• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100672
+
-

کافه مجلس

  خیز احمدی‌نژادی‌ها برای ریاست مجلس
محمود عباس‌زاده‌مشکینی، استاندار سابق اردبیل در دولت محمود احمدی‌نژاد و منتخب مجلس یازدهم درباره ائتلاف‌های احتمالی برای انتخاب رئیس مجلس به خبرآنلاین گفت: من احتمال می‌دهم پایداری‌ها با دوستان دولت نهم و دهم ائتلاف کنند. ائتلاف رهپویان با این دوستان هم دور از انتظار نیست. این نماینده منتخب با بیان اینکه وزرای دولت نهم و دهم تلاش می‌کنند تا از بین خودشان کسی را معرفی کنند، گفت: ۲۰۰ تا ۲۳۰نماینده از جریان اصولگرا در مجلس حضور دارند، اما این جریان در داخل خود یک بلوک‌بندی درون‌گفتمانی هم دارد و یکی از این بلوک‌ها، بلوک دوستان دولت نهم و دهم است، به‌نظر من این بلوک هم از منظر کیفی و هم از منظر کمی سنگین‌ترین بلوک است.

  بازخوانی مصوبه مجلس نهم در 2روز پایانی
محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادات اخیر از مجلس دهم به‌دلیل تصویب طرح‌های انتخاباتی در روزهای پایانی این مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‌قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در تاریخ ۳خرداد۹۵، یعنی ۲روز قبل از اتمام مجلس نهم به تصویب رسید؛ اما آن زمان کسی نمایندگان را سرزنش نکرد که چرا در واپسین روزهای نمایندگی قانون را اصلاح می‌کنید؟ زیرا محتوای آن قانون محدود ساختن حق انتخاب مردم پس از شکست اصولگرایان بود.»

  شائبه دست بردن در مصوبات مجلس!
احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به تغییر مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال99 به هنگام ارسال به شورای نگهبان گفت: این نخستین‌باری نیست که بحث تغییر مصوبات مجلس مطرح می‌شود و این شائبه در موارد دیگری هم پیش از این وجود داشته است. بیگی اظهار داشت: درحالی‌که بسیاری از استفساریه‌ها در نوبت بررسی است که تعیین تکلیف هر کدام مشکلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مردم حل می‌کند، طرح اصلاح قانون انتخابات و یا موضوع معرفی حقوقدانان شورای نگهبان مطرح می‌شود. / فارس

  سؤال می‌پرسند و برای شنیدن پاسخ نمی‌آیند
علیرضا رحیمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «دکتر ظریف در اوج مسئولیت‌شناسی برای پاسخگویی به 10سؤال نمایندگان؛ در جلسه کمیسیون امنیت ملی حاضر شد ولی در کمال تعجب هیچ‌کدام از سؤال‌کنندگان حضور نیافتند. کمیسیون وظیفه تشکیل جلسه داشت و وزیر هم مکلف به حضور، اما سؤال‌کنندگان گویا مستغنی از دریافت پاسخ بودند.»

  کمیته 7نفره برای انتخاب رئیس
علی خضریان، نماینده تهران در مجلس یازدهم از تشکیل کمیته‌ای 7‌نفره برای رسیدگی به موضوع انتخاب هیأت رئیسه مجلس آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «به برکت ‎ماه رمضان در ‎جلسه وفاق امروز که با حضور جمعی از منتخبان ‎مجلس یازدهم برگزار شد، با توافق میان آقایان سیدمصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی نیکزاد و سیدشمس‌الدین حسینی کمیته‌ای ۷نفره با سازوکار مشخص جهت کمک به ‎وحدت جریان انقلاب برای ریاست مجلس آینده تشکیل شد.» وی همچنین با اشاره به اینکه افراد نامبرده عضو این کمیته نیستند اما سازوکار آن را پذیرفته‌اند، تأکید کرد: «‌‎از جناب قالیباف نیز جهت حضور در این پروسه دعوت شده بود تا براساس سنجش شاخص‌ها و ارائه برنامه و نقد و بررسی آن و در نهایت توافق روی نحوه کمک به وحدت جریان انقلاب حضور یابند و ایشان خودشان نپذیرفتند. این موضوع به‌معنای عدم‌ نامزدی ایشان نیست.»

  وزیر ورزش در سیاسی ترین کمیسیون مجلس
محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش، معاون آفریقا و آمریکای وزارت خارجه و امیر عبداللهیان مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل به بررسی طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت. در این جلسه مباحث کارشناسی مطرح شد و آثار مثبت و منفی و میزان تحقق اهداف مورد نظر در این طرح مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: در نهایت مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود تا با دقت جزئیات این طرح مورد رسیدگی قرار گیرد. کمیسیون امنیت ملی نیز در روز شنبه جلسه‌ فوق‌العاده دیگری را برگزار می‌کند و در آن گزارش کمیته مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد تا در نهایت این طرح در جلسه روز دوشنبه هفته آینده مجلس در دستور کار قرار گیرد. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید