• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 6 اسفند 1399
کد مطلب : 125344
+
-

پدر و نامادری کودک‌آزار در دام پلیس

چند روز پس از افشای کودک‌آزاری دلخراش در سبزوار که در جریان آن پسر 9ساله‌ای به‌نام دانیال توسط پدر معتاد و نامادری‌اش مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفته بود، این دو متهم سرانجام دستگیر شدند.
به‌ گزارش همشهری، 9ماه قبل به‌دنبال بالاگرفتن اختلافات پدر و مادر دانیال، آنها از یکدیگر جدا شدند و به‌دلیل اعتیاد پدر، حضانت دانیال به مادرش سپرده شد، اما پدر دانیال که حاضر نبود او را تحویل دهد پسرش را مخفی و وانمود کرد از او اطلاعی ندارد. در این مدت مادر دانیال و مأموران پلیس تلاش‌های گسترده‌ای برای پیداکردن او انجام داده بودند اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها به نتیجه‌ای نرسیده بود.
ماجرا ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل دایی دانیال نزد مأموران پلیس سبزوار رفت و خبر داد که خواهرزاده‌اش که از نه‌‌ماه پیش مفقود شده است، توسط پدرش در یک انبار کاه زندانی شده و مورد آزار و شکنجه او قرار گرفته است. این خبر کافی بود تا مأموران پسر آزاردیده را که به‌شدت دچار جراحت و سوختگی بود نجات دهند اما از همان زمان، پدر و نامادری‌اش فراری شدند.
با تشکیل پرونده کودک‌آزاری، تحقیقات پلیس برای دستگیری پدر و نامادری کودک‌آزار آغاز شد تا اینکه عصر روز دوشنبه سرانجام آنها دستگیر شدند. میرعلم سیدی، رئیس دادگستری سبزوار، در این‌باره گفت: این کودک‌آزاری بازتاب گسترده‌ای داشت و افکار عمومی جریحه‌دار شد، به‌همین دلیل تلاش‌های گسترده‌ای برای دستگیری متهمان آغاز شد.
وی در ادامه گفت: با تلاش و پیگیری‌های مستمر پلیس آگاهی سبزوار، ابتدا نامادری این کودک دستگیر و در پی تعقیب و مراقبت‌های صورت‌گرفته پدر دانیال نیز در سبزوار دستگیر شد. رئیس دادگستری سبزوار ادامه داد: در اجرای ماده۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، با توجه به اینکه کودک‌آزاری از جرائمی است که برای رسیدگی قضایی به آن نیازمند شکایت شاکی خصوصی نیست به اطلاع شهروندان می‌رساند به محض اطلاع و مشاهده احدی از کارکنان پلیس آگاهی سبزوار از این جرم، بی‌درنگ به این پرونده ورود کرد و در بدو امر این کودک آسیب‌دیده به بیمارستان منتقل و تحویل مادرش شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید