• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 21 تیر 1399
کد مطلب : 104528
+
-

مستقیم؛ فینال

چرا برنامه فشرده لیگ قهرمانان، یک فرصت خوب برای تیم‌های ایرانی است

برنامه ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اعلام شده و بر این اساس، شاهد یکی از فشرده‌ترین ادوار مسابقات رسمی در تاریخ فوتبال جهان خواهیم بود. این بازی‌ها از 24شهریور آغاز خواهد شد، 4مسابقه مرحله گروهی ظرف 10روز انجام می‌شود و سپس مراحل یک‌هشتم، یک‌چهارم و نیمه‌نهایی هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نهایتا تا 12مهر برگزار خواهد شد. این یک برنامه دیوانه‌وار است که باشگاه‌های ایرانی را به‌شدت خشمگین و ناامید کرده. دلایلش هم مشخص است. هیچ‌کدام از 4 نماینده ایران (پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو) شرایط خوبی در جدول رده‌بندی ندارند. به علاوه آن زمان باید بعد از یک ماه‌ونیم تعطیلی وارد این مسابقات شوند که همین مسئله آمادگی بدنی و فنی بازیکنان را به چالش خواهد کشید. از همه بدتر هم اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با تقبل هزینه تیم‌ها موافقت نکرده و هر 4 باشگاه ایرانی باید مخارج اقامت 10تا 19روزه خود در قطر را از جیب بپردازند. تک‌تک این مسائل ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد، اما شاید اوضاع به این بدی‌ها هم نباشد. در حقیقت دلایلی وجود دارد که ثابت می‌کند این مدل خاص از برگزاری مسابقات، یک فرصت خوب برای نمایندگان ایران است تارؤیای دور و دشوار فینالیست شدن در آسیا را ظرف کوتاه‌ترین مدت ممکن، زیر 3 هفته به آغوش بکشند.
1- اگر فشردگی و خستگی وجود دارد مال همه است و نمایندگان بقیه کشورها هم از این مسئله آسیب می‌بینند، اما در عوض این مدل برگزاری، نمایندگان ایران را از تحمل رنج سفرهای پیاپی و مشکلات فرودگاهی و چیزهایی نظیر آن معاف می‌کند. واقعیت آن است که به‌خاطر مشکلات مالی، مدیریتی و اداری، هر بار سفر نمایندگان ایران به کشورهای دیگر برای برگزاری چنین مسابقاتی با دردسر مواجه می‌شود. کافی است داستان‌های باورنکردنی حضور استقلال در کویت و قطر برای 2 بازی پلی‌آف امسال را به یاد بیاورید تا بدانید در مورد چه چیزی حرف می‌زنیم. حالا اما چنین مسائلی وجود ندارد و فقط با یک سفر و 19روز اقامت می‌توان جواز ارزشمند حضور در فینال آسیا را به‌دست آورد.
2- ما با تیم‌های عربستانی همیشه در زمین بی‌طرف بازی می‌کنیم. همیشه هم مشکل داریم که مثلا اماراتی‌ها را برای میزبانی راضی کنیم یا در عمان به میدان برویم. امسال اصلا معلوم نبود کنفدراسیون اجازه میزبانی از اماراتی‌ها و قطری‌ها را هم به ایران بدهد و هر روز در این مورد یک خبر ضد‌و نقیض مطرح می‌شد. برگزاری متمرکز بازی‌ها در ورزشگاه‌های مجهز و خالی از تماشاگر قطر، کل این مشکلات را حل می‌کند.
3- با اعلام کنفدراسیون، تیم‌ها برای این مرحله بازیکن جدید هم می‌توانند بگیرند. این هم یک امتیاز دیگر برای نمایندگان ایران است که از گروه بالا بروند. تا به حال سابقه نداشته در مرحله گروهی، یک تیم با 2 لیست شرکت کند، اما حالا در شرایط خاص این اتفاق رخ داده است. در نتیجه اگر تیم‌های ایرانی با نهایت توان و تمرکز در این تور 3 هفته‌ای حاضر شوند، شاید یک سوغاتی بسیار شیرین برای هواداران‌شان همراه بیاورند؛ تحفه‌ای به ارزش حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید