• سه شنبه 18 بهمن 1401
  • الثُّلاثَاء 16 رجب 1444
  • 2023 Feb 07

ترکیه جهان را لرزاند

«امدادگران درحالی‌که کودک خردسالی را از زیر آوار بیرون کشیده‌اند دوان دوان او را به سمت آمبولانس می‌برند؛ چند مرد از طریق حفره‌ای که در آوار ایجاد کرده‌اند دختربچه خردسالی را زنده از زیر آوار آجر و بتن بیرون می‌کشند؛ جوانی که کودکی را در آغوش گرفته از میان آوار عبور می‌کند و کودک را در آغوش مردی قرار می‌دهد که ظاهرا پدر اوست و...» اینها تنها تصاویر دلگرم‌کننده از زلزله بامداد دیروز ترکیه و سوریه است.

مهم‌ترین دستاورد پهلوی

آثار مخرب برخی از خیانت‌های رژیم پهلوی با گذشت بیش از 44سال همچنان باقی است و با هیچ‌گونه اقدامی قابل‌جبران نیست. مهم‌ترین خیانت این پسر و پدر، بخشیدن از اراضی ایران به کشورهای همسایه بوده است.

پشت صحنه مراسم اهدای جایزه شروین

مردم سینه سپر کردند. 3‌ماه تمام مقابل هجمه دشمن خارجی ایستادند. همان روزهای اول رهبری فرمودند که این کار، کار خارجی‌هاست. برخی، در داخل زیر بار این حرف نرفتند؛ نه اینکه نبینند، نخواستند نقش دشمن را در آشوب‌ها ببینند.

سال‌های شکوفایی

جشنواره فجر در دهه 70 چه مسیری را طی کرد
ویژگی‌های بسیاری در دهه1370جمع می‌شود که این دهه را به متفاوت‌‌ترین دهه در عمر چهل‌ساله جشنواره فیلم فجر تبدیل می‌کند.

پاتوق عاشقانه دهه هشتادی‌ها

کلیشه‌ای وجود دارد که غالبا نوجوانان و نسل‌های جدیدتر را، کمی‌ دورتر از معنویات قلمداد می‌کند. آیا چنین است؟ اگر چنین است پس حجم بالای حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در مراسم‌ عبادی و مناسک دینی و شبیه آن را چطور باید تفسیر کنیم؟

630واگن چینی، در راه متروی تهران

بیش از 3دهه از عمر متروی تهران می‌گذرد و طی این سال‌ها بخش قابل‌توجهی از ناوگان شامل قطار‌ها و واگن‌های آن که اغلب از نوع نسل اول و دوم هستند، دچار پیری و فرسودگی شده‌اند.

وام مسکن برای خریداران چقدر تمام می‌شود؟

در همشهری آنلاین بخوانید

روایت یک روز شلوغ در نیمه جشنواره