• شنبه 24 اردیبهشت 1401
  • السَّبْت 12 شوال 1443
  • 2022 May 14

رونق ساخت‌‌وساز بدون شهرفروشی

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران: تراکم‌فروشی شهرداری یک آدرس غلط است
تفاوت طرح تفصیلی با واقعیت‌های موجود شهر تهران، کاهش ۷۰درصدی ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده با تقلیل یک طبقه تشویقی، جزئیات ساخت ۱۸۰هزار واحد مسکونی در تهران با روش مشارکتی و تشویقی، جا‌به‌جایی ساکنان باغ آذری و اختصاص مکان آن به سرانه‌های خدماتی هفت‌گانه شهر از مهم‌ترین محورهای صحبت‌های سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران است.

صبح جمعه کنار مردم

سیدابراهیم رئیسی دیروز صبح با حضور در میدان عرضه گوشت و مرغ در جنوب تهران و فروشگاه‌های سطح شهر به مردم اطمینان داد اجازه نخواهد داد آنها بابت اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها آسیب ببینند.

از کتاب‌ها تا پیشرفت‌ها

در مورد پیشرفت و توسعه، چه فردی، چه جمعی، سازمانی، عمومی و ... نکته‌ای وجود دارد که معمولاً مورد توجه قرار نمی‌گیرد. غالباً فکر می‌کنیم که باید دنبال توسعه و پیشرفت یا چیزی که تحت عنوان موفقیت می‌شناسیم، برویم و بدویم تا اتفاقات مثبتی برای‌مان بیفتد.
حسن هانی‌زاده،‌کارشناس مسائل غرب آسیا تشریح کرد

اهداف چندگانه سفر امیرقطر به تهران

شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، امیر قطر پنجشنبه در رأس هیأتی به تهران آمد و با رهبرمعظم‌انقلاب و رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد؛ سفری که کارشناسان معتقدند با رایزنی درباره طیف متنوعی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی همراه بوده است.

سردار پرافتخار سرزمین عشایر

پای صحبت برادرِ «حسن آباد»؛ شهیدی که نامش نقل محافل ایل بختیاری است
سال‌ها از جنگ گذشته اما نام سردار حسن آباد هنوز نقل محافل عشایر بختیاری است. ایل زیلایی به‌خود می‌بالد از داشتن چنین دلاوری. مردی که حماسه‌ها آفرید در جنگ و از نبرد با دشمن هیچ ترس و واهمه‌ای نداشت.

دود از «کرونا» برخاست

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، آمار جدیدی از مصرف سیگار و قلیان در کشور منتشر کرده که نشان می‌دهد میزان گرایش به مصرف سیگار و قلیان بالا رفته و سن مصرف کاهش پیدا کرده است.

افزایش قیمت‌ها کاهش بازدیدکنندگان

اگر استقبال از سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران را با آخرین دوره‌های برگزارشده در پیش از کرونا مقایسه کنیم، رأی دادن به سرد بودن تنور نمایشگاه سی‌وسوم کار سختی نیست.
رهبرمعظم انقلاب در دیدار امیر قطر و هیأت همراه :

توقع از جهان عرب ایستادن‌مقابل صهیونیست‌هاست

رهبرمعظم انقلاب عصر پنجشنبه در دیدار شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، امیر قطر و هیأت همراه با تأکید بر افزایش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی 2کشور، راه‌حل مسائل منطقه را گفت‌وگوی بدون ‌دخالت عوامل خارجی دانستند و با اشاره به استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، گفتند: توقع از جهان عرب، ورود صریح به میدان عمل سیاسی در مقابل این جنایت‌های آشکار است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، استحکام و پایداری روابط ایران و قطر را به نفع هر دو کشور دانستند و افزودند: سطح کنونی ارتباطات اقتصادی 2کشور بسیار پایین است و باید چندبرابر شود، همچنین در مسائل سیاسی نیز زمینه برای تبادل‌نظرهای بیشتر وجود دارد که امیدواریم این سفر مبدا جدیدی برای گسترش همکاری‌ها باشد.

وضعیت اقتصادی خانواده ایرانی چه تغییری کرده است؟

در همشهری آنلاین بخوانید