11
شنبه 24 اردیبهشت 1401
شماره 8495
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرده شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در 3حوزه کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی با روسیه همکاری می‌کنند ‌و امسال اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.
همیشه اینکه تایرها یا همان لاستیک‌های خودرو چه میزان فرسوده شده‌اند؟ یک سؤال بوده است. تاکنون این ماجرا به‌صورت تجربی و چشمی پیش می‌رفته است، اما ژاپنی‌ها در حال ساخت نسل جدید تایرهای خودرو هستند که به‌صورت هوشمند می‌توانند میزان فرسودگی خود را به راننده اعلام کنند.
برای نخستین بار، بشر توانست به قلب تاریک و پر هرج ومرج غیرقابل درکی که در مرکز کهکشان راه شیری به‌وجود آمده است، دست پیدا کند و عکسی از این سیاهچاله ببیند.

ترجمه همزمان با عینک‌های آینده

اگرچه در رویداد سالانه گوگل از محصولات متعددی رونمایی شد، اما عرضه عینک ترجمه می‌تواند ارتباطات فردی به‌ویژه برای ناشنوایان را آسان کند
فناوری
رویداد Google I/O سال 2022در حالی از سوی این غول فناوری برگزار شد که هر سال بسیاری از مردم سراسر دنیا، انتظار آن را می‌کشند. گوگل هر سال در این رویداد چشمگیر در میان محصولاتی که رونمایی می‌کند، معمولا یک غافلگیری یا اصطلاحا سورپرایز برای مردم ارائه می‌کند. امسال هم با رونمایی از عینک مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده_AR_ رونمایی کرد که قابلیت ترجمه گفتار به متن را دارد.