• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 دی 1399
کد مطلب : 121333
+
-

فیلم مجیدی برای کسب اسکار شانس بالایی دارد

شانس مجسمه برای خورشید

نشریه ورایتی با انتشار فهرستی از فیلم‌هایی که در ردیف مدعیان کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نودوسوم جای دارند، «خورشید» مجید مجیدی را در میان ۱۰شانس اول جای داد. به‌گزارش همشهری، نشریه ورایتی با انتشار فهرستی از فیلم‌هایی که از بیشترین شانس برای دریافت جایزه اسکار بین‌المللی۲۰۲۱ برخوردارند فیلم «دور دیگر» از دانمارک را در ردیف اول جای داد و برای «خورشید» نیز جایگاه نهم را قائل شد. منتقدان ورایتی به تازگی «خورشید» را در ردیف۱۰ فیلم دوم از نظر داشتن شانس برای گلدن گلوب جای داده بودند. فهرست منتشر شده توسط ورایتی از این قرار است:
1- «دور دیگر» ساخته توماس وینتربرگ از دانمارک / این کشور ۱۲بار نامزدی اسکار را کسب کرده، ۳ بار آن را برده و ۵۷ فیلم تاکنون به اسکار معرفی کرده است.
2- «من دیگر اینجا نخواهم بود» ساخته فرناندو فریاس از مکزیک
3- «دو نفر از ما» ساخته فیلیپو منگتی از فرانسه / این کشور تاکنون ۴۰بار نامزدی اسکار را کسب کرده، ۱۲بار جایزه اسکار را برده و ۶۶بار در رقابت اسکار حضور داشته است.
4- «خواهر کوچک من» ساخته استفانی چوآت و ورونیک ریموند از سوئیس / این کشور ۵بار نامزد اسکار شده، ۲بار این جایزه را برده و ۴۷فیلم تاکنون به اسکار معرفی کرده است.
 5-«شب پادشاهان» ساخته فیلیپ لاکوته از ساحل عاج
6- «رفقای عزیز» ساخته آن دری کونچالفسکی از روسیه / این کشور ۷بار نامزدی اسکار را کسب کرده و یک‌بار برده است. در مجموع روسیه ۲۷بار در اسکار حضور داشته است.
7- «کجا بودی آیدا؟» ساخته جاسمیلا زبانیک از بوسنی و هرزگوین / این کشور یک‌بار نامزد اسکار شده، یک‌بار جایزه برده و تاکنون ۱۹بار در این رقابت شرکت کرده است.
8- «یک خورشید» ساخته چانگ مونگ-هونگ از تایوان
 9-«خورشید» ساخته مجید مجیدی از ایران / با ۳بار نامزدی اسکار، ۲بار برد جایزه اسکار و معرفی ۲۵فیلم تاکنون به اسکار
 10- «شارلاتان» ساخته آگنسکا هالند از جمهوری چک / این کشور ۳بار نامزدی اسکار را کسب کرده، یک‌بار این جایزه را برده و تاکنون ۲۶بار فیلم به اسکار معرفی کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید