• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231029
+
-

هتل آپارتمان به‌جای هتل

اقامت بخش مهمی از هزینه سفر را دربرمی‌گیرد به‌طوری که بسیاری اشخاص اگر حس کنند جایی برای اقامت در مقصد دارند، عزم سفر می‌کنند. اقامت در هتل، گران‌ترین نوع اقامت مسافران محسوب می‌شود و البته امنیت و آسایش آن نیز نسبت به سایر اقامتگاه‌ها بسیار بالاست. نکته قابل توجه اینکه هتل‌ها براساس امکانات و کیفیت خدمات و بسیاری شاخص‌های دیگر ستاره می‌گیرند.

 رتبه‌بندی هتل‌ها در ایران از یک تا 5ستاره است و به‌موازات تغییر رتبه هتل و شهر محل استقرار آن قیمت اقامت و خدمات آن نیز تغییر می‌کند. اصولا سرانه اقامت در اغلب هتل‌ها با افزایش ظرفیت اتاق سرانه هزینه اقامت مسافر نسبت به اتاق یک تخته کاهش پیدا می‌کند اما اگر از هتل فقط به‌عنوان مکان خوابیدن در شب استفاده می‌کنید و می‌توانید کمی از آسایش و راحتی خود صرف‌نظر کنید می‌توانید برای گرفتن اتاق به همراه سرویس اضافه به همراه صبحانه نیز حساب کنید که هزینه آن به‌مراتب از رزرو اتاق با ظرفیت بالاتر به صرفه‌تر خواهد بود. مثلا اگر در یک هتل هزینه یک سوئیت 4تخته 4میلیون تومان برای یک شب باشد شما می‌توانید یک اتاق دو تخته به اضافه دو سرویس اضافه با قیمت کمتر از 3میلیون تومان استفاده کنید. همانطور هم که پیش‌تر اشاره شد، اقامت در هتل، گران‌ترین نوع اقامت مسافران محسوب می‌شود و بر همین اساس قیمت خدمات و کالاهایی که در هتل در اختیار شما قرار می‌گیرد نیز به‌مراتب بالاتر است.
بنا بر این حواس‌تان باشد اگر به‌دنبال کاهش هزینه‌های سفر و مدیریت آن هستید از هزینه کرد بابت مینی‌بار، روم‌سرویس، لاندری و اینترنت اختصاصی یا امکانات تفریحی و ورزشی خودداری کنید. در کنار هتل‌ها می‌توان استفاده از هتل آپارتمان‌ها را نیز به‌عنوان مکان‌هایی با امکانات نزدیک به هتل‌ها اما با قیمت پایین‌تر از آنها مدنظر قرار داد. یکی از امتیازات هتل آپارتمان‌ها نسبت به هتل، این است که در برخی از آنها امکانات اولیه مثلا برای تهیه چای یا گرم کردن غذا در اختیار مسافر قرار می‌گیرد که همین مسئله می‌تواند  به کاهش نسبی هزینه‌های اقامت کمک کند. البته هتل آپارتمان‌ها هم برای کسانی که قصد مدیریت انقباضی هزینه سفر را دارند گران محسوب می‌شوند و نمی‌توانند از منظر صرفه اقتصادی به پای سایر اقامتگاه‌ها مانند خانه مسافر یا کمپ‌های موقت
برسند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید