• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 دی 1399
کد مطلب : 120848
+
-

تعویق نشست‌های وحدت به‌خاطر کرونا

بعد از اتفاقات آبان سال98 سلسله نشست‌هایی در شورای‌عالی امنیت ملی با حضور سران احزاب برگزار می‌شد که به‌دلیل کرونا متوقف شد

 دی‌ماه سال گذشته بود که شورای‌عالی امنیت ملی درپی حوادث سال98 که گرانی بنزین محرک آن بود، میزبان سری نشست‌هایی با عنوان وحدت ملی برای چاره‌یابی بر سر موضوعات و مسائل کشور شد؛ نشست‌هایی که به دعوت علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی برگزار شد و شاهد حضور چهره‌های سیاسی از طیف‌های مختلف اصولگرا و اصلاح‌طلب بود. محسن آرمین، بهزاد نبوی، محمد سلامتی، علی شکوری‌راد، حمیدرضا جلایی‌پور، احمد سالک، غلامرضا مصباحی‌مقدم، مهرداد بذرپاش، ‌علی مطهری و الیاس حضرتی جمعی از مهمانان آن بودند؛  نشستی که بهانه‌اش شناسایی مشکلات و مسائل کشور از دیدگاه صاحب‌نظران سیاسی کشور ورای طیف‌بندی‌های مرسوم بود.
براساس پیگیری‌های همشهری، 3دوره از این نشست‌ها برگزار شده ‌اما پاندمی کرونا‌ویروس عاملی بود که استمرار آن را به تعویق انداخت و حالا قریب به یک سال از کلید‌خوردن آن روند به تعویق افتاده است و خبری از برگزاری آن نیست.
در همین راستا علی مطهری، فرزند شهید مطهری و نماینده سابق تهران در مجلس با تأیید خبر برگزاری نشست‌های وحدت در شورای‌عالی امنیت ملی به همشهری گفت: هدف از برگزاری نشست‌ها رسیدن به اشتراک‌نظر درباره چگونگی حل و مدیریت مباحث و موضوعات مهم کشور بود.

وحدت ملی، مانع دوقطبی‌های ساختگی می‌شود
 آنطور که الیاس حضرتی، قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز به همشهری خبر داده، این نشست‌ها به‌منظور بررسی مطالبات مردمی در اعتراضات98 و تحلیل شرایط سیاسی‌- اقتصادی و اجتماعی روز کشور برگزار شدند؛ نشست‌‌هایی که مهمانان براساس نوع دیدگاه و نظراتشان، مباحث را تحلیل می‌کردند.
او با بیان اینکه ایجاد فرصت شنیده‌شدن نظرات و تحلیل‌های مختلف در مورد موضوعات اساسی کشور در این نشست با هدف بستر‌سازی‌ برای حضور وحدت در کشور صورت می‌گرفت، ادامه داد: در شرایط فعلی که جمعی درصددند از موضوعات روزمره و کوچک گرفته تا مباحث کلان نظام دوقطبی بسازند و با تنش‌آفرینی به مطلوب خود برسند، تنها رسیدن بر سر موضوعات و چگونگی حل آنهاست که می‌تواند بن‌بست‌گشای مشکلات و مسائل کشور باشد.
حضرتی تأکید کرد: تفاهم بر سر موضوعات و مسائل و پذیرش راه‌حل آن از سوی تمام جریان‌های سیاسی کشور مهم‌ترین رویکردی است که ما در شرایط فعلی کشور به آن نیازمندیم و برای تحقق آن باید با هم گفت‌وگو کنیم.

نیازمند وحدت ملی و ریشه‌یابی مسائلیم 
غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره‌های شناخته‌شده جناح راست در کشور نیز با تأیید خبر برگزاری نشست‌های وحدت در شورای‌عالی امنیت ملی به همشهری گفت: این سلسله نشست‌ها که از دی‌ماه سال گذشته کلید خورد و تا بهار ادامه داشت، به‌دلیل پاندمی کرونا متوقف شد.
او با بیان اینکه نگاه من به چنین رویکردی یعنی حضور صاحب‌نظران و گفت‌وگوی رودرروی آنها برای حل مسائل و موضوعات مطرح مثبت است، چراکه ما نیازمند حصول وحدت ملی در کشور هستیم، ادامه داد: وحدت ملی و انسجام ملی از مطالبات موکد مقام معظم رهبری است که با هدف کاهش اختلاف‌نظرهای داخلی و تقویت پشتوانه‌ای نظام مطرح می‌شود؛ چراکه ما هرچه انسجام ملی بیشتری داشته باشیم، موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان ‌قوی‌ترخواهد بود.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنچه در این مسیر مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، نشستن صاحب‌نظران درکنار هم و گفت‌وگو‌کردن برای حل برخی اختلاف‌نظرات است که ریشه در حوادث پس از انتخابات سال88 یا برخی مسائل سال78 دارد، ما باید موضوعات و اختلاف‌نظر‌ها را با گفت‌وگو و تعامل ریشه‌یابی و حل کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید