• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 27 اسفند 1399
کد مطلب : 127015
+
-

دفاع روحانی از عملکرد اقتصادی دولتش در سال سخت 99:

نگذاشتیم تورم 3رقمی شود

دولت
نگذاشتیم تورم 3رقمی شود


 حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: اگر کار و تلاش نمی‌شد، ممکن بود ایران شرایطی مانند ونزوئلا پیدا کند ولی دولت با کنترل تورم، مانع از بروز چنین وضعیتی شده است.
او که دیروز در اجلاس مجمع عمومی بانک مرکزی سخنرانی می‌کرد، با دفاع از عملکرد دولت در سال‌های گذشته، گفت: اقتصاد کشور به خوبی اداره شده و آن را مثل تیمی دانست که 3 گل زده و یک گل خورده است. رئیس دولت خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بسیاری از صاحب‌نظران از جمله اقتصاددانان در سال۹۷ این بود که تورم ما در پایان سال 3 رقمی خواهد شد و درباره این مصاحبه کردند و در روزنامه‌ها نوشتند و گفتند تورم ایران ونزوئلایی می‌شود. اگر کار و تلاش نمی‌شد، ممکن بود با چنین شرایطی مواجه شویم، اما کاری که دولت در سال۹۷ و سال۹۸ انجام داد، تقریباً از اواخر بهار تورم را کنترل کردیم و تورم شروع به کاهش کرد.
 نوسانات بازار طلا و ارز در پی بازگشت تحریم‌های آمریکا در دوره ترامپ، سبب بروز مشکلات متعدد اقتصادی در کشور شد. روز‌افزون‌بودن قیمت‌ها و شرایط دشوار اقتصادی کشور سبب شد مسئولان‌ارشد نظام از آن به جنگ اقتصادی تعبیر کنند؛ روندی دشوار که سبب شد برخی صاحب‌نظران با اشاره به فشار تحریم‌ها، تورم بالا، افزایش فقر و رکود و رشد نرخ بیکاری نسبت به تبدیل‌شدن ایران به کشوری چون ونزوئلا هشدار دهند. حالا اما حسن روحانی کمتر از 6‌ماه مانده به پایان عمر دولتش، با دفاع تمام‌قد از روند مدیریتی و تلاش دولتش در زمینه اقتصاد این هشدار را منتفی دانسته است.
روحانی همچنین با بیان اینکه او به‌عنوان رئیس دولت فرمانده جنگ اقتصادی است، خطاب به مردم گفت که در سال ۱۴۰۰ وضعیت بهتر خواهد شد.

 امسال سال سختی بود
رئیس‌جمهور همچنین دیروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو، با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از وزارت نیرو بابت افتتاح طرح‌های مهم اظهار کرد: ما در سال بسیار سخت کرونا و جنگ اقتصادی توانستیم جهش تولید را در مقام عمل محقق کنیم. وزارت نیرو در این زمینه تلاش بسیاری انجام داد و رهبر معظم انقلاب کتبا و شفاها از این وزارتخانه تشکر کرده‌اند. من هم از وزیر، مدیران و مهندسان و طراحان و مجریان وزارت نیرو تشکر می‌کنم.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: امسال 307طرح و پروژه وزارت نیرو با رقم 81هزار میلیارد تومان افتتاح شد و طرح‌های دیگری هم در دست اجراست.
روحانی خاطرنشان کرد: از سایر وزرا هم بابت طرح‌های بسیار مهمی که افتتاح کردند، تشکر می‌کنم. - دوشنبه - من خدمت رهبری بودم و ایشان از طرح آبرسانی به شرق کشور رضایت داشتند. روحانی با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی بود و من متوجه هستم مردم با چه مشکلاتی مواجه بودند، گفت: برای کسب‌وکار و سفر و تحصیل مشکلات زیادی وجود داشت. اقدام تروریستی آمریکا از 3سال پیش علیه ملت ایران آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. آنها منابع مالی ما را قفل کردند، صادرات را دچار مشکل کردند و حتی ما برای خرید واکسن هم دچار مشکلات زیادی شدیم.

اقدامی از دولت جدید آمریکا ندیدیم 
رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت جنایتکار آمریکا، ظلم بزرگی علیه ملت ما انجام داد. دولت فعلی هم که می‌گوید دولت قبل اشتباه کرده است، اقدامی برای جبران انجام نداده و ما در این دو‌ ماه چیزی از دولت جدید آمریکا ندیدیم. آنها باید در مقام عمل کاری انجام دهند. روحانی در پایان گفت: ان‌شاء‌الله تا آخرین ساعاتی که در این دولت وظیفه خدمت به مردم ایران را داریم این فعالیت‌ها را ادامه می‌دهیم و ان‌شاء‌الله خدمتگزاران بعدی مسیر این خدمات را ادامه خواهند داد. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال طرح‌های بسیار بزرگی را افتتاح کردیم خاطرنشان کرد: جلسه امروز پنجاه‌وهشتمین جلسه افتتاح‌هاست و جلسه بعدی 5فروردین سال بعد است و ما تا هفته آخر دولت افتتاح‌ها را ادامه می‌دهیم. خیلی خوشحالم امسال با نظم و ترتیب خاصی افتتاح‌ها انجام شد که این افتتاح‌ها برای مردم موجب خوشحالی است و به دشمن ضربه بسیار بزرگی بود و نشان داد ملت ما زنده‌اند.

 کسی حق ندارد واقعیت‌های تاریخ کشور را تحریف کند
رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه مدیریت کشور در شرایط سخت جنگ با شرایط عادی متفاوت است، گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی مسئولان و مقاومت ملت، کشور در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی به خوبی اداره شده است و کسی حق ندارد واقعیت‌های تاریخ کشور را نادیده بگیرد و یا تحریف کند. او با تقسیم شرایط کشور به دو دوره قبل و بعد از سال۹۷ افزود: از سال۹۴ تا ۹۶ با اقدامات انجام شده از سوی این دولت و عبور از تحریم‌ها، آمار و ارقام کشور در رشد اقتصادی، نرخ تورم و اشتغال افتخارآمیز است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :