• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 18 دی 1399
کد مطلب : 121171
+
-

معرفی 6 اپلیکیشن‌ آموزش آشپزی

مجازی سرآشپز شوید

مجازی سرآشپز شوید

حتی قبل از اینکه ویروس کرونا بسیاری را به سوی فضای مجازی و نصب اپلیکیشن‌های مختلف سوق دهد، آشپزی مجازی برای خودش طرفداران بسیاری داشت. حالا هم که برای در امان‌ماندن از کرونا باید بیشتر در خانه بمانیم و کمتر از بیرون غذا سفارش دهیم، پس چه بهتر که آشپزی را کمی حرفه‌‌ای بیاموزیم. حتی اگر تا حالا یک املت ساده هم نپخته باشید، راه‌های یاد‌گرفتن آشپزی بسیارند. کتاب آشپزی یک گزینه کمک‌رسان است اما در این ایام که همه‌‌چیز به سمت دیجیتال‌شدن پیش می‌رود، شما گزینه ساده‌تر یعنی بهترین اپلیکیشن‌های آموزش آشپزی را نیز در دسترس دارید. با ما همراه باشید تا با تعدادی از این اپلیکیشن‌های فارسی‌زبان آشنا شوید.

اپلیکیشن تاندوری

تاندوری یک اپلیکیشن کاملا ایرانی است. این برنامه فقط یک اپلیکیشن شامل فهرستی از دستور غذاها نیست و علاوه بر فهرست غذاها، می‌توانید به آخرین اخبار حوزه آشپزی و ترفندهای خاص آشپزی و حتی تاریخچه برخی غذاها دسترسی داشته باشید. هر دستور غذا هم به‌صورت متنی و هم در قالب یک ویدئوی آموزشی در دسترس شما قرار دارد. در واقع هم به‌نظر می‌رسد دیدن چگونگی تهیه یک غذا بهتر و آموزنده‌تر از خواندن دستور متنی باشد. در این شبکه اجتماعی می‌توانید در مورد هرکدام از غذاها که سؤالی دارید بپرسید و منتظر پاسخگویی دیگر کاربران باشید. در این برنامه، آشپزهای مختلفی حضور دارند که هرکدام به ثبت دستور غذاهای خود می‌پردازند و شما می‌توانید اینستاگرام آنها و اخبارشان را دنبال کنید. یک بخش کاربردی این اپلیکیشن آنجاست که شما می‌توانید در آن فهرست آنچه در یخچال‌تان از مواد غذایی دارید را وارد کنید و دستور غذاهایی که می‌توان با آن تهیه کرد را دریافت کنید.

اپلیکیشن پاپیون

سرآشپز پاپیون هم مانند تاندوری، یک شبکه اجتماعی جامع در حوزه آشپزی است. شما در این برنامه می‌توانید به دستور غذا دسترسی داشته باشید، با روش‌های پختی که دیگران دارند آشنا شده و به آنها امتیاز دهید، مراحل تهیه غذا را مرحله به مرحله و به‌صورت تصویری مشاهده کنید و نظر خود را برای هر طرز تهیه ثبت کنید. مزیت جالب این برنامه اما آنجاست که شما می‌توانید تعیین کنید که برای چند نفر می‌خواهید غذا تهیه کنید و برنامه به تناسب تعداد نفرات، میزان مواد لازم را کاهش یا افزایش می‌دهد. همچنین در مورد هرکدام از غذاها از یک سیستم درجه‌بندی برای نمایش سختی و آسانی تهیه آن غذا استفاده شده است. همچنین امکان آپلود و به اشتراک‌گذاری نتیجه کار خود از تهیه غذا را در این برنامه دارید. علاوه براین در پایین صفحه اصلی برنامه با گزینه‌‌ای به نام مقالات روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید آخرین مقالات مربوط به حوزه سلامت و تغذیه را مطالعه کنید.

اپلیکیشن لذت آشپزی

اگر عاشق تهیه غذاهای ایرانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم روی این اپلیکیشن فارسی‌زبان و جدید که لذت آشپزی نام دارد بیشتر حساب کنید. در این برنامه که کاملا رایگان است، شما می‌توانید از پخت‌وپز انواع غذاهای مورد علاقه‌تان لذت ببرید. از مزایای خوب این اپلیکیشن دسته‌بندی غذاهای ایرانی و خارجی و تمرکز جدی آن بر آموزش غذاهای ایرانی است. لذت آشپزی، همواره غذاهای جدید را به فهرست غذاهای در‌دسترس برای شما اضافه می‌کند و شما می‌توانید دستور پخت انواع غذاهای ایرانی، غیرایرانی، دسر، پیش‌غذا و... را مشاهده کرده و درصورت تمایل آنها را به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید. نرم‌افزار پیش‌رو، یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها با دسته‌بندی بسیار دقیق در زمینه نرم‌افزارهای رایگان آموزش آشپزی است. این نرم‌افزار به‌صورت آنلاین، دستور پخت جدیدترین غذاهای اضافه‌شده را دریافت می‌کند و از این‌رو برای استفاده از آن احتیاج به ارتباط اینترنتی دارید.

اپلیکیشن کوکپد

کوکپد، بزرگ‌ترین اپلیکیشن انتشار دستور پخت غذا در دنیاست و تقریبا در همه کشورها کاربر دارد. این برنامه را علاوه بر زبان فارسی به بیش از ۲۰زبان زنده دیگر ازجمله انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، عربی، روسی، یونانی، ایتالیایی، مجاری، اندونزیایی، ژاپنی و... می‌توانید در اختیار داشته باشید. در همان صفحه اصلی برنامه می‌توانید آخرین کارهای دوستان و یا کسانی که دنبال‌شان می‌کنید را ببینید. در کوکپد می‌توانید نظرات خود را به‌همراه تصویر غذا و حتی اضافه‌کردن آن دستور پختی که استفاده کرده‌‌اید منتشر کنید. در اینجا علاوه بر امکان جست‌وجوی متنی، جست‌وجوی صوتی نیز وجود دارد. همچنین از دیگر مزایای کوکپد، قابلیت چت دو نفره و ایجاد گروه‌های دوستی است که کاربرد کوکپد را جذاب‌تر می‌کند. کوکپد البته فقط یک برنامه آموزشی برای آنهایی که می‌خواهند یاد بگیرند، نیست. کوکپد هم در حقیقت یک شبکه اجتماعی مجازی و به‌لحاظ ظاهری تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام است. 

اپلیکیشن لبخند

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن لبخند آموزش همراه با تصاویر آشپزی است که با استفاده از امکانات تصویری حس عملی‌بودن کار را بهتر منتقل می‌کند. این برنامه برای آموزش تصویری پخت انواع غذاها، دسر، شیرینی، سوپ‌ها و ... استفاده می‌شود. در منوی اصلی با کشیدن از بالا به پایین صفحه ۳ دسته‌بندی اساسی را می‌بینید: غذاهای اصلی، غذاهای مکمل و شیرینی‌ها که در هر بخش تعداد زیادی از انواع مربوط به آن دسته وجود دارد. در این برنامه برای دسترسی به غذاهای جدید باید به اینترنت متصل باشید. با انتخاب هر غذایی، وارد بخش آموزش آن می‌شوید، در این بخش اطلاعاتی از قبیل زمان و مهارت لازم برای تهیه آن غذا، میزان کالری، مواد لازم و آموزش تصویری تهیه به شما ارائه خواهد شد. البته همه غذاها آموزش مرحله به مرحله ندارند ولی برای کارکرد بهتر اپلیکیشن اتصال به اینترنت تا حدی می‌تواند به یاری شما برسد. در قسمت انتهایی هر غذا نیز بخشی برای یادداشت‌گذاری شخصی شما وجود دارد.

اپلیکیشن مزه

اپلیکیشن مزه، یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش آشپزی است. در این برنامه نه قرار است پروفایل کاربری ویژه خودتان داشته باشید نه یک شبکه اجتماعی است. در مزه فقط دستور غذاها را داریم. در ۴دسته‌بندی کلی سعی‌شده تا آنچه در خوشمزه‌کردن غذا به شما کمک می‌کند معرفی شود؛ ادویه‌ها، سس‌ها، چیپس‌ها و آجیل‌ها. درحقیقت مزه، علاوه بر آموزش آشپزی، تمرکز خود را بر آموزش استفاده کاربردی از موارد مذکور در غذاهای مختلف گذاشته است. به‌علاوه پیش از شروع پخت هر غذا فهرستی از مواد لازم برای تهیه غذا وجود دارد. از دیگر امکانات مزه می‌توان به فهرست علاقه‌مندی‌ها، قابلیت جست‌وجو و به اشتراک‌گذاری محتوا اشاره کرد. خوراک نودل با مرغ و بادام‌زمینی، تن با چیپس و پنیر چدار، سس جامائیکایی، بال اسپایسی و... ازجمله مواردی هستند که در این اپلیکیشن می‌توان دستور پختشان را پیدا کرد. محتوای موجود در اپلیکیشن نیز به‌صورت آفلاین کار می‌کند و جهت بارگذاری، نیازی به دسترسی اینترنت ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید