05
سه شنبه 18 بهمن 1401
شماره 8709
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قدم‌های جدید برای بازسازی گفت‌وگو با درگذشتگان

متاورس
مدیرعامل یکی از شرکت‌های فعال در حوزه متاورس اعلام کرده؛ انتشار ChatGPT و موفقیت آن احتمالاً باعث می‌شود فرایند تولید آواتارهای دیجیتال واقع‌گرایانه برای افراد درگذشته، سرعت بیشتری پیدا کند و این فناوری خیلی زودتر از انتظارها در دسترس قرار بگیرد.
ویژه
براساس گزارشی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه منتشر کرده، 34میلیون گیمر در ایران فعال هستند که 58درصد آنها به شکل آنلاین بازی می‌کنند.
فضا
به‌دنبال زلزله مهیب در ترکیه و آسیب زیرساخت‌های جدید ارتباطی، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرد؛ حاضر است در سریع‌ترین زمان ممکن، اینترنت ماهواره‌ای را در این کشور برقرار کند.

یکه‌تازی اینترنت سیار، درجا زدن ثابت

اگرچه تعداد مشترکان پهن‌باند سیار در پاییز امسال رشد 11/46 درصدی را تجربه کرده، اما تعداد مشترکان پهن‌باند ثابت، تنها 1/7 درصد رشد داشته است
اینترنت
گزارش سه ماهه سوم 1401 رگولاتوری در حالی منتشر شده است که همانند گزارش‌های پیشین، تعداد مشترکان پهن‌باند سیار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل روندی افزایشی داشته است.
کاشت بافت مغز انسان در مغز موش‌‌ها

کاشت بافت مغز انسان در مغز موش‌‌ها

محققان با کاشت بخش کوچکی از بافت مغز انسان در مغز موش‌‌های بالغ، دریافتند این بافت‌ها علاوه بر پیوند با مغز حیوان، به محرک‌‌های بینایی واکنش نشان می‌‌دهند.
بازگشت عجیب دوربین‌های دیجیتال کامپکت
بازگشت عجیب دوربین‌های دیجیتال کامپکت
شاید تصور کنید با آمدن گوشی‌های هوشمندی که دوربین‌های باکیفیت دارند، نسل دوربین‌های دیجیتال معمولی یا به‌اصطلاح کامپکت منقرض شده باشد.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
ایلان ماسک در ادامه تصمیماتی که با نگاه درآمدزایی بیشتر در توییتر می‌گیرد، قرار است از حساب‌های تجاری و همچنین کاربرانی که از تیک آبی استفاده می‌کنند، به‌طور سالانه هزینه اشتراک دریافت کند.