• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 دی 1399
کد مطلب : 120861
+
-

روی خط انتخابات-رجل سیاسی و مذهبی به چه معناست؟

حسین میرمحمد صادقی، حقوقدان در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به بررسی اصلاحیه قانون انتخابات در مجلس یازدهم و حواشی آن، گفت: به‌نظر من مجموعا مواردی از این قانونی که تصویب شده با قانون اساسی مغایرت داشت و مواردی از آن هم به مصلحت نبود و شتابزده تأیید شده بود. اگر مجلس این را کنار گذاشته، به‌نظر من اصل کنارگذاشتن آن کار درستی بود اما بهتر این بود که از همان اول دقت کافی می‌شد. 
میرمحمد صادقی با اشاره به نواقص مصوبه مجلس گفت: مفهوم رجل همیشه ابهام دارد و هنوز معلوم نیست که آیا رجل به‌معنای لغوی یعنی مرد مورد نظر است یا به معنی شخصیت است و آیا این شامل زنان هم می‌شود یا خیر و اینکه رجل مذهبی به چه معناست، یعنی آیا باید دانش مذهبی داشته باشد یا باید مقید به مسائل مذهبی باشد و رجل سیاسی به چه معناست، یعنی آیا باید سیاست خوانده باشد یا باید سیاست‌ورزی کرده باشد و شغل‌های قبلی او با مسائل سیاسی مرتبط باشد و اصلا سیاست به چه معناست.

  استقبال از مصوبات انتخاباتی مجلس
سخنگوی شورای نگهبان به روند انتخابات۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ملاک انتخابات۱۴۰۰ قانون خواهد بود.
 به گزارش تسنیم، عباسعلی کدخدایی تلاش مجلس دهم برای بازنگری در قانون انتخابات منطبق با سیاست‌های کلی رهبر انقلاب را ناکام دانست و گفت: مجلس یازدهم در این ارتباط در حال انجام اقدامات منطبق با سیاست‌های کلی رهبر انقلاب مرتبط با انتخابات است که امیدواریم این تلاش به فرجام برسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید