• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 27 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100778
+
-

زنان و زمان بادآورده

کرونا موقتا فدراسیون را از زیر فشار اینفانتینو بیرون کشید

از زمان حضور جانی اینفانتینو در جایگاه ریاست فدراسیون جهانی فوتبال، فشار فیفا روی فدراسیون ایران برای فراهم‌کردن زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است. اینفانتینو بارها در این مورد به فدراسیون فوتبال کشورمان نامه نوشته و شخصا در چند مرحله این موضوع را پیگیری کرده است. حضور زنان در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما، با سماجت رئیس فیفا رخ داد و خود او در بدو حضور در استادیوم آزادی، فورا از جایگاه بانوان بازدید کرد. بعدتر هم نوبت بازی تیم ملی با کامبوج شد که برای نخستین‌بار، زنان ایرانی به‌صورت غیرگزینشی شانش حضور در ورزشگاه آزادی را پیدا کردند. از آن تاریخ به بعد، فیفا روی مسابقات لیگ تمرکز کرد و مکررا در نامه‌ها و اولتیماتوم‌هایش به ایران خواهان آزادسازی حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات باشگاهی شد.
این اواخر فشار فیفا در این مورد به‌شدت افزایش پیدا کرده و این موضوع به یک معضل جدی برای فدراسیون فوتبال ایران تبدیل شده بود؛ طوری که واقعا کسی نمی‌دانست چه باید بکند. حتی خود اینفانتینو طی پیامی گفته بود به‌زودی بار دیگر به ایران خواهد آمد تا زنان را در مسابقات لیگ هم روی سکوها ببیند. 
با این حال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات، این داستان ملتهب را تا اطلاع ثانوی معلق کرد. فعلا که فوتبالی برگزار نمی‌شود و اگر هم بشود بدون حضور تماشاگران است. الان دیگر خود مردان هم اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند و روشن نیست که این داستان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت! به این ترتیب فدراسیون در مقوله پراضطراب زنان، یک مهلت بادآورده کسب کرده، اما بالاخره این زمان هم یک روز به پایان خواهد رسید و دوباره برمی‌گردیم سر خط. پس خوب است دوستان در شیش و بش اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات، یک نگاه جدی هم به این داستان داشته باشند و رایزنی‌های لازم را برای محقق‌کردن حضور بانوان در ورزشگاه‌ها انجام بدهند، چون این اواخر از لحن اینفانتینو قشنگ معلوم بود که شوخی ندارد. از ما گفتن بود. ببخشید مزاحم خواب‌تان
 شدیم!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید