• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 7 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129229
+
-

خبرهای کوتاه/ آمادگی مجدد هتل‌ها برای تبدیل‌شدن به نقاهتگاه کرونا

رئیس جامعه هتلداران ایران با اعلام مجدد آمادگی هتل‌ها برای تبدیل شدن به نقاهتگاه‌های بیماران کرونا گفت: هنوز از هیچ هتلی به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونا استفاده نشده است، اما مسافران ورودی به ایران در صورت نیاز در هتل‌های فرودگاهی قرنطینه می‌شوند. جمشید حمزه‌زاده به ایسنا گفت: این آمادگی در هتل‌ها وجود دارد که در هر یک از استان‌ها، حداقل یک هتل به وزارت بهداشت معرفی شود تا در صورت نیاز نقاهتگاه شود. او درباره هزینه استفاده از هتل به عنوان نقاهتگاه گفت: قرار است این هزینه با توافق مدیر هتل با دانشگاه علوم‌پزشکی هر شهرستان تعیین شود.

  پایش آنلاین آفت و حریق در جنگل و مرتع
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام راه‌اندازی سامانه حدنگاری از پایش آنلاین آفات و حریق در جنگل‌ها و مراتع خبر داد. میثم حسینی‌لر به ایسنا گفت: درج اطلاعات در سامانه حدنگاری علاوه بر مستند کردن مدارک، پاسخگویی به استعلامات را تسریع و شفاف می‌کند و می‌توان در آن پایش آفات در عرصه‌های منابع طبیعی، پایش حریق و نقاط بحرانی را تعیین و حتی بانک اطلاعات معدن و مجوزهای صادر شده را نیز در اختیار داشت. به گفته وی، سامانه حدنگاری در 4استان کشور به‌صورت آزمایشی اجرایی شده و از 3ماه آینده در کل کشور اجرایی می‌شود.

  فروش قایق‌های سنتی ایران به حاشیه خلیج‌فارس
ایوب زارعی، رئیس پایگاه میراث دانش سنتی لنج‌سازی و دریانوردی خلیج‌فارس اعلام کرد: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قایق‌های کوچک سنتی را با قیمت حدود ۵۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان خریداری کرده و آنها را در موزه‌ می‌گذارند؛ درحالی‌که در ایران دانش لنج‌سازی با یک مصوبه نابود می‌شود. او از در خطر بودن دانش لنج‌سازی در ایران خبر داد و به مهر گفت: در حال حاضر یک لنج چوبی برای قطر در حال ساخت است؛ چون ساخت لنج در ایران برای آنها ارزان‌تر تمام می‌شود و بزرگ‌ترین لنج چوبی منطقه نیز که بیش از ۱۵۰۰ تن ظرفیت داشت برای امارات ساخته و ارسال شد.

  پارک ملی بمو در شیراز آتش گرفت
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات پارک ملی بمو ۱۰ هکتار از مراتع این منطقه را از بین برد. به گزارش ایرنا، محمدهادی قانع افزود: به دلیل مجاورت خار و خاشاک و درختان خشکیده آتش به سرعت در حال گسترش و سرایت به اطراف بود که آتش‌نشانان به دلیل ارتفاع کوه و عدم دسترسی به شعله‌ها از طریق خودروهای عملیاتی، با تجهیزات مخصوص به صورت پیاده خود را به محل آتش سوزی رساندند و با توجه به دشواری مهار حریق، آتش‌نشان‌ها با همکاری نیروهای ارتش مستقر در محل، بعد از3 ساعت، آتش را خاموش کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید