• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 21 تیر 1399
کد مطلب : 104521
+
-

ال‌کلاسیکو در نیمه‌نهایی؛ یک فرضِ محالِ جذاب

طبق قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا اگر ناپولی را ببرد با برنده سیتی-رئال و یووه-لیون بازی خواهد کرد

ال‌کلاسیکو در نیمه‌نهایی؛ یک فرضِ محالِ جذاب

دیروز یوفا قرعه‌کشی دور یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا را هم انجام داد و این در حالی است که هنوز تکلیف چهارپای این مرحله روشن نشده است. در دور بعدی 2بازی مرگبار داریم و 2بازی عادی. اتلتیکومادرید که در دور قبلی موفق شد مدافع عنوان قهرمانی را در بندر لیورپول حذف کند، برای مرحله بعدی جایزه‌ای نصیبش شده و به قرعه لایپزیش خورده. پاری‌سن‌ژرمن هم که در مرحله یک‌هشتم توانسته بود بازی باخته در آلمان را کام‌بک بزند و دورتموند را از گردونه رقابت‌ها خارج کند، باید در یک‌چهارم با آتالانتای تازه‌وارد روبه‌رو شود. البته این 2حریف خیلی هم ساده نیستند. لایپزیش و آتالانتا پدیده‌های این فصل فوتبال اروپا هستند. لایپزیش تاتنهام مورینیو را حذف کرد و آتالانتا هم والنسیا را درهم‌ کوبید.
یوفا تعیین کرد که بازی‌های مرحله یک‌هشتم در زمین تیم‌های میزبان اما بدون حضور تماشاگر برگزار شود. پیش از این نظریه‌ای مطرح شده بود که مسابقات این مرحله به‌صورت متمرکز و مثلا در لیسبون یا جایی دیگر برگزار شود که فشار تیم‌های میزبان دور برگشت که دوست داشتند در زمین خودشان بازی کنند و تن به سفر ندهند، یوفا را از آن تصمیم منصرف کرد. حالا رئال‌مادرید که در بازی رفت به منچسترسیتی گواردیولا 2 بر یک باخته بود، بدون ترس در ورزشگاه اتحاد در منچستر به میدان می‌رود به امید کام‌بک. رئال یا من‌سیتی هرکدام صعود کنند به برنده دیدار یوونتوس با لیون می‌خورند. یووه در فرانسه یک بر صفر به لیون باخته بود و حالا در بازی برگشت بدون اتکا به تماشاگرانش باید آن نتیجه را جبران کند. یوونتوس بعد از کرونا بسیار ضعیف‌تر از یووه پیش از کروناست.
کارشناسان فوتبال در کاتالونیا هم نسبت به بازی برگشت مقابل ناپولی که اخیرا در بهترین فرم خود با گتوزو قرار دارد احساس نگرانی می‌کنند. بازی رفت در ایتالیا یک-یک تمام شد و در بازی برگشت بارسلونا نمی‌تواند از فشار هوادارانش در نوکمپ بهره ببرد و همین، اوضاع را برای این تیم سخت می‌کند. برنده این دیدار به برنده بازی بایرن مونیخ و چلسی می‌خورد که با توجه به پیروزی پرگل بایرن در بازی رفت، تقریبا این قرعه بایرن‌مونیخ خواهد بود. یعنی در دور بعدی می‌توانیم منتظر جدال فوق حساس بارسا-بایرن و من‌سیتی (رئال)-یوونتوس باشیم و چشممان را به 2دیدار دیگر این مرحله ببندیم. اگر بارسلونا و رئال از سد ناپولی و منچسترسیتی بگذرند و در دور بعدی بایرن‌مونیخ و یوونتوس را ببرند، در نیمه‌نهایی به هم برخورد می‌کنند و یک ال‌کلاسیکوی اروپایی دیگر را به نمایش می‌گذارند که البته با توجه به نتایج رفت و حریفان سخت در دور بعدی، احتمال بسیار ضعیفی است.

یک‌چهارم پایانی:
برنده منچسترسیتی/ رئال مادرید- برنده یوونتوس/ لیون
لایپزیش آلمان- اتلتیکو مادرید اسپانیا
برنده ناپولی/ بارسلونا - برنده بایرن‌مونیخ/ چلسی
آتالانتا ایتالیا- پاری‌سن‌ژرمن فرانسه

نیمه‌نهایی:
بازی اول: برنده منچسترسیتی/ رئال‌مادرید و برنده یوونتوس/ لیون با برنده ناپولی/ بارسلونا و برنده بایرن‌مونیخ/ چلسی
بازی دوم: برنده آتالانتا/ پاری‌سن‌ژرمن و برنده لایپزیش/اتلتیکو

 تاریخ بازی‌های باقیمانده:
دور برگشت یک‌هشتم نهایی: 17 و 18مرداد1399
یک‌چهارم نهایی: 22 تا 25مرداد1399
نیمه‌نهایی: 28 و 29مرداد1399
فینال: 2شهریور1399
- مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال همه در لیسبون پرتغال و در‌ ماه آگوست برگزار خواهند شد. تمام مسابقات یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی به‌صورت تک‌حذفی برگزار می‌شوند. بازی‌ها در 2 استادیوم ژوزه آلوالاد و استادیو دا لوز برگزار می‌شوند که استادیو دا لوز بنفیکا، میزبان فینال خواهد بود.

  رم- یونایتد احتمالا در نیمه‌نهایی لیگ اروپا
قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا دیروز انجام شد اما فعلا از بازی حساس و دیدنی خبری نیست؛ مگر آنکه دلمان را به جدال احتمالی اینتر با بایرلورکوزن یا مثلا رم (سویا) با ولوز خوش کنیم.
برنده وولفسبورگ/ شاختار با برنده فرانکفورت/ بازل
برنده لاسک/ منچستریونایتد با برنده باشاک‌شهیر/ کپنهاگن
برنده اینتر/ ختافه با برنده رنجرز/ بایرلورکوزن
برنده المپیاکوس/ ولورهمپتون با برنده رم/ سویا

   نیمه نهایی
برنده (المپیاکوس/ ولورهمپتون- رم/ سویا) مقابل برنده (لاسک/ منچستریونایتد با برنده باشاک‌شهیر/ کپنهاگن)
برنده (اینتر/ ختافه- رنجرز/ بایرلورکوزن) مقابل برنده (وولفسبورگ/ شاختار با برنده فرانکفورت/ بازل)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید