• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 دی 1399
کد مطلب : 120859
+
-

روی خط دیپلماسی-توصیه شمخانی به واشنگتن

علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در صفحه توییترش نوشت: جنگ ادراکی آمریکا برای بزرگ‌نمایی موضوعی بی‌ارزش چون بازگشت این کشور به برجام، فرجامی نخواهد داشت. لغو کامل و قطعی کلیه تحریم‌ها، تنها گزینه واشنگتن برای بازگشت از راهبرد شکست خورده فشار حداکثری ترامپ است.

  تعبیر وزارت خارجه از ترور سردار سلیمانی
وزارت امور خارجه در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در صفحه توییتر خود نوشت: ترور غیرقانونی سردار سلیمانی، یک زنگ بیدارباش بود؛ حضور نظامی ایالات متحده در منطقه ما یک عامل ثبات‌زداست.  

  ادعای تماس محرمانه امارات با ایران
روزنامه العربی الجدید به نقل از برخی منابع اعلام کرد که امارات در چند روز اخیر تماس‌های محرمانه‌ای با ایران داشته و تأکید کرده است که این کشور در هیچ‌یک از اتفاقات اخیر ایران از جمله ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایرانی دست نداشته است.

  انتقاد نخست‌وزیر سابق عراق از رأی اخیر
حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق در واکنش به رأی ممتنع  این کشور در جلسه رأی‌گیری روز چهارشنبه مجمع عمومی سازمان ملل درباره بازگشت تحریم ها علیه ایران در صفحه توییتر خود نوشت: به‌نظر می‌رسد رأی ممتنع عراق درباره وضع تحریم علیه ایران در راستای سیاست بی‌طرفی عراق در محوربندی‌ها باشد اما در حمایت از مسائل عادلانه ملت‌ها نباید بی‌طرف بود بلکه به‌منظور ایجاد صلح باید از حق دفاع کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید