• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 27 خرداد 1400
کد مطلب : 133373
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته/ندای وظیفه!


نمی‌شود کسی اهل بازی باشد و «Call of Duty (ندای وظیفه)» را بازی نکرده باشد. این بازی که محبوب‌ترین بازی تفنگی به‌حساب می‌آید، مدتی است در قالب نسخه اندروید هم درآمده و هرکسی می‌تواند آن را به‌راحتی روی گوشی تلفن همراهش بازی کند. این بازی که با توجه به‌نظر کاربران، امتیاز 7/4 را کسب کرده، تا به امروز حدود 4میلیون بار دانلود شده و همین نشان از محبوبیت این بازی تفنگی جذاب و خاطره‌انگیز دارد. ویژگی این بازی نسخه اندروید این است که می‌توانید آنلاین با بازیکنانی از سراسر جهان مبارزه کنید. گرافیک بسیار بالا، صداگذاری خیلی خوب، نقشه بازی روان و کنترل راحت شخصیت بازی و نشانه‌گیری و شلیک، ازجمله ویژگی‌های نسخه اندرویدی ندای وظیفه است.

سرزمین اِوو

«سرزمین اِوو» یا همان «Evoland» یک بازی اکشن و ماجراجویانه در سبک بازی‌های نقش‌آفرینی است که نسخه اندرویدی آن در دسترس است. در این بازی هدایت کاراکتری با نام دلخواه‌تان را برعهده دارید که این شخصیت اصلی مانند ماشین زمان در تاریخ بازی‌های ویدوئی سفر می‌کند! جالب اینکه در ابتدا که شما همراه شخصیت اصلی بازی به گذشته بازی‌های ویدئویی رفته‌اید، فضای بازی سیاه و سفید است. اما هر چه بیشتر پیشروی کنید، رنگ به بازی اضافه شده و مثل پیشرفت بازی‌ها در دنیای واقعی، گرافیک بازی هم بهبود پیدا می‌کند! برای رسیدن از یک بازی کلاسیک به یک بازی مدرن، باید یکی‌یکی صندوق‌های پیش رویتان را باز کرده و با ماموریت‌هایی که به شما سپرده می‌شود، امتیازهای لازم را کسب کنید.

ROOM معمایی

اگر به بازی‌های معمایی و به‌اصطلاح «Secret file» علاقه دارید، هیچ بازی‌ای مثل نسخه‌های بازی «Room» سر ذوق‌‌تان نمی‌آورد. بازی‌های «اتاق» که چندین نسخه از آن موجود است، یک بازی معمایی فوق‌العاده زیباست که در این بازی بازیکن در یک اتاق مرموز حضور دارد؛ اتاقی که تنها راه بیرون آمدن از آن، حل‌کردن معماهای عجیب و غریب و مواجهه با اتفاقات مختلف آن است. نسخه اولیه این بازی سال2014 منتشر شد و در آن بازیکن، یادداشتی از همکارش دریافت می‌کند که می‌گوید برای یافتن یک شیء باستانی، باید اطراف این خانه را کاوش و بررسی کند. هرکدام از قسمت‌های این بازی که تا‌کنون چندین نسخه از آن ارائه شده، یک سناریوی جذاب و متفاوت دارد که حالا‌حالاها شما را سرگرم خواهد کرد!

بازی کارتی اونو

برای این روزهایی که در خانه انتظار تزریق واکسن و تمام‌شدن روزهای قرنطینه خانگی را می‌کشیم، بازی‌های کارتی سرگرمی‌های خیلی خوبی به‌حساب می‌آیند. یکی از این بازی‌ها، بازی «UNO» است؛ بازی‌ای که 2تا 10نفر می‌توانند آن را انجام بدهند و مدت‌ها سرگرم شوند. در این بازی کارت‌ها دارای رنگ و شماره هستند و با همین 2مشخصه بازی می‌شوند. ابتدا به هر نفر 7کارت داده می‌شود و باقی کارت‌ها روی زمین قرار می‌گیرد. کارت اول که رو می‌شود، بازیکنان به‌ترتیب باید کارتی با رنگ رو شده یا شماره رو شده بازی کنند. اگر هیچ‌کدام را نداشته باشند، باید یک کارت از دسته کارت‌ها بردارند. در پایان هرکس بتواند زودترکارت‌هایش را روی زمین بگذارد و به‌اصطلاح دست خودش را خالی کند، برنده است.

رکب بزن!

بازی فکری «رکب» یک بازی تخته‌ای و فکری پرطرفدار است. داستان بازی در زمانی می‌گذرد که قلمرو پادشاهی به استان‌های خودمختار تقسیم شده و سرداران مختلف که درواقع بازیکن‌های بازی هستند، باید برای کشورگشایی و به‌دست آوردن قلمرو با هم رقابت کنند. در این بازی بازیکن‌ها باید با کارت بازی کردن،
قدرت ارتش خودشان را زیاد کنند و با کارت‌های ویژه، به رقیبان‌شان رکب بزنند. در پایان هر جنگ، بازیکنی که جمع اعداد کارت‌های ارتش او از بقیه بیشتر باشد، جنگ را می‌برد و می‌تواند نشان خودش را در استان مورد نظر قرار دهد. درنهایت هم هر کس که بتواند 3 استان همجوار یا 5 استان غیرهمجوار روی نقشه را فتح کند، برنده شده و فرمانروایی را به‌دست خواهد گرفت.

بازی پازل‌دوستان

این هم یک پیشنهاد ویژه برای عاشقان پازل؛ بازی فکری «کاتامینو» یک پازل با حالت‌های مختلف است که به طرح معماهای فکری می‌پردازد. این بازی که مناسب افراد 3سال به بالاست، دارای 6سطح مختلف است که می‌توان آن را از ساده تا بسیار دشوار طبقه‌بندی کرد. یک صفحه چوبی بازی، تیغه متحرک و 12مهره کاتامینو که طرح‌های متفاوتی دارد، لوازم اصلی بازی را شامل می‌شود که با آنها می‌توان اشکال مختلف ساخت. تقویت هوش فضایی از طریق اشکال هندسی، تقویت هوش هیجانی، تقویت تجسم سه‌بعدی و مهارت دیداری، تقویت قدرت حل مسئله و تقویت قدرت درک و شناخت، ازجمله آثار بازی با کاتامینو است. راستی تا یادمان نرفته این موضوع را هم اضافه کنیم که کاتامینو در دو حالت استراتژی و سرعتی دونفره بازی می‌شود.

پزشک در دسترس

می‌خواهید همیشه در هر ساعت از شبانه‌روز، پزشک‌تان در دسترس باشد؟ اپلیکیشن «پزشکت» را نصب کنید؛ اپلیکیشنی که به کاربرانش این فرصت را می‌دهد تا در هر کجا که هستند، در هر ساعت از شبانه‌روز، بتوانند با پزشکان متخصص و فوق‌تخصص و مشاوران حوزه سلامت حاضر در اپلیکیشن در ارتباط بوده و از آنها مشاوره بگیرند. ویزیت در منزل، مشاوره آنلاین کرونا، مشاوره آنلاین پزشکی به‌صورت متنی، صوتی، تصویری و تلفنی، خدمات مراقبت بالینی (مراقبت در منزل) و حتی مشاوره دامپزشکی ازجمله خدماتی است که اپلیکیشن پزشکت به کاربرانش ارائه می‌دهد. پزشکت با شعار «به پزشکت اعتماد کن»، بزرگ‌ترین جامعه آنلاین پزشک و بیمار در کشور است که با حدود 3هزار و 400پزشک و مشاور، بیش از یک‌میلیون و 441هزار مخاطب دارد.

کودکان در قطار شادی

«قطار شادی» نام یک اپلیکیشن کودکانه موفق است که برای بچه‌ها بازی‌های آموزشی جذابی دارد. این اپلیکیشن مجموعه‌ای از 15بازی آموزشی منحصربه‌فرد است که در تشخیص شکل‌ها و رنگ‌ها به بچه‌ها کمک می‌کند و سعی دارد خردسالان و کودکان را با شماره‌های اضطراری مثل شماره پلیس، حروف الفبا، ریاضیات پایه و... آشنا کند. بازی ساخت آدمک، تلفن کودک، فروشگاه، پازل، اعداد ترتیبی، بادکنک‌ها، حافظه، تمرین نوشتن، جفت‌چین، حدس شکل، روباه و خرگوش، ساعت و اشکال ازجمله بازی‌های این اپلیکیشن کودکانه است. ضمن اینکه در نرم‌افزار قطار شادی، بچه‌ها بخشی به نام نقاشی هم دارند و در فضایی از این اپلیکیشن می‌توانند مار و پله بازی کنند. این بازی با نظر حدود 6هزار و 500کاربر، امتیاز 4/4 از 5 را کسب کرده است.

«پابه‌پا» ورزش کن

احتمالا در این روزهای کرونایی و خانه‌نشینی اجباری، همه ما دچار اضافه‌وزن شده‌ایم؛ اضافه‌وزنی که اگر فکری به حالش نکنیم، بعدا برایمان مشکل‌ساز خواهد شد. در تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن برنامه مدون ورزشی، استفاده از اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه است. «پابه‌پا» نام یکی از این اپلیکیشن‌هاست که همزمان با تمرین ورزشی و رژیم غذایی، کمک می‌کند به وزن ایده‌آل‌مان برسیم. در این اپلیکیشن که با نظر کاربران آن، رتبه2/4 را از آن خود کرده، تمریناتی 7دقیقه‌ای گنجانده شده که بر پایه تحقیقات علمی است و باعث بالارفتن متابولیسم (سوخت‌وساز بدن) می‌شود. جالب است بدانید مقدار کالری مصرفی در این مدل تمرین، معادل یک ساعت تمرین به شکل‌های دیگر است!

بنویس تا اتفاق بیفتد

یکی از کتاب‌های پرفروش 3-2سال اخیر، کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد» است؛ یک کتاب معروف در حوزه موفقیت که می‌گوید نخستین قدم برای رسیدن به هر هدفی، نوشتن آن هدف است. بنویس تا اتفاق بیفتد را هنریت کلاوسر، نویسنده آمریکایی، نوشته و آن را مراکز نشر مختلف ازجمله کتیبه پارسی، نسیم قلم، طاهریان و... منتشر کرده‌اند. همه صحبت نویسنده در این کتاب این است که وقتی خواسته برایمان واضح و روشن باشد، بهتر می‌دانیم دنبال چه هستیم و درنتیجه دستیابی به آن راحت‌تر است. ساده‌ترین و بهترین راه شفاف‌کردن خواسته هم، مکتوب‌کردن و نوشتن آن است. در این کتاب نگاهی به افراد موفق دنیا در حوزه‌های مختلف شده است؛ افرادی که می‌گویند پیش از اینکه به خواسته‌هایشان برسند، آنها را روی کاغذ آورده بودند.

صلح‌های برباد رفته!

اگر به‌دنبال یک کتاب غیرداستانی جذاب می‌گردید، حتما کتاب «صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد» را بخوانید. این کتاب که در حوزه تاریخ است و به فروپاشی امپراتوری عثمانی و شکل‌گیری خاورمیانه معاصر می‌پردازد، اثر دیوید فرامکین، نویسنده و مورخ فقید آمریکایی، است و در سال1989 منتشر شده است. در این کتاب می‌توانید درباره نقش قدرت‌های اروپایی در خاورمیانه بین سال‌های1914تا 1922 بدانید که باعث فروپاشی بزرگ‌ترین قدرت آن زمان خاورمیانه شد. اگر اهل پادکست گوش‌کردن هستید، علی بندری در اپیزود دهم فصل اول پادکست «بی پلاس» خلاصه این کتاب را تعریف کرده. در معرفی این پادکست آمده: «جنگ جهانی اول قرار بود پایان تمام جنگ‌ها در جهان شود. اما صلحی که به آن رسیدند، خط پایان تمام صلح‌ها شد!»

«شدن»، میشل اوباما

احتمالا کتاب «شدن» میشل اوباما را در یکی‌دو سال گذشته بارها و بارها در کتابفروشی‌ها دیده‌اید یا زیاد درباره‌اش شنیده‌اید. اگر تا امروز، هنوز موفق نشدید آن را بخوانید، حتما در نخستین فرصت، مطالعه کتاب یا نسخه پی‌دی‌اف آن را در برنامه کوتاه‌مدت‌تان بگنجانید. این کتاب که به نوعی ژانر زندگینامه به‌حساب می‌آید و زندگی شخصی همسر نخستین رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا را قبل و بعد از ورود به کاخ سفید روایت می‌کند، در نخستین ‌ماه انتشارش، رکورد فروش را شکست و پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا شد! میشل اوباما در این کتاب برایمان از روزهایی می‌گوید که در یک خانواده فقیر و کارگر زندگی‌کرد، با تحصیل در دانشگاه هاروارد، وکیل شد و سرانجام روزی از کاخ سفید سر در آورد.

زمین را ببوس

«زمین را ببوس» نام مستندی پژوهشی حاصل کارگروهی از فعالان اجتماعی، دانشمندان، کشاورزان و سیاستمداران است که تلاش می‌کنند آب و هوای جهان را متعادل‌تر کنند. این فیلم مستند آمریکایی که به جنبش خودجوش و جهانی «کشاورزی احیاگر» می‌پردازد، تلاش اعضای این جنبش را برای سرشارترکردن منابع آبی جهان نشان می‌دهد که دیدنش را به همه عاشقان محیط‌زیست توصیه می‌کنیم. زمین را ببوس محصول سال2020 آمریکاست و آن را جاشوآ تیکل کارگردانی کرده است. یک ساعت و 24دقیقه از وقت‌تان را به این مستند پژوهشی و تیم دست‌اندرکار آن اختصاص بدهید تا تلاش مجدانه فعالان اجتماعی و محیط‌زیستی برای ایجاد دنیایی بهتر، به وجدتان بیاورد. راستی این مستند را می‌توانید در پلتفرم‌های ایرانی تماشا کنید.

مستند زندگی رنگی

اگر جزو دنبال‌کنندگان مستندهای حیات‌وحش هستید، حتما حتما تماشای مستند «زندگی رنگی» را در برنامه این روزهایتان بگذارید. این مستند که درواقع یک مینی‌سریال جذاب و تماشایی است، همان‌طور که از نامش هم پیداست، به استفاده حیوانات از رنگ‌های مختلف برای بقا در طبیعت وحشی می‌پردازد. این سریال که تاکنون 3قسمت آن منتشر شده، محصول سال2021 کشورهای استرالیا و انگلستان است و در آن دیوید اتنبرو، مستندساز برجسته بریتانیایی، مخاطبانش را به دنیای رنگی رنگی حیواناتی می‌برد؛ به دنیایی که این رنگ‌ها نه برای زیباترشدن زندگی، که برای بقا در طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرد! بقا، پنهان‌شدن، تولید‌مثل و حتی هشدار به جانوران درنده، ازجمله دلایلی است که حیوانات برای آنها از رنگ استفاده می‌کنند.

در جست‌وجوی فریده

«فریده» دختری است که 40سال پیش در حرم امام رضا(ع) رها شد و بعد از انتقال به شیرخوارگاه، توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته شد. او که تمام عمرش را در کشور هلند گذرانده، حالا در جست‌و‌جوی خانواده واقعی‌اش به ایران می‌آید و در این راه با سه‌خانواده ملاقات می‌کند که فکر می‌کنند خانواده واقعی‌اش هستند. این داستان واقعی جذاب، دستمایه مستندی جذاب شده که آن را آزاده موسوی و کورش عطائی ساخته‌اند. این مستند که سال1397 اکران شده و جوایز پرتعدادی را از جشنواره‌های مختلف کسب کرده، سال2020 به‌عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شد. مدت زمان مستند در جست‌وجوی فریده 88دقیقه است و می‌توانید آن را در بخش «شب‌های مستند» سایت «هاشور» ببینید.

قدردانی از کادر درمان

به‌تازگی ویدئویی از قدردانی جامعه موسیقی از کادر درمان منتشر شده که دیدنش حال همه‌مان را خوب خواهد کرد. در این ویدئوی کوتاه نه موزیکی وجود دارد و نه حرفی بین فعالان عرصه موسیقی رد و بدل می‌شود، بلکه بزرگان موسیقی ایران در ویدئوهایی کوتاه، برای کادر درمان که در یک سال و چند‌ماه گذشته شبانه‌روز در حال تلاش برای پاک‌کردن کشور از ویروس منحوس کرونا هستند، ایستاده کف می‌زنند. کیهان کلهر، همایون شجریان، لوریس چکناواریان، سهراب پورناظری، رضا صادقی، علی زندوکیلی، امید نعمتی، رضا یزدانی، رضا بهرام، بیژن کامکار، حامد همایون، محمد اصفهانی، سالار عقیلی، سامان احتشامی، نیما مسیحا، روزبه بمانی، امیرعباس گلاب، حسام‌الدین سراج، احسان خواجه‌امیری و...، ازجمله افرادی هستند که با این ویدئوی متفاوت از کادر درمان قدردانی کرده‌اند.

پرفروش‌ترین آلبوم 

حالا که کرونا همه کسب‌وکارها، به‌ویژه موسیقی را تحت‌تأثیر قرار داده و این روزها کمتر از تولیدات موسیقایی جدید می‌شنویم، بد نیست بین آلبوم‌های قدیمی، سراغی از قطعات ماندگار و نوستالژی موسیقی بگیریم. یکی از این آلبوم‌ها بدون شک «غزلک» سعید شهروز است؛ آلبومی که سال1379 منتشر شد و آن‌قدر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که با فروش بیش از 4میلیون نسخه، عنوان یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های بعد از انقلاب را به‌خودش اختصاص داد! اگر می‌خواهید یک‌بار دیگر به سراغ این آلبوم موفق در عرصه موسیقی پاپ ایران بروید، حتما آهنگ‌های «غزلک»، «خورشید خانم»، «طعنه»، «یادش بخیر» و «قسم» این آلبوم را گوش کنید و با صدای سعید شهروز به 20سال پیش بروید!

چله‌نشین را بشنویم

یکی از تازه‌ترین تولیدات موسیقی کشور، آلبوم «چله‌نشین» است؛ آلبومی که همین تازگی‌ها یعنی اواخر اردیبهشت امسال منتشر شد و در روزهای کم‌رونقی موسیقی، جان دوباره‌ای به دنیای نت‌های موسیقی تزریق کرد. این آلبوم زیبا و دلنشین که به خوانندگی حسین علیشاپور و آهنگسازی نوشین پاسدار روانه بازار موسیقی شده، دارای 10قطعه است که شوق، سخن، نوای دل، همچو شمع، راه بی‌پایان، سبزه قبا، گل بی‌رخ یار، خروش، رستا و آیینه نام دارند. تمامی این قطعات هم با ویولن، ویولا، عود و سازهای کوبه‌ای نواخته شده‌اند. ضمن اینکه شعر این قطعات از شاعران نامدار کشورمان ازجمله حافظ، سعدی، هاتف اصفهانی و... است. اگر این روزها به‌دنبال یک نوای زیبا و حال خوب کن می‌گردید، حتما این محصول تازه دنیای موسیقی را بشنوید.

هنر بزرگ اندیشیدن

داستان زنان ابرقهرمان

یکی از سریال‌های جذابی که همین امسال منتشر شده، سریال «The Nevers» است؛ سریالی اکشن و تخیلی درباره گروهی از زنان دوره ویکتوریایی که با توانمندی‌های غیرمعمول‌شان وارد ماموریتی می‌شوند که ممکن است جهان را تغییر دهد. ماجرا از این قرار است که در سال1986 در پی یک اتفاق ماوراءالطبیعه، قدرتی فرابشری به زنان داده می‌شود و در این بین گروهی از زنان ماموریت پیدا می‌کنند تا از سایر زنان در برابر دشمنانی که به‌دنبال این قدرت‌ها هستند، محافظت کنند. این مینی‌سری جذاب که کارگردان‌های آن «جاس ودون» و «دیوید سمل» هستند، 6قسمت بیشتر ندارد و در آن لورا دونلی، اولیویا ویلیامز، نیک فراست، الینور تاملینسون و آن اسکلی، نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلیمو هم این سریال را به‌صورت زیرنویس و دوبله گذاشته است.

دوریت کوچولو!

اگر از سریال‌های تاریخی خوشتان می‌آید، مینی‌سریال «دوریت کوچک» (Little Dorrit) را از دست ندهید. این سریال 14قسمتی انگلیسی که در سال2008 منتشر شده، داستان دختری به نام «ایمی دوریت» است که در خانواده‌ای فقیر زندگی می‌کند. به همین دلیل شب و روز کار می‌کند تا بتواند خرج خود و پدرش را تامین کند. تا اینکه روزی برای کار در منزل زنی سالخورده به نام «کلنم» با پسرش «آرتور» آشنا می‌شود. در این مجموعه تلویزیونی که بر پایه رمانی به همین نام از «چارلز دیکنز» ساخته شده، کلر فوی، متیو مک‌فادین، جودی پارفیت و تام کورتنی بازی کرده‌اند. این سریال برنده جایزه گلدن گلوب بهترین مینی‌سریال تلویزیونی شده و 7جایزه امی شامل بهترین مینی‌سریال، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه‌نویسی و... را از آن خود کرده.

شرلوک 9.2امتیازی!

هر آنچه تا امروز درباره «شرلوک هلمز» دیده‌اید، از فیلم و سریال و... کنار بگذارید و سریال «شرلوک» را ببینید؛ سریالی در 4فصل که در فاصله سال‌های 2010تا 2017ساخته و منتشر شده و کارآگاه شرلوک امروزی به همراه دکتر واتسون سعی در حل معماهای جنایی قرن21 دارد. هر فصل این سریال دارای 3اپیزود 90دقیقه‌ای است که آنها را مارک گیتیس و استیون موفات کارگردانی کرده‌اند. این سریال اکشن، پلیسی و معمایی که در آن بندیکت کامبریچ در نقش شرلوک، مارتین فریمن در نقش دکتر واتسون و اندرو اسکات در نقش پروفسور موریاتی ایفای نقش کرده‌اند، از طریق پلتفرم‌های ایرانی ازجمله فیلیمو، نماوا، نماشا و... قابل مشاهده است. توصیه می‌شود حتما این سریال جذاب را که درمجموع 12اپیزود دارد ببینید و لذت ببرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید