• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132731
+
-

3 مبارزه بدون یک امتیاز برتری

در جام زیلکوفسکی لهستان که قرار بود انتخابی تیم ملی باشد محمدحسین محمدیان با عبور از علیرضا کریمی و علی شعبانی قهرمان 97 کیلوگرم شد

3 مبارزه بدون یک امتیاز برتری

محمدحسین محمدیان در روز نخست رقابت‌های زیلکوفسکی لهستان در وزن ۹۷کیلوگرم موفق شد همه رقبایش را شکست دهد اما او کشتی‌های نزدیکی با 2کشتی‌گیر ایرانی داشت و المپیکی شدنش هنوز با تردید همراه است. کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد که پیش از این 3 ملی‌پوش المپیکی را معرفی کرده بود‌، برای انتخاب نفر اول 3 وزن دیگر، نتایج مسابقات زیلکوفسکی را ملاک قرار داده است. روز اول مسابقات، کشتی‌گیران 97کیلوگرم ایران روی تشک رفتند. از بین محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی یک نفر برای رفتن به توکیو انتخاب می‌شود. محمدیان با پیروزی‌‌هایی که به‌دست آورد، گزینه اول المپیکی شدن است ولی هنوز کادر فنی نظر نهایی‌اش را اعلام نکرده است.
هر 3 نماینده ایران در مقابل رقبای خارجی نمایش خیره کننده‌ای داشتند ولی در مقابل یکدیگر مسابقه نزدیکی را برگزار کردند. محمدیان در دیدار نخست خود در وزن ۹۷کیلوگرم مقابل کالین مور از آمریکا با نتیجه ۱۱برصفر به پیروزی رسید و در کشتی دوم خود با نتیجه ۱۰برصفر سریک باخیتخانوف از قزاقستان را برد و به نیمه‌نهایی رسید. علیرضا کریمی نیز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل آبراهام کونیدو روانو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل و دارنده مدال برنز جهان از ایتالیا قرار گرفت و با نتیجه ۱۱بریک  پیروز شد. در مرحله نیمه‌نهایی کریمی و محمدیان در مقابل هم قرار گرفتند که برنده محمدیان بود که با نتیجه ۲بر۲ کریمی را شکست داد و به فینال رسید.  علی شعبانی دیگر نماینده ایران در این وزن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماگومدحاجی نوراف دارنده مدال برنز جهان از مقدونیه با نتیجه ۹بر۲ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رفت. شعبانی در نیمه نهایی علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را ۷بر۲ شکست داد و در فینال حریف محمدیان شد. محمدیان در لیگ ‌شعبانی را برده بود. شعبانی هم حدود 4‌ماه پیش در مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی صربستان که به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد، 2بار پیاپی و به راحتی محمدیان را شکست داده بود. با توجه به اینکه 2کشتی‌گیر با سبک هم کاملا آشنا بودند، هیچ امتیاز فنی بین آنها جابه‌جا نشد و کشتی با نتیجه یک بر یک به نفع محمدیان به پایان رسید. علیرضا کریمی هم در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۲بر۲ کالین مور از آمریکا را برد و به مدال برنز رسید. کادر فنی اعلام کرده بود درصورت نیاز مسابقات بین نماینده‌های ایران تکرار می‌شود. حالا باید دید پیروزی‌های نزدیک یک‌بریک و ۲بر۲ محمدیان در مقابل شعبانی و کریمی کادر فنی را قانع کرده است یا اینکه مسابقه مجددی در روز پایانی برگزار می‌شود.

   محمدیان: آرزویم کسب مدال المپیک است
محمدحسین محمدیان پس از کسب مدال طلا در جام زیلکوفسکی از انگیزه‌اش برای گرفتن مدال المپیک گفت: «انگیزه زیادی برای کسب مدال در المپیک دارم و سال‌هاست با این امید خودم را نگه داشته‌ام تا بتوانم به آرزوی بچگی‌ام برسم.» 
محمدیان پیروزی نزدیکش مقابل شعبانی و کریمی را به شناخت او و این دو کشتی‌گیر از سبک مبارزه یکدیگر ربط داد: «علاوه بر اینکه بارها با هم کشتی گرفته‌ایم، مدت‌هاست که در اردو کنار هم هستیم و همین مسئله سبب شده تا با سبک کشتی هم آشنا باشیم. همه حرکاتمان برای هم آشناست و در مسابقات هم کشتی خیلی نزدیک به پایان رسید. کشتی با خارجی‌ها خیلی راحت بود و از نتایجی هم که کسب شد مشخص بود ولی با حریفان داخلی همیشه سخت است.» به‌دلیل استفاده از مواد نیروزا، محمدیان از اواخر سال۲۰۱۴ به‌ مدت 4سال از حضور در تمامی میادین محروم بود. دیروز مسابقات 2 وزن 74کیلوگرم و 125کیلوگرم برگزار شد. یونس امامی و مصطفی حسین‌خانی در 74کیلوگرم مدعی رفتن به المپیک هستند. در سنگین وزن هم امیرحسین زارع و امین طاهری رقیب هم هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید