22
شنبه 24 اردیبهشت 1401
شماره 8495
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
رمز و راز زندگی، بندگی و مجاهدات رفیق شفیق حاج احمد متوسلیان پس از حدود ۴۰ سال در غبار ماندن، با کتاب «چشم احمد» آشکار شده و در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
کتاب «شیدای شهادت» کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است که به زندگی و خاطرات شهید اسماعیل سریشی اشاره می‌کند؛ شهید مدافع امنیت کشورمان که به‌دلیل درگیری با اشرار وابسته به وهابیت گروهک ریگی در منطقه پل شکسته زاهدان به شهادت رسیده است.
این روزها مقارن با سالگرد عملیات بیت‌المقدس با هدف آزادسازی شهر‌های خرمشهر و اطراف آن است.
گزارش
مستند «خاطرات ما» روایتی از مرور خاطرات 3رزمنده غواص آزاده از عملیات کربلای4 و اسارت‌شان در اردوگاه تکریت11است؛ اردوگاهی که به نام اردوگاه مرگ معروف بود.

سردار پرافتخار سرزمین عشایر

پای صحبت برادرِ «حسن آباد»؛ شهیدی که نامش نقل محافل ایل بختیاری است
گزارش
سال‌ها از جنگ گذشته اما نام سردار حسن آباد هنوز نقل محافل عشایر بختیاری است. ایل زیلایی به‌خود می‌بالد از داشتن چنین دلاوری. مردی که حماسه‌ها آفرید در جنگ و از نبرد با دشمن هیچ ترس و واهمه‌ای نداشت.
بازدید رایگان از موزه دفاع‌مقدس

بازدید رایگان از موزه دفاع‌مقدس

بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا سوم خردادماه رایگان خواهد بود.
شبی که طوفان شد
شبی که طوفان شد
مستند «شبی که طوفان شد» روایت نقش شهید سلیمانی و لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع‌مقدس است که به کارگردانی امیر عسگری تولید شده است. کارگردان این مستند با اشاره به حضور حاج قاسم سلیمانی، فرمانده وقت لشکر ۴۱‌ثارالله و رزمندگان استان کرمان در عملیات‌های دفاع‌مقدس درباره اثرش می‌گوید: «شبی که طوفان شد، بخشی از مصاحبه‌های آرشیوی است که بنده در زمان حیات حاج‌قاسم با او مصاحبه کردم.
هر روز ۲ نفر از راویان دوران دفاع‌مقدس برای پاسخگویی به سؤالات و ابهامات بازدیدکنندگان داخل غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند داشت.