• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 شهریور 1399
کد مطلب : 108389
+
-

100ثانیه خبر

   تشخیص بیماری قلبی با عکس صورت
محققان چینی با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی سیستمی ابداع کرده‌اند که قادر است با بررسی عکس‌های صورت، ابتلا به بیماری قلبی را تشخیص دهد. به گزارش ایونینگ استاندارد، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد با استفاده از الگوریتم رایانشی یادگیری عمیق و تحلیل 4عکس از صورت فرد می‌توان بیماری عروق کرونر را شناسایی کرد. در این بیماری، سرخرگ‌های تاجی تنگ و باریک می‌شوند و خون و اکسیژن کافی به عضلات قلب نمی‌رسد.

   سرقت اطلاعات کاربران فری‌پیک
مدیران سایت «فری‌پیک» اعلام کردند که اطلاعات 8میلیون و 300هزار کاربرشان مورد سرقت قرار گرفته است. به گزارش زد‌دی‌نت، فری‌پیک برترین مرجع مورد استفاده گرافیست‌های جهان محسوب می‌شود و در زمره 100سایت برتر دنیا از لحاظ بازدید قرار دارد. این سایت به‌دلیل در دسترس قرار دادن هزاران عکس رایگان باکیفیت و طراحی‌های گرافیکی محبوبیت فراوانی دارد و هک شدن آن باعث نگرانی میلیون‌ها کاربر این سایت شده است.

   فیسبوک تبلیغات سیاسی را حذف می‌کند
فیسبوک درحال بررسی راهی برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست. به گزارش رویترز، یکی از این اقدامات حذف تبلیغات سیاسی پس از این انتخابات است. این شرکت با کارشناسان درباره سناریوهای احتمالی مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت‌وگوهایی انجام داده است. طبق یکی از این سناریوها ممکن است دونالد ترامپ از پلتفرم فیسبوک برای بحث و جدل و انکار درباره نتایج انتخابات استفاده کند.

   ال‌ای‌دی به‌جای پنجره در مترو
شرکت متروی چین اقدام به نصب نمایشگرهای شفاف OLED به‌جای شیشه‌های قطار کرده است که اطلاعات برنامه و زمانبندی قطارها، هواشناسی و برخی چیزهای دیگر را نشان می‌دهد. به گزارش انگجت، این نمایشگرهای شفاف ۵۵ اینچی ابتدا در خط 6متروی پکن و خط 10متروی شهر شنزن مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به‌نظر می‌رسد، پس از چین، بسیاری از شهرهای جهان نیز برای قطارهای شهری خود به‌دنبال چنین فناوری بروند.

   کاهش سرعت نور با استفاده از نانوآنتن‌ها
محققان دانشگاه «استنفورد» موفق به ساخت نانوآنتن‌های سیلیکونی بسیار نازک شده‌اند که نور را گرفتار کرده و می‌تواند مسیر آن را تغییر دهد. به گزارش وب‌سایت «آی‌ای»، سرعتی که نور با آن حرکت می‌کند برای تبادل سریع اطلاعات از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ بنابراین اگر دانشمندان بتوانند سرعت ذرات نور را کاهش دهند، توانایی میزبانی از کاربردهای جدیدی را دارند که می‌تواند برای فناوری‌های محاسبات کوانتومی، لیدار، واقعیت مجازی، وای‌فای مبتنی بر نور و حتی تشخیص ویروس‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید