14
شنبه 24 اردیبهشت 1401
شماره 8495
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نتایج گزارش‌های جدید تأیید می‌کند گونه‌های پرندگان به‌طور پیوسته در حال کاهش است. نشریه بین‌المللی ارث در این‌باره اعلام کرد که جمعیت و مهاجرت پرندگان توسط سازمان‌های حفاظت از محیط‌زیست و پرنده‌نگرهای مشتاق در سراسر جهان نظارت می‌شود.
تنها 30پرنده میش مرغ در ایران باقی مانده و اینگونه نادر در معرض خطر انقراض است.
وزنی است که توله یوزپلنگ‌های تازه متولد شده به آن رسیده‌اند. به گزارش ایرنا، بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در این‌باره گفت:‌ یوز مادر توله‌ها را برای شیردهی نپذیرفت، اما دو توله یوزپلنگ در شرایط ایزوله تحت نظارت نگهداری می‌شوند.

همه علیه طرح ضدمیراث

علاوه برآنکه 5 نماینده مجلس امضای خود را پس گرفتند وزارت میراث از مجلس خواست طرح استفاده بهینه از آثار باستانی را از دستور کار خارج کند
گزارش
نمایندگان امضاکننده طرح «استفاده بهینه از آثار باستانی و گنج‌ها» یک به یک در حال خروج از این طرح و پس گرفتن امضاهای خود هستند. تا عصر دیروز براساس گفت‌وگوی نماینده شیراز با صدای میراث، 5نماینده مجلس پس از آنکه متوجه حساسیت‌های این طرح و مغایرت آن با قوانین جاری و بالادستی کشور شدند تصمیم به حذف نام و امضای خود از پای طرحی که به موجب آن کاوش و حفاری در محوطه‌های باستانی و خرید و فروش آثار تاریخی کشور در داخل و خارج قانونی و آزاد می‌شود، گرفتند.