• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 9 آذر 1399
کد مطلب : 117156
+
-

خبرهای کوتاه/ هتل‌های دولتی نقاهتگاه بیماران کرونایی می‌شود

دبیر جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه فهرستی از هتل‌ها برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی تهیه شده است، گفت: در قرارداد بین هتلدار و وزارت بهداشت هر هتل باید بیشتر از 3ماه به‌عنوان نقاهتگاه فعالیت کند. کامیار اسکندریون، عضو هیأت رئیسه جامعه هتلداران ایران به مهر افزود: استفاده از هتل‌های بخش خصوصی برای تبدیل آنها به نقاهتگاه بیماران کرونایی در اولویت دوم است و باید اول از هتل‌ها و مراکز اقامتی دولتی برای این منظور استفاده شود. او افزود: ظرفیت اقامتگاه‌های دولتی بالا و بیشتر از بخش خصوصی است و در گفت‌وگو با مسئول قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا اولویت‌بندی انجام و در مرحله اول مهمانسراهای دولتی برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی درنظر گرفته می‌شود. وی گفت: همه استان‌ها به جز آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، البرز، بوشهر، کرمان، کهگیلویه‌وبویراحمد، هرمزگان، مازندران، گیلان، لرستان و مرکزی واحدهای اقامتی بخش خصوصی خود را برای بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند.

 «قانون» بوعلی سینا ثبت ملی شد
مراتب ثبت ۱۱ اثر منقول فرهنگی‌، تاریخی استان همدان شامل کتاب قانون بوعلی سینا از سوی وزیر میراث‌فرهنگی به استاندار همدان ابلاغ شد. به گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، شالی ستون کتیبه‌دار مکشوفه از هگمتانه، تورات چرمی موزه هگمتانه، نقاشی طوماری مراسم عزاداری محرم در مخزن امن اموال اداره میراث‌فرهنگی همدان، طاس مسی کتیبه‌دار موزه هگمتانه، نسخه کتاب قانون بوعلی سینا در مخزن امن موزه بوعلی همدان، گوشواره زرین مکشوفه از روستای ابرو در موزه هگمتانه، 3 برگ زرین مکشوفه از روستای ابرو، سنگ بنای مسجد میدان قیصریه، سینی 3 پایه سفالی مرصع و طاس مسی کتیبه‌دار و مهر منقوش عقیق مکشوفه از شهر زیرزمینی سامن دارای شماره ثبت ملی در فهرست آثار ملی کشور شدند.

  مشاهده یوزها در پارک ملی توران افزایش یافت
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از رویت 2 قلاده یوزپلنگ آسیایی در پارک توران شاهرود و تصویربرداری از این گونه نادر در خطر انقراض خبر داد. امیر عبدوس به ایسنا گفت: زیستگاه توران مهم‌ترین زیستگاه گونه‌های نادر و در خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی است. وی با اشاره به طرح سازمان محیط‌زیست برای خرید مراتع دامداران منطقه به‌منظور حفاظت از یوزپلنگ آسیایی ایران گفت: خوشبختانه طرح خرید حقوق مرتعداران و خروج دام از مراتع پارک ملی توران، نتایج شگفت‌انگیزی داشت و مشاهده یوزپلنگ آسیایی در این زیستگاه مهم را چند برابر کرده است. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ادامه داد: مشاهده یوزپلنگ آسیایی چه توسط محیط‌بانان و مردم محلی و چه از طریق تصویربرداری از طریق دوربین‌ها در این مدت افزایش یافته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید