• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 27 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100787
+
-

جنگ زیر اعلامیه مرگ یک نوجوان

مرگ یک فوتبالیست نوجوان به‌دلیل کرونا، موافقان و مخالفان ادامه لیگ‌برتر فوتبال ایران را دوباره مقابل هم قرار داده است

جنگ زیر اعلامیه مرگ یک نوجوان

متین قوسی، یکی از شرکت‌کنندگان برنامه تلویزیونی ستاره‌ساز بود که دیروز رسانه‌ها از مرگ او به‌دلیل کرونا خبر دادند. متین تنها 17سال داشت و همین باعث شده عده‌ای نگران از سرگیری دوباره بازی‌های لیگ فوتبال شوند.
فرهاد مجیدی، سرمربی تیم استقلال، عکس این فوتبالیست نوجوان را در اینستاگرام منتشر کرد و خطاب به معاون وزارت بهداشت و وزیر ورزش نوشت: «آقای دکتر حریرچی، آقای دکتر سلطانی‌فر، متین هم فرزند ایران بود.» 
بازیکنان و مربیان دیگری هم همین عکس را با متن مشترکی در صفحات اینستاگرامشان به اشتراک گذاشتند.
امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان سرشناس‌ترین آنها بود. در بخشی از متنی که اینستاگرام قلعه‌نویی منتشر کرد، نوشته شده: «کرونا توپ را از جلوی پای متین برداشت و مثل یک قاتل زنجیره‌ای به قربانی بعدی فکر می‌کند.»
پرسپولیسی‌ها اما واکنش متفاوتی به این خبر نشان دادند. آنها معتقدند استقلال، سپاهان و دیگر تیم‌ها چون شانسی برای قهرمانی ندارند، از هر دستاویزی برای تعطیلی لیگ استفاده می‌کنند.
باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای نوشت: «...ضمن ادای احترام به روح این مرحوم اما برخی از باشگاه‌ها و اهالی فوتبال در اقدامی عجیب با موج‌سواری و سوءاستفاده از این واقعه تلخ، خواستار لغو مسابقات لیگ برتر و تعطیلی آن به‌دلیل شیوع ویروس کرونا هستند!... مگر این مرحوم در زمین فوتبال دچار کرونا شده که برخی‌ها فوت یک انسان را دستمایه رسیدن به اهداف خود قرار دادند؟ مگر به‌دلیل درگذشت تعدادی از پزشکان و پرستاران که به راستی مدافعان سلامت هستند بیمارستان‌ها تعطیل شد؟ آیا جان رانندگان، کارگران، کارمندان، مشاغل و... اهمیتی ندارد که مشاغل آنها آغاز به‌کار کرده و کسی هم اینگونه وااسفا سر نداده است؟ آیا کسانی که اینگونه دم از نگرانی برای سلامت مردم می‌زنند حاضرند بیزینس و شغل‌های غیرفوتبالی خود را هم تعطیل کنند؟»
کمال کامیابی‌نیا، هافبک تیم پرسپولیس پا را فراتر گذاشت و متنی توهین‌آمیز در اینستاگرام منتشر کرد:
« متین جان ما را ببخش که عده‌ای بی‌وجدان و بی{...} بر‌ای رسیدن به اهداف پلیدشون حتی به احساسات جریحه‌دار شده خانواده‌ داغدارت هم رحم نکردند.»
این دعواها در شرایطی است که هنوز تصمیمی قطعی درباره ادامه یا پایان لیگ‌برتر فوتبال ایران گرفته نشده است. آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که تمرینات تیم‌ها بعد از عید فطر استارت می‌خورد و شروع مسابقات هم اواخر خرداد‌ماه خواهد بود.
در لیگ‌برتر فوتبال ایران، تیم پرسپولیس در فاصله 9هفته تا پایان، با 47امتیاز از 21بازی صدرنشین است و شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. سپاهان و تراکتور با همین تعداد بازی 37امتیازی هستند. استقلال هم با یک بازی کمتر 36امتیاز دارد و تیم چهارم جدول است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید