• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 مرداد 1399
کد مطلب : 107974
+
-

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طرح کاپ پیوست

خبر
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طرح کاپ پیوست

تفاهمنامه‌ای با حضور مدیران سازمان پسماند، مدیران شهرداری منطقه2 و مدیران وزارت علوم به امضا رسید تا این وزارت به طرح کاپ (کاهش پسماند) بپیوندد.
 به‌گزارش همشهری، رسول کشت‌پور، شهردار منطقه۲ در مراسم انعقاد این تفاهمنامه‌‌ گفت: براساس قانون پسماند مصوب سال۱۳۸۱ بیش از ۲۲سازمان در این مسئله مسئولیت دارند اما امروز هرگاه صحبت از پسماند می‌شود، همه نگاه‌ها به‌سمت شهرداری تهران است.
او با بیان اینکه در قانون پسماند بر تولید، الگوی مصرف، نظام بسته‌بندی و... اشاره شده ‌و تاکنون این مسئله به‌درستی اجرا نشده و نیازمند توجه جدی است، گفت: بر همین اساس سایر سازمان‌ها در این مسئله دخیل هستند و ضرورت دارد تا با احیای قانون و جلب همکاری‌های فرابخشی به این مسئله به‌طور جدی
بپردازیم.
محمد‌تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با تقدیر از حرکت هوشمندانه مدیریت شهری در بهره‌گیری از مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در فرهنگسازی تفکیک پسماند، گفت: این همراهی و مشارکت همگانی می‌تواند منجر به هم‌افزایی و در نهایت دستیابی به موفقیت طرح کاهش پسماند شود.
او با بیان اینکه وزارت علوم و تحقیقات از آمادگی لازم برای آغاز این حرکت ترویجی و تأثیر‌گذار در محیط‌زیست برخوردار است، گفت: این وزارتخانه بنا به احساس مسئولیت اجتماعی خود در حفاظت از محیط‌زیست اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده ‌که طرح مدیریت سبز و ایجاد دانشگاه سبز ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.  معاون وزیر علوم در ادامه اجرای طرح جامع مدیریت جامع پسماند، تولید خوراک دام از زباله، تولید کمپوست از زباله، بازیافت اوراق امتحانی و همچنین حذف پایان‌نامه‌های کاغذی و... را بخشی از اقدامات زیست‌محیطی اجرا شده در دانشگاه‌ها برشمرد. نظرپور با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۴میلیون دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول تحصیل هستند، گفت: همین امر می‌تواند یک جریان‌سازی‌ فرهنگی در سراسر کشور را موجب شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید