• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 30 خرداد 1400
کد مطلب : 133645
+
-

بایسیکل‌ران/ رکاب زدن با پادکست

بایسیکل‌ران/ رکاب زدن با پادکست

مهسا جزینی

یکی از چیزهایی که لذت دوچرخه‌سواری را برای شما چندبرابر می‌کند، گوش کردن پادکست هنگام رکاب زدن است. خیلی‌ها موزیک گوش می‌کنند اما تجربه من می‌گوید که یکی از بهترین زمان‌ها برای شنیدن پادکست که این روزها خیلی هم طرفدار پیدا کرده؛ هنگام دوچرخه‌سواری یا رانندگی است. من قبلا عادت داشتم موزیک گوش کنم اما آهنگ‌ها بعد از مدتی تکراری می‌شوند و چیزی هم دستت را نمی‌گیرد.

پادکست اما متفاوت است.چون آغاز و پایان دارد، روایت دارد. مثل خواندن یک کتاب.برای همین فهرست بلندی از پادکست‌های مورد علاقه‌ام را در زمینه‌های مختلف تهیه کرده‌ام که به‌ترتیب آنها را گوش بدهم. این را هم بگویم که من اصولا اهل شنیدن پادکست نبودم اما بین دوچرخه‌سواری و پادکست شنیدن یک پیوندی ایجاد کرده‌ام که انگار تنها زمانی که شنیدنش می‌چسبد و ممکن است موقع رکاب‌زدن است. یعنی انجام 2کار همزمان. مثلا نمی‌توانم در وضعیت سکون، هنگام خوابیدن یا نشستن پادکست گوش کنم.حوصله‌ام سر می‌رود. البته این نکته را درنظر داشته باشید که معمولا توصیه می‌شود هنگام رکاب زدن از هدفون استفاده نکنید، چیزی گوش نکنید تا حواستان پرت نشود. حتی در برخی کشورها جریمه‌هایی هم درنظر گرفته شده است. 
البته بیشترین نگرانی بابت این است که شاید استفاده از هدفون حین دوچرخه سواری باعث شود صداهای اطراف، شامل موتورها، ماشین‌ها، جیغ، بوق و خلاصه اخطارهای محیطی را متوجه نشوید. حرف درستی است. این به‌خودتان هم بستگی دارد. برای من برعکس است.معمولا وقتی پادکست گوش می‌کنم حواسم جمع‌تر است تا وقتی چیزی گوش نمی‌کنم و خطر غرق شدن در خیالات وافکارم وجود دارد. یک توصیه هم دارم و آن‌هم اینکه سعی کنید صدای چیزی که گوش می‌کنید را به شکلی تنظیم کنید که مانع از شنیدن صداهای محیط نشود. 
نکته دیگر اینکه اگر نگرانید هشدارهای محیطی را متوجه نشوید سعی کنید مسیرهای ایمن و خلوت مثل طبیعت یا پارک را برای گوش کردن موزیک یا پادکست انتخاب کنید. حتی گفته می‌شود که هدفون‌هایی که نویزگیر دارند خطرناکند و برای دوچرخه‌سواری هندزفری با صدای متوسط خوب است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید