یک برد شیرین تمام شود

انتقام از غول مرحله آخر

دومین روز از بازی‌های المپیک2020 توکیو روز رؤیایی ایران بود. بعد از مدال طلای جواد فروغی و تاریخ‌سازی‌اش در تیراندازی، پیروزی تیم ملی والیبال مقابل لهستان هم به اندازه یک طلا ارزش داشت. اگر همه، ایران و عربستان را در فوتبال رقیبان سنتی می‌دانند، در والیبال هم لهستان تیمی است که همیشه با ایران کری دارد. تیمی که در بالاترین سطح جهان بازی می‌کند و همین یک‌ماه پیش در فینال لیگ ملت‌های والیبال بازی کرد و دوم شد.
کری ایران و لهستان دیروز قبل از بازی شروع شد؛ جایی که میخال کوبیاک، کاپیتان حریف به Polsat Sport گفت: «بازیکنان ایران من را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهند. آنها فقط یک تیم هستند که باید شکست‌شان دهیم.» این گفته‌های کوبیاک بیشتر از قبل به ملی‌پوشان ایران انگیزه داد تا بازی متفاوتی را به نمایش بگذارند. ایران در لیگ ملت‌ها با ضعیف‌ترین بازی‌های چند سال اخیر دوازدهم شده بود و المپیک هرچند میدان خیلی بزرگ‌تری است‌ اما بهترین فرصت بود تا بازیکنان از اعتبارشان دفاع کنند و چه بهتر که این اتفاق در بازی با لهستان افتاد.
بازیکنان 2تیم، بازی را احساساتی و پراشتباه آغاز کردند. در هر ست تیمی که کمتر اشتباه کرد، بازی را برد، نه تیمی که بهتر بازی کرد. در ست اول ایران پراشتباه‌تر بود و شروع خوبی نداشت و با اختلاف 7 امتیاز باخت. در ست دوم و سوم بازی نزدیک بود ولی ایران از اشتباهات حریف بهتر سود برد. در ست سوم بازی در لحظاتی پرتنش شد و خاطره المپیک ریو را زنده کرد. در ریو بازی 2تیم به ست پنجم کشید و درگیری بازیکنان هنوز در خاطره‌ها مانده است. در ست چهارم بازی می‌توانست با پیروزی ایران به پایان برسد اما از امتیاز 16 به بعد، بازیکنان ولادیمیر آلکنو تمرکزشان را از دست دادند و نتوانستند امتیازات از دست رفته را جبران کنند. ست پنجم اوج هیجان بود. بازی نزدیک 2تیم به امتیاز23 کشیده شد و چه خوب که ایران برنده این میدان بود. ویتال هنین، سرمربی تیم لهستان دیروز بعد از شکست مقابل ایران در میکسدزون گفت: «سورپرایز نشدم. ایران تیم قدرتمندی است و بازیکنان بزرگی مثل عبادی‌پور، صالحی و... دارد.»
دفاع‌های خوب محمد موسوی، امتیازاتی که امیر غفور به‌موقع گرفت، درخشش میلاد عبادی‌پور و میثم صالحی در حساس‌ترین امتیازات ست آخر و البته پاس‌های سعید معروف دلیل پیروزی ایران بود، پیروزی‌ای که لبخند را به لبان آلکنو مربی روس و مردم ایران آورد. در بازی دیروز ویلفردو لئون با 23امتیاز، امتیازآورترین بازیکن بود. همچنین غفور با 19امتیاز و صالحی با 18امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان ایران بودند. ایران ست‌های اول و چهارم را با نتایج 25-18 و 25-22 باخت و در ست‌های دوم، سوم و پنجم به‌ترتیب با نتایج 25-22، 25-22و23-21 حریفش را شکست داد. شاگردان آلکنو در بازی بعدی دوشنبه مقابل ونزوئلا قرار خواهند گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید